Stafetten: Flowers/blomster
Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-10 08:34

Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Jeg lægger ud med en af de helt store countrysangere, som desværre ikke er
her mere, men hans musik lever heldigvis videre.

Marty Robbins "18 yellow roses"

http://www.youtube.com/watch?v=46x_ueTfai0

Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud
--
mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-05-10 08:47

On 24-05-2010 09:34, Eva Schmidt wrote:
> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Kommentarer er overflødige.

Eva Cassidy - "My Love is Like a Red Red Rose":

http://www.youtube.com/watch?v=gpXbSJCh0KQ&feature=related

Henning.

Fra : Jensen

Dato : 24-05-10 08:54

On Mon, 24 May 2010 09:34:20 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote:

> [...]
>
>Marty Robbins "18 yellow roses"
>
>http://www.youtube.com/watch?v=46x_ueTfai0
>

>Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Black - Everything Is Coming Up Roses:
http://www.youtube.com/watch?v=PrFfzOYY45M

--
Thomas

Fra : Carl Drud

Dato : 24-05-10 08:50

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> writes:

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure to Wear Flowers in Your Hair)
http://www.youtube.com/watch?v=SB2tYYYlwMc

--
Carl

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-10 09:14

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Så skal vi have Johnny Hill, med en extremt sentimental rose-sang. En mand
køber en buket blomster i en blomsterbutik. samtidig står der en lille pige
som vil købe en buket blomster til sin mor, fordi hun er alene. men hun har
ikke penge nok. Manden bliver dybt rørt og giver sin butik til den lille
pige og tørrer hendes tårer væk. Det viser sig at den lille piges mor er død
og hun er på vej til kirkegården hvpor hun lægger buketten på graven. den er
ligeså fantastisk som Peter Bellis sang om den syge dreng som er alene fordi
hans far er kørt galt med sin lastbil:
http://www.youtube.com/watch?v=BtlKuO_29Uo

...............men vi skal da også klippe nogle papirs-roser, sammer med
Marie Osmonds: http://www.youtube.com/watch?v=pCHNHiADRxo&feature=related

og røde roser til mor, med Marcel.
http://www.youtube.com/watch?v=Dt6VMouKdKo

Semino Rossi synger om roser:
http://www.youtube.com/watch?v=7yEDqYlwAyE&feature=related

........og i denne Hansi Hinterseer-tid får han lige lov at synge om syv røde
roser: http://www.youtube.com/watch?v=X0oKNwMUijo

...og det gør Hubbuns også, men det er nogle andre syv røde roser:
http://www.youtube.com/watch?v=X0oKNwMUijo

Freddy skal da også lige synge om røde roser:
http://www.youtube.com/watch?v=J1wuVQvqCyI&feature=PlayList&p=EC6EC40A2983C0A9&playnext_from=PL&playnext=1&index=12

Flippers flipper ud over nogle røde roser:
http://www.youtube.com/watch?v=shtpLQTO5KY

Vi bliver i countryen og går over i gule roser. Yellow rose of Texas:
http://www.youtube.com/watch?v=AdmjbxMs7hg&feature=related

Så skal vi noget flower power tøj, med Ulla Pia:
http://www.youtube.com/watch?v=mqEOjdhQkUg

Og hvorfor ikke lige en hvid rose, helt ned fra Athen:
http://www.youtube.com/watch?v=SFNK0wXaGtI&feature=related

Her synger Marianne og Michal et fantastisk rose-medley:
http://www.youtube.com/watch?v=O6gYj0oXZ-4

her synger Die Hegl om røde roser:
http://www.youtube.com/watch?v=TpU3Zst3pdk&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-10 09:19

meddelelsen news:4bfa3545$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Manden bliver dybt rørt og giver sin butik til den lille pige

Arrrrhhhh...., Det er BUKETTEN han giver til hende, for han er IKKE
blomsterbutik-indehaver, hehe. Så ville han jo også skulle købe af sig selv
og ekspedere sig selv.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-10 09:30

Her er korrekt link: http://www.youtube.com/watch?v=XDVLA65P0Hg

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-05-10 09:29

Eva Schmidt wrote:
> [...]
>
> Marty Robbins "18 yellow roses"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=46x_ueTfai0
>

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Vi må simpelthen have Eric Heatherley med det gamle Stattler Brothers nummer
Flowers on the Wall.

http://www.youtube.com/watch?v=M9f7uhZcbfQ&feature=fvst

Når et land nu har blomster i sin (godt nok uofficielle) nationalmelodi, så
må den da med. Så her er Flower of Scotland:

http://www.youtube.com/watch?v=TwlYLRbhJzc&feature=related

Og endelig en blomst i en helt anden genre: Thin Lizzy med Black Rose

http://www.youtube.com/watch?v=O6IsbOOlTNE

Jan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-10 19:55

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

Når et land nu har blomster i sin (godt nok uofficielle) nationalmelodi, så
> må den da med. Så her er Flower of Scotland:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=TwlYLRbhJzc&feature=related

Hej Jan

Et lidt usædvanligt forslag, derfor går stafetten til dig.

Og mange tak for de mangfoldige gode forslag - det har ikke været helt nemt
at vælge - men valget faldt altså på Jans forslag.

mvh Eva

Fra : Max

Dato : 24-05-10 09:52

Hej Eva

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Så skal vi have noget om blomster der mangler

Pete Seeger: Where Have All the Flowers Gone?

http://www.youtube.com/watch?v=1y2SIIeqy34

Max

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-05-10 10:04

> Hej Eva

> Så skal vi have noget om blomster der mangler
>
> Pete Seeger: Where Have All the Flowers Gone?
>
> http://www.youtube.com/watch?v=1y2SIIeqy34

Der kom du mig i forkøbet.
Med det samme jeg så emnet, så var det den sang jeg tænkte på.
Nu må jeg til at tænke videre

--
Uffe Bærentsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-10 10:08

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Marty Robbins "18 yellow roses"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=46x_ueTfai0
>

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Sådan bare for at få en af de gamle drenge med...

Neil Young... Love is a rose...

http://www.youtube.com/watch?v=yuW-MJtxpTo

Men derfor behøver vi jo ikke glemme Peter, Paul & Mary's
Where have all the flowers gone.... Dejlig sang.

http://www.youtube.com/watch?v=abx4TmV-SZM

Ikke sandt ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-05-10 10:08

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Move-Flowers in the rain:
http://www.youtube.com/watch?v=s8lA80atSgQ

Rolling Stones-Dead Flowers:
http://www.youtube.com/watch?v=9-kjIfx1aQo

Young Flowers:
http://www.youtube.com/watch?v=jvnd12bVaBE

Aqua-Roses are red:
http://www.youtube.com/watch?v=-Guqhnz4N38

Janis Ian-Roses:
http://www.youtube.com/watch?v=0jJebyP4ft8

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-05-10 10:11

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Bon Jovi med Bed of Roses:
http://www.youtube.com/watch?v=vqjf7kPAX-g

--
Uffe Bærentsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-05-10 10:23

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Bon Jovi med Bed of Roses:
> http://www.youtube.com/watch?v=vqjf7kPAX-g

Hvordan kunne jeg dog glemme denne:
Thin Lizzy med Black Rose:
http://www.youtube.com/watch?v=TjjpBb9q1PA

--
Uffe Bærentsen

Fra : Max

Dato : 24-05-10 17:42

Hej Uffe

> Hvordan kunne jeg dog glemme denne:
> Thin Lizzy med Black Rose:
> http://www.youtube.com/watch?v=TjjpBb9q1PA

Ja det er underligt eftersom at Jan kom med den først :)

Jeg tænkte faktisk også på
Paul McCartney - Red Rose Speedway - 01 - Big Barn Bed
http://www.youtube.com/watch?v=J6tKm9R3hoc

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-05-10 10:28

On 24-05-2010 09:34, Eva Schmidt wrote:
> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Jeg kan se at du er ombejlet, så jeg må hellere give dig et par stykker
mere. To numre med Sidney Bechet

"Petite Fleur":

http://www.youtube.com/watch?v=c1pLQNhBLmA

Og "Rose de Picardie":

http://www.youtube.com/watch?v=8WIQAtyM-60&feature=related

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-10 10:35

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Jeg kan vist lige nå at være med her på falderebet, så jeg vil spille noget
renaissancemusik, nemlig Blackmores Night med "Ghost Of A Rose":
http://www.youtube.com/watch?v=-F5fPK1_gXo

Og jeg vil ikke have stafetten, men nummeret er så smukt at det bare skulle
med ;)

/Alex

Fra : P.Petersen

Dato : 24-05-10 11:47

> [...]
>
> Marty Robbins "18 yellow roses"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=46x_ueTfai0
>

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud

Hej Eva
Et par bidrag herfra.

Roxy Music. Prairie Rose. http://www.youtube.com/watch?v=AUVMlPcNwWc

Poco. Rose of Cimarron. http://www.youtube.com/watch?v=p-VEPpB2GbI

Jokeren. Blomster på fortovet. http://www.youtube.com/watch?v=1sqPFjE0Cfg

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-05-10 14:17

P.Petersen wrote:
> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Flere roser:

Yellow rose of texas her i en noget speciel version set fra pigens side med
Andrey Landers.
http://www.youtube.com/watch?v=enKMkMpT-vk

og her en mere traditionel version:

http://www.youtube.com/watch?v=jZ6Qf-jUrBo&feature=related

Jan

Fra : Sussi M Jensen

Dato : 24-05-10 18:30

"Eva Schmidt" skrev i meddelelsen

> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

Travis med Flowers in the window

http://www.youtube.com/watch?v=fqcaePoWaxE

Mvh. Sussi.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 24-05-10 18:54

"Eva Schmidt" skrev i en meddelelse

> Jeg mener ikke, at dette tema har været brugt før?

The King has entered stafetten !

Den her stinker bare af frihed, bøffer på grillen, cowboy hatte og så noget
om en gul rose naturligvis.

http://www.youtube.com/watch?v=PPEDtHxOs2k

The King has left stafetten !

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : J.Madsen

Dato : 24-05-10 19:31

On 24/05/2010 08:34, Eva Schmidt wrote:

> [...]
>
> Marty Robbins "18 yellow roses"
>
> http://www.youtube.com/watch?v=46x_ueTfai0
>

> Jeg glæder mig at høre alle jeres gode bud
Vil bidrage med Rosenrot:
http://www.youtube.com/watch?v=sZfEqibHTwE

og Edelweiss:
http://www.youtube.com/watch?v=sFHujvkacNY