Melodi Grand Prix 2010!
Fra : Michel

Dato : 23-05-10 09:09

Hej,

Det kommer formentligt ikke bag på musikinteresserede, at vi nærmer os ugen
med massevis af spændende musik. Der er dem, som synes, Melodi Grand Prix er
underlødigt, men dem om det. Personligt synes jeg, at det er formidabelt, at
39 lande konkurrerer om noget så harmløst som musik.

Jeg har selv fornøjelsen senere i dag sammen med en anden studievært at
præsentere de 39 sange. Musikvideoerne kan ses på www.eurovision.tv .

Personligt synes jeg, at kvaliteten af sangene er utroligt høj i år. Der er
heldigvis ikke infantile indslag, der skal gøre grin med ESC, og der er også
mange spændende indslag med ret meget lokalkolorit. Og ikke mindst mange
ballader - måske næsten for mange, men det er, hvad de 39 lande har valgt.

Det er som altid uforudsigeligt, hvem der vinder. Men hvilke sange synes du
er bedst?

Mine egne favoritter er Holland, Slovakiet, Norge, Azerbaijan og Spanien. Og
det er første gang i mange år, at jeg har haft så mange af slagsen, men jeg
synes som sagt, at niveauet er højt i år.

Hvilke er jeres favoritter?

Mange hilsner
Michel

PS! DR1 genudsender kavalkaderne hhv. i dag og i morgen kl. 11.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 09:40

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Og det er første gang i mange år, at jeg har haft så mange af slagsen, men
> jeg synes som sagt, at niveauet er højt i år.

Jeg mener situationen er så kaotisk og katastrofal at kun er een eneste sang
kvalificerer sig til at deltage i MGP. Der èr simpelthen kunn een sang er er
i den traditionelle MGP-stil.
Altå hvis det skal være ægte MGP-musik. Resten er ren larm og hører slet
ikke hjemme i et MGP. Dejlig afslappende slagerstil, som vi kender den.

Det brugbare bidrag er selvfølgelig det hollandske. I den sidste generations
tid er det det eneste brugbare bidrag der har været:

http://www.youtube.com/watch?v=wzRHqOSg--s

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-10 09:48

Åge Halldorsson skrev:

> Resten er ren larm og hører slet ikke hjemme i et MGP.

Det kunne være man skulle lytte til det i år, da det tyder på fornyelse.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 10:03

> Det kunne være man skulle lytte til det i år, da det tyder på fornyelse.
>
> --
Typisk (m)Åge at han kan anmelde noget, han ikke har hørt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:09

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Typisk (m)Åge at han kan anmelde noget, han ikke har hørt.

HALLO! og Hov hov hov Krutte-bassemanden. Jeg så brudstykker af det i 1995,
1996, 1097, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008
og 2009
OG DET VAER RIGELIGT
Så Kruttebassen må gerne nyde sit elskede grand-prix-larm i fred. Det
bliver aldrig anderledes. Både Krutte-bassen og MGP

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 09:52

meddelelsen news:4bf8e9c6$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det brugbare bidrag er selvfølgelig det hollandske. I den sidste
> generations tid er det det eneste brugbare bidrag der har været:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=wzRHqOSg--s

Det er Seineke som synger og det er hende der skal repræsentere Holland, med
denne dejligfe slager.

MEN der er en masse sangere som også har lavet en udgave af sangen. de er
alle rimelig gode. Den er også lavet i en arabisk præget udgave.

Her er de 4 andre udgaver som jeg har kendskab til:

PEGGY MAIS (Rigtig god)
http://www.youtube.com/watch?v=11KZA08BsXE&feature=related

VINZENT (Rimeligt god)
http://www.youtube.com/watch?v=-HcRd8naPak&feature=related

MARLOUS OSSTING (Rimeligt god)
http://www.youtube.com/watch?v=D9X3_039ODM&feature=related

LOEKS: (Arghhh..... - en arabisk præget udgave)
http://www.youtube.com/watch?v=TQ31f1MD4yA&feature=related

Men SEINEKEs er langt den bedste, synes jeg.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 23-05-10 09:58

> Jeg mener situationen er så kaotisk og katastrofal at kun er een eneste
> sang kvalificerer sig til at deltage i MGP. Der èr simpelthen kunn een
> sang er er i den traditionelle MGP-stil.

Det er jo ikke sandt. Selvom min egen favorit er Holland, men den kommer
desværre næppe til finalen.

Se fx Spaniens skønne bidrag her:

http://www.youtube.com/watch?v=6jqgP7cH-HQ

Eller Norges formidable ballade:

http://www.youtube.com/watch?v=B7cf9IVvovE

Du kan ikke oprigtigt påstå, at disse sange er "næseringsmusik", der ikke
hører til i ESC! Det er fantastisk flotte ballader.

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 10:04

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke oprigtigt påstå, at disse sange er "næseringsmusik", der ikke
> hører til i ESC! Det er fantastisk flotte ballader.
>
> Mange hilsner
> Michel

Hvis det ikke lige er flommede prøjsere i lederhosen eller barmfagre
Heidi'er uden en tone i livet, så er det ifølge (m)Åges bedømmelse larm og
næsering.

Fra : Hauge

Dato : 23-05-10 10:12

Allan Krautwald skrev:
> Hvis det ikke lige er flommede prøjsere i lederhosen eller barmfagre
> Heidi'er uden en tone i livet, så er det ifølge (m)Åges bedømmelse larm og
> næsering.

Og hvad så? Hvis det ikke lige er din stil, så er det jo for dig noget
larm og lort.. Hvori er forskellen?

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 23-05-10 10:56

> Og hvad så? Hvis det ikke lige er din stil, så er det jo for dig noget
> larm og lort.. >
Nu lægger du vist Allan ord i munden, Hauge. Dine ustandselige
selvhøjtidelige revsende indlæg er lige så forventelige som Åges hyldest af
lederhosen-muzak.

> Hvori er forskellen?

Forskellen må være åbenlys for enhver der kan læse hvad der rent faktisk
bliver skrevet her i gruppen, og ikke hvad man selv fortolker det skrevne
til.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Hauge

Dato : 23-05-10 11:15

Martin Bak skrev:
> Nu lægger du vist Allan ord i munden, Hauge. Dine ustandselige
> selvhøjtidelige revsende indlæg er lige så forventelige som Åges hyldest af
> lederhosen-muzak.

At du er vild med Alln, er mig ret tydelig, men at du slikker ham bagi
her, er ulækkert.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 23-05-10 12:03

> At du er vild med Alln, er mig ret tydelig, men at du slikker ham bagi
> her, er ulækkert.

Nu fortolker du igen. Jeg har vist aldrig nogensinde givet udtryk for nogen
bestemt holdning til Allan, men derimod til dine selvretfærdige indlæg.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 14:43

> Nu fortolker du igen. Jeg har vist aldrig nogensinde givet udtryk for
> nogen bestemt holdning til Allan, men derimod til dine selvretfærdige
> indlæg.
>
> --
Ja Hauge burde blive præst i Indre Mission med al den selvretfærdighed

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:03

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Ja Hauge burde blive præst i Indre Mission med al den selvretfærdighed

Og Krutte burde blive imam i en stormoske. Her kunne hans evner komme til
fri udfoldelse. heheh
http://i812.photobucket.com/albums/zz41/ramadanblog/mosques/imam_mosque_iran.jpg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:20

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> At du er vild med Alln, er mig ret tydelig, men at du slikker ham bagi
> her, er ulækkert.
>
> /Hauge

Ja, det vil jeg også nok sige. YRDHHKKKKK............... Han er nok Kruttes
net-politiassistent.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 23-05-10 13:30

Hej Hauge

> At du er vild med Alln, er mig ret tydelig, men at du slikker ham bagi
> her, er ulækkert.

Skal man så tolke det således at du er vild med at slikke
3F i røven ?

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 11:07

> Og hvad så? Hvis det ikke lige er din stil, så er det jo for dig noget
> larm og lort.. Hvori er forskellen?
>
> /Hauge

Snup en ekstra snaps til silden.

Fra : Hauge

Dato : 23-05-10 11:14

Allan Krautwald skrev:
> Snup en ekstra snaps til silden.

Hop i havet.

/Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:21

> Hop i havet.
>
> /Hauge

Jeg har før foreslået kviksand.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-10 13:24

Åge Halldorsson skrev:

>Jeg har før foreslået kviksand.

Jeg har foreslår at du løsner den

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:45

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har foreslår at du løsner den
>
> Ivan V. Klattrup

Nå!, skulle det være bedst ? - det er jo ikke lige mit fagområde.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-10 13:48

Åge Halldorsson skrev:

>Nå!, skulle det være bedst ?

Ja det ser ud til at den strammer igen

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 14:45

> Ja det ser ud til at den strammer igen
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Elastikken om de nedre dele?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:09

> "Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Elastikken om de nedre dele?

Ja, jeg tror der det er der han har smerter. Burde vi ikke ringe efter en
læge til Ivan V. Klattrup ?
http://www.piakaj.dk/image/dremel.jpg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:04

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja det ser ud til at den strammer igen

> Ivan V. Klattrup

DU GODESTE! - Har du stærke smerter? - Så tag den dog af menneske.

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-10 09:13

Åge Halldorsson skrev:

>Så tag den dog af menneske.

Jeg har ikke lyst til at pille ved dig, og da slet ikke på det sted.

Desuden er jeg overbevist om smittefare pga. den farlige kategori 3 sygdom
du har, den der hedder slagerfeber.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-05-10 09:21

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

.....en masse ingenting............

> Ivan V. Klattrup

MILDE MOSES. jeg tror ikke du kan hjælpes. Begrav dig selv. Det er det
bedste råd.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 14:44

> Hop i havet.
>
> /Hauge

Smut ud på motorvejen og leg.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:09

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Smut ud på motorvejen og leg.

Smut op i frituregryden og svøm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:21

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Snup en ekstra snaps til silden.
¨
Smæk måsen op i frituregryden og kig forelsket på grill-mutter

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-10 15:23

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Snup en ekstra snaps til silden.

Gerne, men jeg er vist løbet tør for sild

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i en meddelelse

> Snup en ekstra snaps til silden.

Snup en ekstra svelle til grillkyllingen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:19

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvad så? Hvis det ikke lige er din stil, så er det jo for dig noget
> larm og lort.. Hvori er forskellen?
>
> /Hauge

Forskellen er at Krutte-bassen er vores allesammens net-politibetjent.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 11:37

> [...]
>
> Du kan ikke oprigtigt påstå, at disse sange er "næseringsmusik", der ikke
> hører til i ESC! Det er fantastisk flotte ballader.

Spaniens synes jeg ikke om - men Norges, den er god.

mvh Eva

Fra : Michel

Dato : 23-05-10 18:05

> Spaniens synes jeg ikke om - men Norges, den er god.

Jeg har brugt mange år på at blive 100% kyniker, men uden held.

Norges sang sætter simpelthen tårekanalerne igang hos mig. Jeg ved ikke
hvorfor, men den gør det....

Mange hilsner
Michel

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 19:20

> Jeg har brugt mange år på at blive 100% kyniker, men uden held.
>
> Norges sang sætter simpelthen tårekanalerne igang hos mig. Jeg ved ikke
> [...]

Sådan er det med nogen sange Michel.

Norge er vel sikker på en plads i finalen, da de jo vandt sidste år.

mvh Eva

Fra : Michel

Dato : 24-05-10 04:31

> Norge er vel sikker på en plads i finalen, da de jo vandt sidste år.

Ja da.

Sidste års vinder og de fire store (Storbritanien, Spanien, Frankrig og
Tyskland) har en sikker plads i finalen, mens resten af landene må ty til
semifinalerne.

Jeg glæder mig i øvrigt over, at Danmark efter min bedste overbevisning
stiller op med en suveræn sang, der utvivlsomt må gå videre til finalen og
ende i top 10 - hvis ikke top 5. Jeg tvivler lidt på, at den vinder, men er
egentligt også ligeglad. Det er musikken og showet, der interesserer mig. Og
som sagt konceptet om at konkurrere om musik.

Mange hilsner
Michel

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-10 08:36

> [...]
> er egentligt også ligeglad. Det er musikken og showet, der interesserer
> mig. Og som sagt konceptet om at konkurrere om musik.

Og så er det jo en fordel, at sangene er til at holde ud - det har knebet
lidt de senere år, synes jeg.

Danmark bliver spået en 4.plads - men nu må vi se.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 19:28

> [...]
>
> Jeg har brugt mange år på at blive 100% kyniker, men uden held.
>
> Norges sang sætter simpelthen tårekanalerne igang hos mig. Jeg ved ikke

Måtte lige lytte til den.
Men jeg må desværre sige Norge giver mig lyst til at tage høreværn på.
Hvorfor står han også og synger, som om han sidder på en hest? - og så
lukker han øjnene som om han er ved at falde i søvn.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 19:31

> [...]
>
> Jeg har brugt mange år på at blive 100% kyniker, men uden held.
>
> Norges sang sætter simpelthen tårekanalerne igang hos mig. Jeg ved ikke

Det gør det også hos mig, men det er fordi det gør ondt i ørerne.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 11:42

Nu har jeg også hørt Englands og Irlands bidrag - de er bestemt også gode -
håber de kommer med i finalen.

mvh Eva

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 14:46

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg også hørt Englands og Irlands bidrag - de er bestemt også
> gode - håber de kommer med i finalen.
>
> mvh Eva

Pas nu på (m)Åge ikke kommer efter dig med en pose frosne sveller

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 15:33

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på (m)Åge ikke kommer efter dig med en pose frosne sveller

Han er godtnok udenfor pædagogisk rækkevidde, hvis han kan kalde disse sange
for "hylen og skrigen".

Det kan altså ikke gå op i kykkeli kyy det hele - og tak for det.

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-10 15:39

> [...]
> sange for "hylen og skrigen".
>
> Det kan altså ikke gå op i kykkeli kyy det hele - og tak for det.

Kommer han med svellerne, så fanger vi ham og binder ham....

Jeg tager grillen med, hvem kommer med kullene...

Til Svellerne altså.... )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 23-05-10 16:24

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Han er godtnok udenfor pædagogisk rækkevidde, hvis han kan kalde disse
> sange for "hylen og skrigen".

Det er nok bare hans sædvanlige brokkeri...er enig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:14

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Han er godtnok udenfor pædagogisk rækkevidde, hvis han kan kalde disse
> sange for "hylen og skrigen".
>
> Det kan altså ikke gå op i kykkeli kyy det hele - og tak for det.
>
> mvh Eva

Kan sån en ældre nobel dame så lige opføre sig pænt. hwa?
Der er tale om det der med at de råber orderne og trækker dem ud i
endeløst langdrag.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 17:11

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Pas nu på (m)Åge ikke kommer efter dig med en pose frosne sveller

Nå der var de sveller. De har været væk længe

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:11

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 13:17

> [...]

> Du kan ikke oprigtigt påstå, at disse sange er "næseringsmusik", der ikke
> hører til i ESC! Det er fantastisk flotte ballader.

Jeg synes det lyder som det "sædvanlige" hylen og hvinen. Det foregår bare i
langsomt tempo. Der skriges højt og langtrukkent. Nej jeg tror heller ikke
den hollandske har den mindste chance.
Det er jo ikke ligefrem den almindelige brede befolkning der ser MGP
idag. Det var det før i tiden. Nu er det en mere alternativ
musik-interesseret teenage-gruppe som ser det.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 23-05-10 18:09

> [...]
> idag. Det var det før i tiden. Nu er det en mere alternativ
> musik-interesseret teenage-gruppe som ser det.

Lad mig formulere mig i korthed: Vås!

Mvh
Michel

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 19:21

> Lad mig formulere mig i korthed: Vås!
>
> Mvh
> Michel

Jeg må give dig ret her Michel - de sange, jeg har hørt indtil nu, har ikke
været hylen og skrigen.
Og ihvertfald Norges, Irlands og Englands er jeg ret begejstret for.

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-05-10 05:37

On 23-05-2010 20:21, Eva Schmidt wrote:

Kære Eva schmidt.
Jeg har prøvet at gi' dig stafetten, da Sussi M Jensen ikke dukkede op.
Så vil du prøve at finde et emne til en ny stafet?

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-10 07:38

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har prøvet at gi' dig stafetten, da Sussi M Jensen ikke dukkede op.
> Så vil du prøve at finde et emne til en ny stafet?

Kære Henning Jensen

Takker for stafetten og tænker grundigt over et nyt tema

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-05-10 08:30

On 24-05-2010 08:37, Eva Schmidt wrote:

Tak skal du ha'.

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 26-05-10 14:58

> [...]
>
> Du kan ikke oprigtigt påstå, at disse sange er "næseringsmusik", der ikke
> hører til i ESC! Det er fantastisk flotte ballader.

Norges bidrag er flot! Det minder lidt om Anthem fra Chess. Men det er ikke
en rigtig ESC-basker, synes jeg. Det er derimod det hollandske bidrag.

Venligst

Kert Rats

Fra : Kert Rats

Dato : 26-05-10 14:54

meddelelse news:4bf8e9c6$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Det brugbare bidrag er selvfølgelig det hollandske. I den sidste
> generations tid er det det eneste brugbare bidrag der har været:

Det hollandske bidrag er en klar vinder. Det har det hele: God melodi, nemt
omkvæd/refræn, en periode med kun slagtøj og vokal, der efterfølges af
afslutningen med fuld musik.
Sådan!

Venligst

Kert Rats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-10 15:36

> [...]
>
> Mange hilsner
> Michel
>
> PS! DR1 genudsender kavalkaderne hhv. i dag og i morgen kl. 11.

Fy for den da, jeg er glad for jeg ikke er dommer )

Dem jeg har hørt indtil nu, har alle været gode....

Dog tror jeg Tyrkerne prøver på at gøre Finnerne kunsten efter...
Men tror dog ikke på, at det lykkes...

Det er den jeg syntes, indtil nu, bringer ubalance i det hele...

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 24-05-10 13:18

Michel skrev:

> Det er som altid uforudsigeligt, hvem der vinder. Men hvilke sange synes du
> er bedst?

Armenien
Tyskland
Frankrig
Israel

Jeg tror på, at den danske har gode chancer, ligesom måske også Norge og
Sverige.

Peter Brandt Nielsen

Fra : perhag

Dato : 01-06-10 04:00

On 23 Maj, 10:09, "Michel" <n...@mthanks.dk> wrote:

> [...]
> det er første gang i mange år, at jeg har haft så mange af slagsen, men jeg
> synes som sagt, at niveauet er højt i år.

Har størst sympati for dem som ikke sang på engelsk, specielt
Grækenland, Portugal og Holland. Blandt de engelsksprogede var Danmark
og England gode.

England blev sidst i finalen som sidste år, mens hele Centraleuropa
(Tjekkiet, Østrig, Ungarn, Italien) boykottede Grand Prixet.

Fra : perhag

Dato : 01-06-10 04:11

On 24 Maj, 09:35, "Eva Schmidt" <saf...@gfnet.dk> wrote:

> Danmark bliver spået en 4.plads - men nu må vi se.

Spådommen om en 4-plads holdt stik, men det kunne let være blevet en
10-plads i stedet, fordi Adserbadjan, Grækenland, Armenien, Belgien,
Rusland og Georgien sluttede ganske få point efter Danmark.