Så døde den..
Fra : Werner

Dato : 23-05-10 10:27

Den gamle rotorklipper nægter et fortsat liv, så nu står den på nyindkøb.
Hvad vil I anbefale til et par halvstore græsplæner, lidt stier og kanter.
Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og altså
ingen opsamling.
Glæder mig til at høre jeres forslag.
vh
Werner

Fra : Armand

Dato : 23-05-10 11:07

Werner skrev:
> [...]
> Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og altså

Efter at have arbejdet ved et materiel-udlejnings firma er jeg så
imponeret over startvilligheden af de Honda-motorer der sad på stort set
alt motoriseret materiel at jeg har lovet mig selv at det skulle være
med Honda-motor næste gang (skal dog indrømme at sidst blev det (som
sædvanlig) den billigste der blev valgt)!

--
Armand.

Fra : Leif Neland

Dato : 23-05-10 12:21

Armand skrev:

> [...]
> med Honda-motor næste gang (skal dog indrømme at sidst blev det (som
> sædvanlig) den billigste der blev valgt)!

En generator med en hondamotor startede i første forsøg efter 3-4 års
stilstand, og med den benzin, der havde stået så længe.

Imponerende.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Ivar

Dato : 23-05-10 22:54

Armand skrev:

> Efter at have arbejdet ved et materiel-udlejnings firma er jeg så imponeret
> over startvilligheden af de Honda-motorer der sad på stort set alt
> motoriseret materiel

Ja, jeg flottede mig for cirka 8 år siden og købte mig en Stiga
med støbt skjold og 5,5 hk Honda. Det er en super maskine. Den
er rigtigt solidt lavet. Jeg regner med at jeg stadig bruger den
om 10 år. De første 8 år har ikke givet mange spor. Den gode
motor og den støbte skjold, gør at den er rimelig lydsvag.

Den har forhjulstræk, det er rigtigt smart. Man drejer på samme
måde som med en barnevogn, altså ved at trykke ned på håndtaget
og løfte forhjulene, og så trækker den jo selvfølgelig ikke i
sving. Man kobler trækket ind når man har startet, og kobler
ud inden man slukker. Og til sammenligning med andre med træk,
kører den kvikt fremad, ikke i snegle fart.

Den hedder Stiga Pro "et eller andet", den er lige nummeret
mere gennemført end Klippo - mere solide betjeningsgreb, mere
ergonomisk, osv.

Dette må være den tilsvarende model i dag:
http://www.bahn-larsen.dk/produkt/plaeneklipper/stiga-multiclip-pro-53-s-svane.htm

Ivar Magnusson

Fra : Jens

Dato : 23-05-10 14:24

Den 23-05-2010 11:27, Werner skrev:
> [...]
> Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og altså

Hvis du vil betale for det, så Klippo
http://www.klippo.dk/node2845.aspx?nid=40623&pid=56920

Jeg kører med en Klippo Comet-S fra 1996 (B&S motor)
Den kører stadig fint trods sten, pinde og en rod i ny og næ.
Har dog skiftet knivbladet 2 gange og laver et almindeligt
serviceeftersyn med tændrørsskifte, olie og filterrensning hvert år.

Man kan godt spare lidt på at tage den med hjem fra Sverige, hvilket jeg
selv overvejer, da jeg skal en tur derop i sommerferien.

Jeg har studeret både Stiga, Alko/Ginge, Manpower, Texas og hvad de nu
hedder dem til 2 - 3.500 kr.
De når den ikke til sokkeholderne hvad angår kvaliteten på
hjul/lejer/hæve/sænke anordning mv., motorene er ofte rimeligt ens.

Jens
--
"Noget om tykke mennesker der skal tabe sig,
eller noget med fattige mennesker der får bygget et hel palads,

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-05-10 20:58

> Hvis du vil betale for det, så Klippo
> http://www.klippo.dk/node2845.aspx?nid=40623&pid=56920

Til den pris ville jeg vælge en robotklipper medmindre motionen også har
betydning.

Mvh Maria

Fra : [Andersen 3650]

Dato : 23-05-10 14:33

Werner:
> [...]
> Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og altså

Jeg har sat mig for at den næste bliver en Klippo.
Mange af de proff. jeg har set bruger dem. Selv har jeg en Honda
pt. men skjoldet er godt rustent og hjulene er lettere ødelagte (men
virker). Jeg vil også prioritere den er selvkørende og at der er
central højdejustering. Måske jeg også hopper på dem med selvstart
Naboen har det og han skal bare trække den op 1 gang hvert forår.

Fra : Ivar

Dato : 23-05-10 22:58

Werner skrev:

> Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og altså
> ingen opsamling.

Det hedder bio- eller multiklip i dag. Det er maskiner der findeler
græsset og lader det falde under ud, altså igen sideudkast.

Husk på at kvaliteten på en plæneklipper ikke er bedre, end kvaliteten
på motoren. Briggs & Stratton har sat en standard, men Honda er altså
bedre.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-05-10 00:40

Werner skrev den 23-05-2010:
> [...]
> Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og altså

Bygma har lige haft en B&S til 999,- kr. (uden sideudkast)

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Werner

Dato : 24-05-10 15:51

Det bliver vist til en
Texas XT 50 TR 4 - i - 1 TG675.
Nogen der har kendskab til den?
vh
Werner

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-05-10 14:23

"Werner" <werner@> skrev i meddelelsen
> Det bliver vist til en
> Texas XT 50 TR 4 - i - 1 TG675.
> Nogen der har kendskab til den?

Så vidt jeg kan se er den med kinesermotor. Jeg ville hellere ofre 400 mere
og købe en Mccullough med Hondamotor
for 3700 i Bauhaus. Jeg gik ét skridt videre og købte en lidt dyrere til
3000 også med Honda, men 190 cc fremfor 160 cc.

Steen.

Fra : Kim2000

Dato : 25-05-10 15:36

> [...]
> Hvad vil I anbefale til et par halvstore græsplæner, lidt stier og kanter.
> Det skal være en rimelig robust, stærk rotorklipper med sideudkast og

Hvis vi taler om noget billigt og enkelt så ville mit råd være at se i gul
og gratis, utrolig mange pensionister elsker at rode med dem og du finder
nemt en maskine til 500 bobs, der kører både 3 og 4 år.