continental Sportcontact 2 eller 3 ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-05-10 18:52

Hej gruppe,

Min nye bil har jeg fået leveret med Continental Sportcontact 2 - som i
hvert fald føles som et godt dæk at køre på indtil nu - det omtales også
meget rosende rundt omkring på nettet.
Kigger man på www.conti-tyres.com, så er det kun SportContact 3 (og 5) der
snakkes om) - jeg troede derfor først at det var et parti overgemte dæk som
Skoda havde fået fat i til de komplethjul som jeg købte til som ekstraudstyr
for en billig penge.
Når man kigger på dækket, så er dækkene produceret i uge 10 år 2010 - så
overgemte er de jo ikke...
Er der nogen her som kan fortælle hvad forskellen på SportContact 2 og 3 er
?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 23-05-10 19:50

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Er der nogen her som kan fortælle hvad forskellen på SportContact 2 og 3
> er

Sportscontact 3 er for sportslige biler (ekstrem sporty dæk), hvilket 2'eren
ikke er.
http://www.conti-online.com/generator/www/dk/dk/continental/automobil/emne/personvognsdaek/sommer/summer_dk.html

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-05-10 21:06

> Sportscontact 3 er for sportslige biler (ekstrem sporty dæk), hvilket
> [...]

ja at Sportscontact 3 er for sportslige biler kan jeg jo godt se - men
Sportscontact 2 er jo slet ikke omtalt på siden ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-05-10 21:16

> ja at Sportscontact 3 er for sportslige biler kan jeg jo godt se - men
> Sportscontact 2 er jo slet ikke omtalt på siden ?
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

De er nu nemme at finde på contis side, hvis man bare søger 10 sek.
http://www.conti-online.com/generator/www/dk/dk/continental/automobil/emne/personvognsdaek/sommer/hidden/conti_sport_contact_2/sportcontact2_dk.html

Mvh Niels

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 23-05-10 21:42

> De er nu nemme at finde på contis side, hvis man bare søger 10 sek.
> http://www.conti-online.com/generator/www/dk/dk/continental/automobil/emne/personvognsdaek/sommer/hidden/conti_sport_contact_2/sportcontact2_dk.html

Tak for tippet - men det er nu ikke lige indlysende hvordan man finder ind
til det fra forsiden - og hvis du ser i det link du har fundet, så står der
jo også "hidden" ?
Far er forvirret...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Simon

Dato : 23-05-10 23:38

> men det er nu ikke lige indlysende hvordan man finder

> står der jo også "hidden" ?

- Tror Conti er blevet lidt forlegne over at have så meget mundgejl
("biotisk gummiblanding"???!) og elendig stavning/grammatik stående, så de
har halv-skjult siden...!
;oD

--
Simon

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-05-10 10:52

> - Tror Conti er blevet lidt forlegne over at have så meget mundgejl
> ("biotisk gummiblanding"???!) og elendig stavning/grammatik stående, så de
> har halv-skjult siden...!
> ;oD

Mon ikke det bare skyldes produktet er udgået for den almindelige forbruger.

Mvh Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-10 06:51

On 24 Maj, 11:51, "Niels Bengaard" <benga...@FJERNDETTE850r.dk> wrote:

> Mon ikke det bare skyldes produktet er udgået for den almindelige forbruger.
>
> Mvh Niels

Jep...

--
http://www.saabklub./

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-10 16:00

> Jep...

Kunne sagtens være en plausibel forklaring - men det sælges nu overalt,
googler man dækket, så føres det et utal af steder, blandt andet
www.reifendirect.com

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-05-10 17:46

> Kunne sagtens være en plausibel forklaring - men det sælges nu overalt,
> googler man dækket, så føres det et utal af steder, blandt andet
> www.reifendirect.com

Det kunne jo være, at de havde:
1) et stort restparti liggende
2) gjort en storkundeaftale med Continental vedr. levering af udgåede/gamle
modeller, idet gennemsnitsforbrugeren sikkert:
a) er hamrende ligeglad (tænker på prisen)
b) næppe ka mærke forskel i dagligdagen ift. 3'eren

Delticom AG (som står bag Reifendirect, däk online, what ever) er europas
største dæksælger. Den oplysning har jeg fra den danske Continental
importør.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-05-10 19:17

> 1) et stort restparti liggende
> 2) gjort en storkundeaftale med Continental vedr. levering af
> udgåede/gamle

Men i og med at mine dæk er produceret i uge 10 i år, så tyder det ikke på
at det er fra et restparti af udgåede/gamle dæk.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-05-10 19:54

> Men i og med at mine dæk er produceret i uge 10 i år, så tyder det ikke på
> at det er fra et restparti af udgåede/gamle dæk.

Jeg tror ikke du skal være utilfreds :)
Dæk-modellerne skifter jo tid til anden - af den ene eller anden grund. Mest
af økonomiske grunde
(salg)

Fra : Henrik B.

Dato : 24-05-10 21:16

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men i og med at mine dæk er produceret i uge 10 i år, så tyder det ikke på
> at det er fra et restparti af udgåede/gamle dæk.

Men produceret hvor?

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-05-10 07:23

Mogens (K) wrote:

> [...]
> a) er hamrende ligeglad (tænker på prisen)
> b) næppe ka mærke forskel i dagligdagen ift. 3'eren

I min størrelse er 2'eren marginalt dyrere end 3'eren. (215/45-17)

--
vh
Torben