Stafetten: Sommer
Fra : Henning Jensen

Dato : 21-05-10 19:42

Min længsel efter sommer har pådraget mig stafetten.
Nu må der da komme lidt sol og varme. Det er et stort emne, men her er
nogle forslag, der måske kan inspirere, Jeg ved selvfølgelig, at der er
mange nyere musiknumre, men dem må I foreslå.

Denne udgave af "Summertime" med Ella Fitzgerald og Louis Armstrong, er
ikke værst:

http://www.youtube.com/watch?v=MIDOEsQL7lA

Og så en af de forlængst glemte fra 60'erne:

Gale Garnett med "We'll Sing In The Sunshine":

http://www.youtube.com/watch?v=Ci8ZloWSE0o&feature=related

Mit næste eksempel er herlig lille fransk vise om solen og månen, som
Charles Trenet synger, "Le Soleil et La Lune":

http://www.youtube.com/watch?v=2j9wvUy5FmA

Og så det jeg frygter mest, nemlig at denne igen bliver aktuel, men lad
det vare længe:

Clannad med "The Last Rose of Summer":

http://www.youtube.com/watch?v=zzaC37LfOZs&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 21-05-10 19:49

Henning Jensen skrev:
> Min længsel efter sommer har pådraget mig stafetten.

Der er da masser af sommer her..

Men alligevel, lad os få noget musik af en der ikke så tit diskes op med
her i gruppen:

Demis Roussos~Summer In Her Eyes
http://www.youtube.com/watch?v=ZcOGnGQdtis

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 07:02

On 21-05-2010 20:49, Hauge wrote:
> Der er da masser af sommer her..
Det må jeg erkende, at det var her også i går lørdag. Men ellers har her
været overskyet, gråt og trist og koldt, her i de østlige egne. Og det
er her igen til morgen.
Det kan være at stafetten kan rette lidt op på det.

> Men alligevel, lad os få noget musik af en der ikke så tit diskes op med
> her i gruppen:
> ~Summer In Her Eyes
> http://www.youtube.com/watch?v=ZcOGnGQdtis

Det er et spændende nummer du præsenterer. Jeg syntes, at det både er
underholdende og professionelt lavet. Men jeg har aldrig før hørt noget
af Demis Roussos. Jeg vil høre et par numre mere, i løbet af dagen, og
give dig kommentar mere, senere.
Tak.

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-10 10:24

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Demis Roussos. Jeg vil høre et par numre mere, i løbet af dagen, og give

Hvis du vil høre Demis Roussos, så synes jeg denne er svær at komme udenom:
My Friend The Wind
http://www.youtube.com/watch?v=z7-12iJ8xTM

--
Uffe Bærentsen

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 11:00

On 22-05-2010 11:23, Uffe Bærentsen wrote:
> Hvis du vil høre Demis Roussos, så synes jeg denne er svær at komme udenom:
> My Friend The Wind
> http://www.youtube.com/watch?v=z7-12iJ8xTM

Tak for henvisningen. Jeg lytter stadig og skal nok kommentere det bedre.
Jeg har altid været fascineret af musik, fra grænserne mellem øst og
vest. Og den meget lille snert af østen, der er i de numre jeg har hørt
indtil nu, med Demis Roussos, er spændende.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Jensen

Dato : 22-05-10 16:43

On Sat, 22 May 2010 12:00:14 +0200, Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote:

> [...]
>vest. Og den meget lille snert af østen, der er i de numre jeg har hørt
>indtil nu, med Demis Roussos, er spændende.

Er Jimmy Cliff - I Can See Clearly Now:
http://www.youtube.com/watch?v=xzGV9Bl6CGg

blevet foreslået?

Ellers vil jeg heller ikke gøre det...

--
Thomas

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 17:41

On 22-05-2010 17:43, Jensen wrote:
> Er Jimmy Cliff - I Can See Clearly Now:
> http://www.youtube.com/watch?v=xzGV9Bl6CGg
> blevet foreslået?
> Ellers vil jeg heller ikke gøre det...

Det er for sent at trække den tilbage, Jensen.

Et rigtigt fint nummer.

Fra en af de nærliggende YouTube sider er også denne, men dit forslag er
så absolut bedre:

Jennifer Lopez med "Walking on Sunshine":

http://www.youtube.com/watch?v=x82jQ9w4iuA&feature=related

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 18:53

On 21-05-2010 20:49, Hauge wrote:
> Der er da masser af sommer her..

Vejret her har, fra sidst på eftermiddagen, været godt og solen har skinnet.

> Men alligevel, lad os få noget musik af en der ikke så tit diskes op med
> her i gruppen:
> Demis Roussos~Summer In Her Eyes
> http://www.youtube.com/watch?v=ZcOGnGQdtis

Jeg har, de sidste timer, spekuleret over et svar til dig.
Jeg har lyttet til Demis Roussos, for jeg syntes, at dit musikforslag
var godt og spændende.

Da Zorba for mange år siden kom frem, var der mange der rynkede på næsen.
Allerede dengang syntes jeg, at de fremmede toner var spændende.
Landene udefra, har ikke noget imod at benytte "vores" musik i deres,
men det er vores Vesteuropa der mangler lysten eller måske modet, til at
eksperimentere, og bruge deres.

Jeg vil nu lave et spring over Israel, til Ægypten. Her hedder en af de
meget populære sangere Farid El Atrache. (Han er deres Keld Heick).
Her er en af hans schlagere (jeg forventer selvfølgelig ikke, at du kan
li' den):

http://www.youtube.com/watch?v=PJ0WP8M0Kl8

I vore nordeuropæiske ører lyder dette særpræget, men kommer du til et
af landene i Sydøsteuropa, så er dette god musik. Og dansen de udfører
på videoen, er meget lig en, som israelske venner engang prøvede at lære
mig.
Demis Roussos har en lille smule af dette fremmede over sig. Personlig
kunne jeg godt tænke mig, at det var meget mere.

Angående fornyelse i musikken i al almindelighed, vil jeg også håbe, at
f.eks. rockgrupper bliver mere eksperimenterende, og blander lidt
kvarttoner ind i dur og mol skalaen.
Det nærmeste vores musik har i den retning, er glissando, men den skal
jo næsten begynde og ende et sted.
Man kunne også være så visionær, at man forestiller sig, at man begynder
at eksperimentere med 12-tone skalaen.

Tak for dit forslag.

Hilsen Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-05-10 19:53

Hej
On 21-05-2010 20:42, Henning Jensen wrote:
> Min længsel efter sommer har pådraget mig stafetten.

Sommeren er da i fuld gang heromkring.
Men lad os da tage nogle drenge af sommeren...

Don Henley
http://www.youtube.com/watch?v=TYIT2r-Jf90

Mvh
Martin

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 07:30

On 21-05-2010 20:52, Martin [TMM] wrote:
> Sommeren er da i fuld gang heromkring.

Det stoler jeg så på.

> Don Henley
> http://www.youtube.com/watch?v=TYIT2r-Jf90

Det er en af de gode klassikere du har fat i, og Wiki har en hel del
oplysninger om selve sangen:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Boys_of_Summer_%28song%29

I Wiki bliver den officielle video også nævnt:

http://www.youtube.com/watch?v=qqYBGcv41M8

Tak. Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Carl Drud

Dato : 21-05-10 19:54

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> [...]
> nogle forslag, der måske kan inspirere, Jeg ved selvfølgelig, at der
> er mange nyere musiknumre, men dem må I foreslå.

Lovin' Spoonful - Summer In The City
http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais

--
Carl

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 07:52

On 21-05-2010 20:54, Carl Drud wrote:
> Lovin' Spoonful - Summer In The City
> http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais

Det er også et dejligt genhør. Det var en der hang i ørene i mange år.
Og når jeg nu hører den igen, så er den stadig god.

Jeg husker også denne "Rain on the Roof", som også er et sommerfænomen.
En meget simpel, enkel og sød sang, næsten som en børnesang.

http://www.youtube.com/watch?v=EwDh-xea40s&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-10 20:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Min længsel efter sommer har pådraget mig stafetten.

Så skal vi lige have den mest kendte engelske sommersang. Skal vi ikke bryde
ud i:
Uwhh tjih tjih - uwhh tjih tjih - uwhh tjih tjih - uwhh tjih tjih - uwhh
tjih tjih - uwhh tjih tjih - uwhh tjih tjih - whishh whisshh whisshh - uw -
uw - uw -uw -uw - wuw wuw wuw wuw
http://www.youtube.com/watch?v=S8EQmEWI4DE&feature=related

og den mest kendte tyske sommersang
http://www.youtube.com/watch?v=BTHWjEvcAPo

og fra Danmark kan jeg desværre ikke finde Otto Brandenburgs "På en
sommerdag", oversættelsen af "In the summmertime".
Gruppen "Benzin" har imidliertid sunget en sang med samme tittel. Så
nupser vi den i stedet for:
http://www.youtube.com/watch?v=VMYAWt6o2gI&feature=fvst
(Den er godt nok lidt støjende, men alligevel ret god)

Sommer og sol m. Birthe Kjær: http://www.youtube.com/watch?v=8HfIbl1w3G4

Sol sol kom igen, Grethe Ingmand:
http://www.youtube.com/watch?v=4p9sFcuIb58&feature=related

Det er sommer, det er sol og det er søndag, far til fire (Hele bundtet)
www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s&feature=related

Hej sol skin på mig:
http://www.youtube.com/watch?v=1sdgL_k7Lag&feature=related

Jeg kan desværre ikke finde "Skal vi plukke jordbær i min have?, med Helle.
Den skulle vi også have haft. Det er jo en rigtig sommersang fra 1975. Nå
jamen så lad os da nupse den på svensk. Så plukker vi da bare korsbær i
trædgården i stedet for jordbær i haven:
http://www.youtube.com/watch?v=gVSKKsQ_xzw&feature=PlayList&p=E7CC9BC0F31D7D4F&playnext_from=PL&playnext=1&index=32

Så har vi vist fået det hele med.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-10 20:21

meddelelsen news:4bf6da2f$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Her er den med korsbær i min have i en lidt bedre lydkvalitet og i en anden
sjov udgave. Sangen er extremt god, så den bliver vi altså nødt til at have:
En rigtig sommer-slager, så fuglene synger. Det er nogle andre, men jeg
aner ikke hvem, der synger her.
http://www.youtube.com/watch?v=Rp4ydzTvCQs&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-05-10 22:17

meddelelsen news:4bf6da2f$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Uwhh tjih tjih - uwhh tjih tjih

Her er den i en bedre udgave. Ser ud til at kunne være fra tysk fernsehen.
Så er det.........

IN THE SUMMERTIME:
http://www.youtube.com/watch?v=S8EQmEWI4DE&feature=related

Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 09:14

On 21-05-2010 21:08, Åge Halldorsson wrote:

Du sender hele sommeren på en gang. Jeg kan også se i vejrudsigten, at
der er sol over det Furlandske, så du har vel siddet ude og spist morgenmad.

> Så skal vi lige have den mest kendte engelske sommersang.
> http://www.youtube.com/watch?v=S8EQmEWI4DE&feature=related

Den var jeg faktisk ved at tage med i mine indledende eksempler. Men din
udgave med tøserne er ganske god, selv om jeg synes, at de er lidt varmt
klædt på.

> og den mest kendte tyske sommersang
> http://www.youtube.com/watch?v=BTHWjEvcAPo

Tysk sommer. ja, og lidt fra omkvædet:
"schön sind die Mädchen, du bist nie allein
es ist herrlich, in Deutschland zu sein."

> http://www.youtube.com/watch?v=VMYAWt6o2gI&feature=fvst

Gasolin's sommerdag er dansk sommer.

> Sommer og sol m. Birthe Kjær: http://www.youtube.com/watch?v=8HfIbl1w3G4

Jeg er ikke meget for at indrømme det, men jeg kan egentlig godt lide
Birthe Kjær. Hun leverer varen, og den samme kvalitet hvergang. Havde
for nogle år siden forvildet mig til Fåborg, og der stod hun pludselig,
i dårligt vejr, under en presenning på en gågade og sang. Ledsaget af et
elendigt orkester.

> Sol sol kom igen, Grethe Ingmand:
> http://www.youtube.com/watch?v=4p9sFcuIb58&feature=related

Derimod har jeg aldrig kunnet lide Grethe Ingemand, men hun har sunget
nogle søde sange.

> Det er sommer, det er sol og det er søndag, far til fire (Hele bundtet)
> www.youtube.com/watch?v=VNOPrfnXV1s&feature=related
> Hej sol skin på mig:
> http://www.youtube.com/watch?v=1sdgL_k7Lag&feature=related

"Far til fire" er ægte dansk sommer.

> Nå jamen så lad os da nupse den på svensk. Så plukker vi da bare
> korsbær i trædgården i stedet for jordbær i haven:
> [...]

Jeg kender ikke Ann-Christine Bärnsten , men vil prøve at lytte til et
par numre mere med hende.

Jeg kvitterer med Martin Lauer "Die letzte Rose der Prärie":

http://www.youtube.com/watch?v=7zpgN5XRStk

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 21-05-10 20:35

Hej Henning

> Nu må der da komme lidt sol og varme. Det er et stort emne, men her er

Så skal vi have lidt fis og ballade

Mungo Jerry - In The Summertime
http://www.youtube.com/watch?v=KDY4nR1IqCs&feature=related

Max

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-05-10 20:41

"Summer holiday" m. Cliff Richard

http://www.youtube.com/watch?v=EJ0CFXSh_iY

"That summer" m. Garth Brooks

http://www.youtube.com/watch?v=XHyXsUXWCJM

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 10:03

On 21-05-2010 21:41, Eva Schmidt wrote:

> "Summer holiday" m. Cliff Richard
> http://www.youtube.com/watch?v=EJ0CFXSh_iY

Det er overraskende, at en ung dame som dig, kommer med sådanne eksempler.
Cliff Richard and The Shadows er ren nostalgi.

We're going where the sun shines brightly
we're going where the sea is blue
we've all seen it in the movies
now let's see if it's true

> "That summer" m. Garth Brooks
> http://www.youtube.com/watch?v=XHyXsUXWCJM

Her er et nummer med konen Trisha Yearwood, "Georgia Rain":

http://www.youtube.com/watch?v=J9uFWZqME7A

Du skal blive ved i disse genrer, så kan jeg li' dig igen.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-10 10:40

> [...]
> Cliff Richard and The Shadows er ren nostalgi.
>
> We're going where the sun shines brightly

Hmmm.............. det er da ellers ganske almindelig all-round
underholdningsmusik for den brede befolkning. Lignende sange er da konstant
i tv-show fra seriøse tv-lande.
Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-05-10 11:45

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=J9uFWZqME7A
>
> Du skal blive ved i disse genrer, så kan jeg li' dig igen.

Henning - jeg er desværre ingen ung dame - jeg så filmen "Summer Holiday",
da den kom frem *GG*

Det var faktisk den, der gjorde mig til Cliff-fan - han har lavet mange gode
sange og er i en alder af snart 70 still going strong.

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 16:31

On 22-05-2010 12:44, Eva Schmidt wrote:
> Henning - jeg er desværre ingen ung dame - jeg så filmen "Summer
> Holiday", da den kom frem *GG*

Falsk beskedenhed giver jeg ikke noget for.
Min lille datter var også med til koncerter fra hun var født.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 22-05-10 20:26

> Falsk beskedenhed giver jeg ikke noget for.
> Min lille datter var også med til koncerter fra hun var født.
>
> Henning.

Jeg var nu så gammel at jeg blev alvorligt forelsket i Cliff

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 02:44

On 22-05-2010 21:25, Eva Schmidt wrote:
> Jeg var nu så gammel at jeg blev alvorligt forelsket i Cliff

Han holdte sig også godt længe. Så jeg har sikkert skønnet ret.
Du har, som lille, været en af dem der har haft plakater af The Osmonds,
hængende på dit værelse.

http://www.youtube.com/watch?v=yvJVQYLlj2A

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 07:42

> Du har, som lille, været en af dem der har haft plakater af The Osmonds,
> hængende på dit værelse.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=yvJVQYLlj2A
>
> Henning.

Jeg gætter på nej. Bestemt nej. Men der er store chancer for at hun havde
plakater af plakater Donny Osmonds. The Osmonds var noget skrækkeligt
rock-lamende noget.
Osmonderne sang bedst og folkeligst hver for sig. ASå var de ovre i
noget helt andet dejligt afslappende underholdningsmusik for den almindelige
befolkning. Lyt her.

Donny Osmonds: http://www.youtube.com/watch?v=_j0a9akgsvo&feature=related

Jimmy Osmonds: http://www.youtube.com/watch?v=YvvcJ3f4RTc&feature=related

Marie Osmonds: http://www.youtube.com/watch?v=G8t1JsC1Zik&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 07:47

On 23-05-2010 08:42, Åge Halldorsson wrote:

> Jeg gætter på nej. Bestemt nej.

Vi må afvente, og høre hvad hun selv mener.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 07:51

meddelelsen news:4bf8ce37$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Osmonderne sang bedst og folkeligst hver for sig. ASå var de ovre i
> noget helt andet dejligt afslappende underholdningsmusik for den

Du har ret Åge - Osmonds nej - Donny og Marie ja.

Men jeg havde nu ikke plakater med dem

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 07:49

> [...]
>
> Han holdte sig også godt længe. Så jeg har sikkert skønnet ret.
> Du har, som lille, været en af dem der har haft plakater af The Osmonds,

Du gætter forkert - jeg har aldrig haft plakater af Osmonds hængende.

Men jeg kunne nu godt lide at høre Donny og Marie

Og jeg er stadig ældre end du regner med - ak ja!

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-10 08:59

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Men jeg kunne nu godt lide at høre Donny og Marie
>
> Og jeg er stadig ældre end du regner med - ak ja!

Man er ikke meget for at indrømme, at man har taget fejl, hva`? )

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 09:11

On 23-05-2010 09:58, Eva Schmidt wrote:

> Man er ikke meget for at indrømme, at man har taget fejl, hva`? )

Jeg tror stadig, at jeg ikke har taget fejl.
Alle I unge, gør jer gerne ældre end I er.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 23-05-10 09:32

Henning Jensen skrev:
> Jeg tror stadig, at jeg ikke har taget fejl.

Kunne det være der var nogen der sagde sandheden?

> Alle I unge, gør jer gerne ældre end I er.

Har det (alderen) nogen betydning? Ja det har det vel, respekt og alder
hænger sammen.

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 09:36

On 23-05-2010 10:31, Hauge wrote:
> Henning Jensen skrev:
> Har det (alderen) nogen betydning? Ja det har det vel, respekt og alder
> hænger sammen.

Nej, alderen har selvfølgelig ingen betydning.
Jeg tror godt, at vi alle nogenlunde kan bedømme hinanden. Så disse
ordudvekslinger er egentlig bare lidt hyggesludder.

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 09:56

> ordudvekslinger er egentlig bare lidt hyggesludder.
>
> Hilsen Henning.

Ja, det var noget sludder.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 09:55

> Alle I unge, gør jer gerne ældre end I er.
>
> Henning.

Går Krutte så i skole endnu ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 09:35

On 21-05-2010 21:34, Max wrote:
> [...]

....det kan gentages senere.

> Så skal vi have lidt fis og ballade
> Mungo Jerry - In The Summertime
> http://www.youtube.com/watch?v=KDY4nR1IqCs&feature=related

Flot indspilning og flot video.

Her er et nummer med dårlig lyd og dårlig video, men alligevel, Mungo
Jerry med " Morning Dew":

http://www.youtube.com/watch?v=7zNiDy4IfQs&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

--
Take time to laugh.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-05-10 20:58

"Henning Jensen" skrev i en meddelelse

> Min længsel efter sommer har pådraget mig stafetten.

Summer '68
http://www.youtube.com/watch?v=UNvEWtNa33c

Skrevet og sunget af Richard Wright sammen med Pink Floyd.
fra Atom Heart Mother.

Sangen handler om en "one night stand" og ønsket om at flygte fra det hele.
De endeløse "tours" o.s.v

En blød klaver intro, i skær kontrast til bombastiske trompeter i sangens
midtpunkt.

"From your bed I gained a day and lost a bloody year
And I would like to know.......How do you feel"

Jo Richard Wright kunne også det der med at skrive sange......

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-05-10 21:05

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse '

> [...]

Jeg glemte, vi skal lige have denne her med.

En reflektion af en sommer dag.

Donovan A Summer Day Reflection song
http://www.youtube.com/watch?v=os7vpCvy5uw

Hvis det er noget for dig kære læser så check lige lyriken ud mens du høre
sangen.

Cat's a-sleeping in the sun,
Eyes take heed the colours call.
Sunlight patterns touch the wall,
Red kerchiefs sail and fall,
Cat's a sleeping in the sun.
Dragon kite in the sky,
Wheel and turns, spin and fly,
Attacked by rooks and never fail
To cry the sound of fairy tales.
The cat is walkin' in the sun.
All the pebbles I have seen,
Precious stones for Colleen.
Every minute I pass through
With the grooves spent with you.
The cat is yawning in the sun.
Jewelled castles I have built
With freak feelings of guilt.
And the words stab to the hilt,
Pick the flower and it will wilt,
Cat's a-shifting in the sun.
Marionette dangles death
Insensitivity is fed.
By the TV wizard's wand
Once in the spell you're conned,
Cat's a-smiling in the sun.
Cat's a-smiling in the sun,
Eyes take heed the colours call.
Sunlight patterns touch the wall,
Red kerchiefs sail and fall,
Cat's a-smiling in to me.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 10:25

On 21-05-2010 22:05, Michael Meidahl Jensen wrote:
> "Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse '
> Donovan A Summer Day Reflection song
> http://www.youtube.com/watch?v=os7vpCvy5uw

En flot video, og sangen? Enten har jeg glemt den eller også har jeg
aldrig hørt den! (ja, jeg ved det... der er for dårligt!).

En meget fin lille sang til en fin tekst. Jeg går ud fra, at det er
Donovan selv der har skrevet teksten.
Sangen må være på den dobbelt CD, der udkom for en halv snes år siden.
Jeg vil prøve at få fat i den.

Tak for forslaget.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 10:52

On 21-05-2010 21:57, Michael Meidahl Jensen wrote:
> Summer '68
> http://www.youtube.com/watch?v=UNvEWtNa33c
> Sangen handler om en "one night stand" og ønsket om at flygte fra det hele.
> De endeløse "tours" o.s.v

I denne her bliver der gjort et vist forarbejde. Mere end i "a one
night stand".
Man viser pigen en cykel og andre ting og slutter med at tilbyde, at
føre hende ind i et "room of musical tunes".

http://www.youtube.com/watch?v=AHRE5dyDKTA&feature=related

Tak for forslag. Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-05-10 20:58

Henning Jensen skrev:

> Denne udgave af "Summertime" med Ella Fitzgerald og Louis
> Armstrong, er ikke værst:
> http://www.youtube.com/watch?v=MIDOEsQL7lA

Denne udgave er heller ikke værst:
Renee Fleming - George Gershwin - Summertime:
http://www.youtube.com/watch?v=hRCRMJwrTY8

Eller denne med trompet:
Miles Davis "Summertime" (1958):
http://www.youtube.com/watch?v=N090STPx-2M&feature=related

Eller hende her i Stockholm:
Janis Joplin - Summertime (Live Gröna Lund 1969):
http://www.youtube.com/watch?v=mzNEgcqWDG4&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-05-10 21:21

> [...]

Så skal vi da også lige have Janis Joplins version:

http://www.youtube.com/watch?v=mzNEgcqWDG4

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 15:54

On 21-05-2010 22:20, wrote:
> Så skal vi da også lige have Janis Joplins version:
> http://www.youtube.com/watch?v=mzNEgcqWDG4

Hallo, Allan Krautwald.
Jeg har lige fortalt Herluf Holdt, at jeg ikke kan li' den udgave med
hende.

Er det mig der er noget galt med, eller burde dette nummer også have
været med i stafetten "syre"?

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 15:50

On 21-05-2010 21:57, Herluf Holdt, 3140 wrote:

Virkeligheden trak mig væk fra cyberspace i nogle timer. En indkøbstur i
Solrød centret, hvor der også var hyggejazz i gågaden med "Jensen New
Orleans Jazzband". Et par fadøl dertil, fik det til at glide nemt ned.
Desværre var det Carlsberg, og det fik mig til at tænke på Benny's
forslag med Cocio.
Heldigvis ligger centerpubben ved siden af, og de var raske til, at
komme en nødstedt til hjælp, og servere en gylden dame. Så efter et par
dybe indåndinger, så havde jeg det godt igen.

> Renee Fleming - George Gershwin - Summertime:
> http://www.youtube.com/watch?v=hRCRMJwrTY8

Den turde jeg ikke medtage i dette forum.
Men jeg ligger på knæ hver gang hun synger. Jeg håber, at være blandt de
heldige der får billet, når hun kommer og giver to koncerter, i
begyndelsen af november.
Jeg har endnu ikke fået bestilt hendes nye pop-CD, men det vil jeg
benytte anledningen til.
Det fik mig til at tænke på Paris. Der, hvor sommeren begynder før her.
Her et nummer hvor hun synger hun "Depuis le jour" from Louise. Det er
fra begyndelsen af tredie akt. Scenen er toppen af Montmartre med
udsigten over Paris, og det er altid forår i Paris, og her synger hun
til sin Julien:

"Ah, how sweet is life! My drem has not been merely dreaming! Ah, I am
so happy! For love o'er me his wings is spreding! In the realm of my
heart, new is the joy that's singing!"

http://www.youtube.com/watch?v=_d_8ovQHbF4

Når du ser hende synge, så se hendes små smil undervejs, der siger:
"sådan skal det gøres!"!
Og hun har ret.

> Miles Davis "Summertime" (1958):
> http://www.youtube.com/watch?v=N090STPx-2M&feature=related

Hva' vil du ha' jeg skal sige til den? Jeg kan kun sige tak og
kvittere med Oscar Peterson, "Summertime":

http://www.youtube.com/watch?v=Bj-IjghwLEc

> Janis Joplin - Summertime (Live Gröna Lund 1969):
> http://www.youtube.com/watch?v=mzNEgcqWDG4&feature=related

Janis Joplin fra Gröna Lund 1969? Jeg har et 'for og imod' forhold til
Janis Jopling. Der er nogle af hendes numre jeg synes er rigtig gode, og
så er der nogle jeg ikke kan lide.
Ta' mig det ikke ilde op, men jeg kan ikke lide denne udgave.

Tak for dine bud. Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-05-10 21:29

> [...]
> nogle forslag, der måske kan inspirere, Jeg ved selvfølgelig, at der er
> mange nyere musiknumre, men dem må I foreslå.

Selv om det er mange år siden vi skrev 1969, så er denne en jeg meget godt
kan lide:

Bryan Adams med Summer of 69
http://www.youtube.com/watch?v=9f06QZCVUHg

--
Uffe Bærentsen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-05-10 21:37

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse

> Selv om det er mange år siden vi skrev 1969, så er denne en jeg >meget
> godt kan lide:

"The sexual reference of "69" in the title has often been mistaken for the
year" ......Fnis.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 16:13

On 21-05-2010 22:37, Michael Meidahl Jensen wrote:
> "The sexual reference of "69" in the title has often been mistaken for the
> year" ......Fnis.

How.... der er noget der har forbigået min opmærksomhed. Det må du
endelig uddybe.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-05-10 18:19

"Henning Jensen" skrev i en meddelelse

> How.... der er noget der har forbigået min opmærksomhed. Det >må du
> endelig uddybe.
>
> Henning.

Prøv læs kommentarene til sangen, det er ret morsomt.
Om der virkelig hentydes til en "stilling" overlader jeg til dig at bedømme,
jeg tror det nu ikke.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 18:56

On 22-05-2010 19:19, Michael Meidahl Jensen wrote:
> Prøv læs kommentarene til sangen, det er ret morsomt.
> Om der virkelig hentydes til en "stilling" overlader jeg til dig at bedømme,
> jeg tror det nu ikke.

Tak til både dig og Uffe Bærentsen og J. Madsen.
Det giver en ny indfaldsvinkel.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-10 17:37

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4bf6ef0b$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "The sexual reference of "69" in the title has often been mistaken for the
> year" ......Fnis.

Hvis det skal stå til troende, så er der jo en god grund til at sangen
hedder 'Summer of 69' og ikke 'Summer of '69'

--
Uffe Bærentsen

Fra : J.Madsen

Dato : 22-05-10 17:40

On 22/05/2010 17:36, Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
>
> Hvis det skal stå til troende, så er der jo en god grund til at sangen
> hedder 'Summer of 69' og ikke 'Summer of '69'

....og der synges:
'got my first real sex dream'

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 16:11

On 21-05-2010 22:28, Uffe Bærentsen wrote:

> Selv om det er mange år siden vi skrev 1969, så er denne en jeg meget godt
> kan lide:
> Bryan Adams med Summer of 69
> http://www.youtube.com/watch?v=9f06QZCVUHg

Du har ret, det er en af klassikerne. Der er jeg enig med dig. Der er jo
numre som forbliver tidsløse.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 21-05-10 21:51

Sommeren har givet anledning til mange dejlige numre. Her er nogle af mine
bud.

Nancy og Leerinder mig i hu: Summerwine. Over 40 år på bagen og den holder
stadig.

http://www.youtube.com/watch?v=mQiDs9tKZv4

Shu-Bi-Dua kan jeg ikke huske har været med i stafetten, men her er de med
Sommergryder:

http://www.youtube.com/watch?v=8rTT_jHrRug

Og musical fra 70'erne

http://www.youtube.com/watch?v=zTRhfGGkxEc

Og ti slut min egen personlige favorit sommersang, helt uden musik. Runrig
med Summer Walkers

http://www.youtube.com/watch?v=RQ6cQuy39ZM

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-10 22:16

> [...]
> nogle forslag, der måske kan inspirere, Jeg ved selvfølgelig, at der er
> mange nyere musiknumre, men dem må I foreslå.

In memory of Ronnie James Dio: "Summer days".
http://www.youtube.com/watch?hl=da&v=N4wL0bUcgCc

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 16:36

On 21-05-2010 23:15, Alex Linaa wrote:

> In memory of Ronnie James Dio: "Summer days".
> http://www.youtube.com/watch?hl=da&v=N4wL0bUcgCc

Jeg kan kun tilføje, at hvis du ikke netop havde givet mig stafetten, så
havde du fået den nu.

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-10 19:54

> Jeg kan kun tilføje, at hvis du ikke netop havde givet mig stafetten, så
> havde du fået den nu.

Godt jeg ikke fik den, for jeg er på vej til Frankrig i en uge

/Alex

P.S. Til eventuelle indbrudstyve der læser med her, så er der en hund på 80
kg. + to af mine veltrænede børn hjemme hele næste uge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 20:01

On 22-05-2010 20:53, Alex Linaa wrote:
> Godt jeg ikke fik den, for jeg er på vej til Frankrig i en uge

Ha' en go' tur. Jeg er ret misundelig.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Martin Bak

Dato : 22-05-10 20:15

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Godt jeg ikke fik den, for jeg er på vej til Frankrig i en uge

Nåh ja, -der har de jo ikke internet

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-10 20:51

> Nåh ja, -der har de jo ikke internet

Jo, men jeg gider ikke at slæbe en pc med

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 22-05-10 10:19

På en eller anden måde skal Meat Loaf nok komme på banen

Meat Loaf - You Took the Words Right Out of My Mouth (Hot Summer Night)
http://www.youtube.com/watch?v=hnyHCK_w8ac

VH Pernille

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 17:20

On 22-05-2010 11:19, Pernille Højgaard wrote:
> På en eller anden måde skal Meat Loaf nok komme på banen

De er nu på banen!. men det er en svær en, at kommentere.

Denne 'sommeraffære' har været spændende. Jeg har selvfølgelig YouTube't
lidt rundt og især har det været pudsigt at erfare, at selv de mest
garvede grupper, er lyriske og blide, når de behandler emnet sommer.

> Meat Loaf - You Took the Words Right Out of My Mouth (Hot Summer Night)
> http://www.youtube.com/watch?v=hnyHCK_w8ac

Jeg vil vove at svar igen med denne: "Objects in the rear view mirror
may appear close":

http://www.youtube.com/watch?v=37GrbCUvZEM&feature=related

Hilsen Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 22-05-10 18:59

> Jeg vil vove at svar igen med denne: "Objects in the rear view mirror may
> appear close":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=37GrbCUvZEM&feature=related
>
> Hilsen Henning.

Den er også een af de bedste, men jeg har nævnt den så tit, så jeg tænkte at
gøre en undtagelse.

Den er så fuld af poesi, følelser og hel masse andet....

VH Pernille

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 19:08

On 22-05-2010 19:59, Pernille Højgaard wrote:

> Den er så fuld af poesi, følelser og hel masse andet....

Ja.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : J.Madsen

Dato : 22-05-10 17:38

så vil jeg bidrage med lidt let pop af ældre dato:
http://www.youtube.com/watch?v=Y-b13u7mzRw

og lidt mere:
http://www.youtube.com/watch?v=4h1MGAlkqno

mvh
Jeppe

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-05-10 18:08

J.Madsen wrote:
> så vil jeg bidrage med lidt let pop af ældre dato:
> [...]
Knap så gammel, men heller ikke nogen årsunge:

http://www.youtube.com/watch?v=MeWC59FJqGc

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 19:13

On 22-05-2010 19:08, Jan Kronsell wrote:

> Knap så gammel, men heller ikke nogen årsunge:
> http://www.youtube.com/watch?v=MeWC59FJqGc

Det er herligt med et genhør, med mange af disse gamle numre.
Selvom mange af de gamle sangere, har været 'hevet frem', så tror jeg
ikke Eddie Cochran har været nævnt før.

Hvad gjorde gruppen egentlig før YouTube blev opfundet?

Hilsen Henning

--
Take time to laugh.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-05-10 22:19

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 19:07

On 22-05-2010 18:38, J.Madsen wrote:
> så vil jeg bidrage med lidt let pop af ældre dato:
> http://www.youtube.com/watch?v=Y-b13u7mzRw
> og lidt mere:
> http://www.youtube.com/watch?v=4h1MGAlkqno

Vovede forslag, men nu du selv beder om det, så hør her:

Anton Webern "Im Sommerwind"

Del 1.
http://www.youtube.com/watch?v=uS4jtglXfmg

Del 2.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7Gl25RrY34

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Sussi M Jensen

Dato : 22-05-10 18:45

"Henning Jensen" skrev i meddelelsen
> Min længsel efter sommer har pådraget mig stafetten.
> Nu må der da komme lidt sol og varme.

The Archies - A Summer Prayer For Peace
http://www.youtube.com/watch?v=OJqydSMDjek

Hilsen Sussi

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-05-10 19:30

On 22-05-2010 19:44, Sussi M Jensen wrote:
> The Archies - A Summer Prayer For Peace
> http://www.youtube.com/watch?v=OJqydSMDjek

Jeg havde ellers lovet mig selv, at holde mine svar i nærheden af emnet,
men dit forslag er for alvorligt.
For en uge siden genudsendte DR2, et afsnit af programserien "Sange der
ændrede verden". Det pågældende afsnit var om Fela Kuti hans "Zombie".

http://www.youtube.com/watch?v=iBgewcFh-cg

Jeg håber inderligt, at en sang som din foreslåede, "A Summer Prayer For
Peace", vil nå ud til mere af verden.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 08:30

Jeg takker for deltagelsen. Jeg beklager, at der var lidt vrøvl imellem
mine kommentarer, samt at jeg var lidt for hård ved Janis Joplin.

Jeg giver stafetten videre til Sussi M Jensen for:

The Archies - A Summer Prayer For Peace

http://www.youtube.com/watch?v=OJqydSMDjek

Jeg håber at du vil overtage den, og finde et nyt emne.

God påske og god fornøjelse. Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Hauge

Dato : 23-05-10 08:35

Henning Jensen skrev:
> God påske og god fornøjelse. Henning.

Uhada, er du kun kommet til påske?

God pinse.

Mvh Hauge

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 08:44

On 23-05-2010 09:35, Hauge wrote:

> Uhada, er du kun kommet til påske?

Ja, du har ret Hauge, det var for dum en fejl. Jeg beklager og ønsker
også god Pinse.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-10 09:58

> Ja, du har ret Hauge, det var for dum en fejl. Jeg beklager og ønsker også
> god Pinse.
>
> Henning.

Du har ret. Som du skriver i en anden tråd. Du sludrer lidt i dag.

Hilsen Åge

PS: Glædelig JUL-i

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-05-10 16:28

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2j9wvUy5FmA
>
> Og så det jeg frygter mest, nemlig at denne igen bliver aktuel, men lad

Ville have bragt Sommer og Sol med Birthe Kjær...

Mest fordi vi i går, luftede hundene på en fodboldbane, Duften af Kaprifol,
var dog ikke til at finde, kun den søde kvalme duft af Raps... Som de fleste
allergikere har det lidt svært med... Pludseligt var sommer næsten som
forsvundet ud af ordbogen... Og den eneste der kom fordi var denne...

http://www.youtube.com/watch?v=EJ0CFXSh_iY .... Summer Holiday, med Cliff
Richard... Og med Eva's forelskelse i Cliff.... Så er hun nok et par dage
forud for The Osmonds, og var allerede ved at være modnet da de meldte deres
ankomst )....

Det er også Åge's skyld, for det var hans skyld, jeg kom forbi, One more
year for daddy's little girl.... Og den kan jo ikke andet end gøre en lidt
sentimental... Men smuk er den, med Dr. Hook.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 16:38

On 23-05-2010 17:28, Benny Mortensen wrote:

> [...]
> Og med Eva's forelskelse i Cliff.... Så er hun nok et par dage
> forud for The Osmonds, og var allerede ved at være modnet da de meldte deres

Du må øve dig i at være lidt mere diplomatisk.

> daddy's little girl.... Og den kan jo ikke andet end gøre en lidt
> sentimental... Men smuk er den, med Dr. Hook.

Ja det er den. Der er noget ved de ballader, der ikke er til at stå for.

http://www.youtube.com/watch?v=Z2vDbddnWrE

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-10 09:30

> Du må øve dig i at være lidt mere diplomatisk.

> Ja det er den. Der er noget ved de ballader, der ikke er til at stå for.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Z2vDbddnWrE
>
> Henning.

Ja jeg ved godt det kniber med diplomatiet ))....
Men så på den anden side, er der næppe heller, nogen der kalder mig teenager

Tja, Ham Dr. Hook, kunne noget, med sin manglende sangstemme ....

Efter sigende, skulle både ham, og hele Medicine show være læger...
Som efter vist tredie konkurs med deres eget privathospital...
Måtte indrømme, at firmaet fattedes penge, og det helst i en fart...
Og det eneste sted man tjente mange penge " Rigtigt hurtigt " var som
Rockmusiker.

Så det blev de... )... Garanterer dog ikke helt for rigtigheden af
historien....

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-05-10 10:19

On 24-05-2010 10:30, Benny Mortensen wrote:

> Ja jeg ved godt det kniber med diplomatiet ))....

Livet må lære dig, at kvinder ingen alder har.

Det er kun børn, hunde og høns, man kan spørge om, hvor gamle de er.

Man kan kokettere lidt omkring en dames alder, men heller ikke mere. Og
man må for enhver skyld, ikke nærme sig sandheden. Det kaldes pli.
Det er værd at tage til efterretning. )

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-10 21:59

> [...]
>
> Man kan kokettere lidt omkring en dames alder, men heller ikke mere. Og
> man må for enhver skyld, ikke nærme sig sandheden. Det kaldes pli.

Det kan godt være det er høfligt, men det er Fandme farligt,
Når man prøver at behandle dem, som værende så gamle
som deres opførsel antyder )

M.V.H....Benny..

Fra : Eva Schmidt

Dato : 24-05-10 22:17

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det kan godt være det er høfligt, men det er Fandme farligt,
> Når man prøver at behandle dem, som værende så gamle

Og hvad mener du så lige med det, hva` ?

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-05-10 09:01

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Og hvad mener du så lige med det, hva` ?
>
> mvh Eva

At det er forbundet med livsfare, at behandle en ung pige, som en dame...
Men ikke mindre farligt, at behandle en dame, som en ung pige ))

M.V.H....Benny..

Fra : Jensen

Dato : 25-05-10 16:31

On Mon, 24 May 2010 23:16:36 +0200, "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote:

>Og hvad mener du så lige med det, hva` ?

At han snublede over dit gangstativ... ;-p

--
Thomas

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-05-10 18:09

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> At han snublede over dit gangstativ... ;-p
>
> --
> Thomas

Det var altså en rollator - vi var til Hansi Hinterseer koncert.

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-05-10 18:26

On 25-05-2010 19:08, Eva Schmidt wrote:

> vi var til Hansi Hinterseer koncert.

Hvem er han?

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-05-10 19:01

> Hvem er han?
>
> Henning.

Superlækker fyr - og så kan han synge )

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-05-10 19:11

On 25-05-2010 20:01, Eva Schmidt wrote:

> Superlækker fyr - og så kan han synge )

Han er snart 50! Han er for gammel til dig.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-10 20:16

> Han er snart 50! Han er for gammel til dig.
>
> Henning.

Her er en optagelse hvor Eva Schmidt er til koncert med ham og hun vil gerne
fotograferes med ham

Man kan tydeligt se, at han er for gammel til hende. Ved ikke om det er
Eva Schmidt der er på hans venstre eller højre side.
http://www.youtube.com/watch?v=OHjE5qaCRxM (Se 1 minut inde i klippet)

Her ser man at Eva Schmidt stadig er vild med ham. Hun står sammen med sin
veninde ved en bænk og klapper til Danmarks største hit i april "Kom mit
mir", ude i venstre side af billedet
http://www.youtube.com/watch?v=RAs3HOb8UL4
(Se 3 minutter inde i klippet) Efter 4 minutter og 5 sekunder er der et
billede af Eva Schmidts søn, der står på en stol og klapper). Eva har givet
sin søn en god musikalsk opdragelse.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-05-10 22:07

meddelelsen news:4bfc21d2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> billede af Eva Schmidts søn, der står på en stol og klapper). Eva har
> givet sin søn en god musikalsk opdragelse.

Ak, de pensionister du viser, er alle yngre end mig Åge *GG*

Men det ser da ud til, at piger/kvinder i alle aldre er vilde med Hansi.

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-05-10 22:04

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Han er snart 50! Han er for gammel til dig.
>
> Henning.

Skattedrengen er skam over 50 - lige i passende alder til mig

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-10 20:02

> Det var altså en rollator - vi var til Hansi Hinterseer koncert.
>
> mvh Eva

Var det dig der så ud som en tøs på 17 - så er det sån nogle som dig
Krutte-bassen kalder for gamle pensionister.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-05-10 16:29

Sussi M Jensen holder tilsyneladende også pinseferie.

Så jeg vil give stafetten videre til Eva Schmidt for:

"Summer holiday" med Cliff Richard

http://www.youtube.com/watch?v=EJ0CFXSh_iY

Jeg håber, at du vil overtage den, og finde et nyt emne.
Sussi M Jensen må så prøve, at generobre stafetten en anden gang.

Fortsat god pinse.

Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 26-05-10 15:40

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2j9wvUy5FmA
>
> Og så det jeg frygter mest, nemlig at denne igen bliver aktuel, men lad

Jeg foreslår "Det er sommer nu" med Gnags. Den kan jeg ikke finde på
youtube, desværre, men melodien er jo også fra starten af 1970'erne.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-05-10 15:57

On 26-05-2010 16:39, Kert Rats wrote:

> Jeg foreslår "Det er sommer nu" med Gnags. Den kan jeg ikke finde på
> youtube, desværre, men melodien er jo også fra starten af 1970'erne.

Gnags "Danmark" er også et 'sommerbillede':

http://www.youtube.com/watch?v=DVQUJW-Mngw

Hilsen Henning.

Fra : Kert Rats

Dato : 26-05-10 16:33

> Gnags "Danmark" er også et 'sommerbillede':
>
> http://www.youtube.com/watch?v=DVQUJW-Mngw

Gnags' "Kom sammen sang" er måske ikke direkte knyttet til sommeren, men den
er så glad og optimistisk, så mon den kan smutte med her i Sommer-stafetten?
Guitarspillet er smør til øregangene, og minsandten om ikke en tværfløjte
dukker op midt i det hele.
Det er bare knæhøj karse!

Desværre har jeg intet musik- eller videolink til sangen.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-05-10 16:40

On 26-05-2010 17:33, Kert Rats wrote:

> [...]
> dukker op midt i det hele.
> Det er bare knæhøj karse!
> Desværre har jeg intet musik- eller videolink til sangen.

Disse stafetter viser ofte, hvor store huller og mangler der er i YouTube.
Det bliver snart nødvendigt at uploade noget selv.

Henning.

Fra : perhag

Dato : 01-06-10 03:45

On 21 Maj, 21:08, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

>  http://www.youtube.com/watch?v=S8EQmEWI4DE&feature=related

> [...]

Når emnet var længsel efter sommer lader det til Åge helt har glemt
den mest oplagte:

Bjørn Tidmand - Når det blir sommer igen

http://www.youtube.com/watch?v=SqmKb65DPaQ

Anne Grete - Sommerromance

http://www.youtube.com/watch?v=InRa_RSsUek

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-06-10 11:05

On 01-06-2010 11:45, perhag wrote:

> Når emnet var længsel efter sommer lader det til Åge helt har glemt
> den mest oplagte:
>
> Bjørn Tidmand - Når det blir sommer igen
> [...]

Jeg kan ikke huske om disse har været foreslået:

Sorten Muld med "Jeg gik mig ud en sommerdag":

http://www.youtube.com/watch?v=qfaZRmSyKQ4

Miss B. Haven med "Til Sommer":

http://www.youtube.com/watch?v=fKndPyojeho&feature=related

Henning.

Fra : N/A

Dato : 02-06-10 06:17

Fra : N/A

Dato : 01-06-10 11:05

Fra : perhag

Dato : 01-06-10 18:37

On 1 Jun., 12:04, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> Miss B. Haven med "Til Sommer":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=fKndPyojeho&feature=related

Godt man kan få hjælp af de relaterede videoer til at erindre de gode
numre.

Love Shop - I nat blir det sommer

http://www.youtube.com/watch?v=tJt_uHh8P-o&feature=related

Fra : Henning Jensen

Dato : 02-06-10 06:17

On 02-06-2010 02:37, perhag wrote:

> Godt man kan få hjælp af de relaterede videoer til at erindre de gode
> numre.
> Love Shop - I nat blir det sommer
> http://www.youtube.com/watch?v=tJt_uHh8P-o&feature=related

Ja det har du ret i. Mange af de gamle numre havde man glemt, hvis det
ikke havde været for YouTube.

Det er snart Sct Hans så denne må med, Shubidua med "Midsommersangen":

http://www.youtube.com/watch?v=pcvpWIAMmzk&feature=related

Henning.