Polo - Slidtage i udrykkerlejet ? FGode rå~
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-10 12:12

Der er jo en ældre bil jeg har, var forbi min uaut. mekaniker i morges,
der kommer en pivelyd nede fra pedalen når jeg træder koblingen ned,
ikke når jeg slipper den, og lyden er der ikke om morgenen, med om
eftermiddagen når bilen er varm, f.eks i går eftermiddags i det varme
solskin.

Vi kikkede på den og da jeg stod foran ved motoren foran ved motorrummet
og han trykkede på pedalen, kunne jeg godt høre at lyden kom fra lige der
hvor
kablet går ind i koblingen.

Han sagde at det var slør i udrykkerlejet der gav pivelyden.

Hvordan kan man evt undersøge om der er slidtage eller slør i udrykkerlejet
?

Kan man nøjes med at udskifte udrykkerlejet ?

Pedalen er ikke stram, og jeg syntes at koblinger virker fint.

Mvh Kim
WV Polo Model 1,6 [årg 96]
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3