Jaguar stc.?
Fra : Fister

Dato : 19-05-10 18:56

Har Jaguar, i nyere tid, lavet en stationcar?
(blot en tanke).
Kai

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-05-10 19:16

On Wed, 19 May 2010 19:56:08 +0200, Fister <ikke@interessant.nej>
wrote:

>Har Jaguar, i nyere tid, lavet en stationcar?
>(blot en tanke).
>Kai

Ja, mærkeligt nok. Formodentlig Mondeo-baseret.
X-typen
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Jaguar-X-type-2,5-De-Luxe-st.car-5d_ID116800223.htm

Fra : Fly Christensen

Dato : 19-05-10 19:59

On Wed, 19 May 2010 20:16:26 +0200, Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com>
wrote:

>Ja, mærkeligt nok. Formodentlig Mondeo-baseret.

Ikke kun formodentlig. Den er baseret på Mondeo.

>X-typen
>http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Jaguar-X-type-2,5-De-Luxe-st.car-5d_ID116800223.htm

Fly

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-05-10 19:56

On Wed, 19 May 2010 20:59:10 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Ikke kun formodentlig. Den er baseret på Mondeo.

Tak, jeg mente at have læst sådan. Men da det ikke er en E-type har
jeg ikke rigtig fulgt med ) Så iøvrigt en diesel af den slags -
tilsyneladende en lækker bil, men altså - den lød ikke som en Jag!
(og ja, jeg kører diesel selv, men der er visse ting, jeg ikke kan
forbinde med diiesel-banken, en er Jag'er - en anden er Mercedes
Cabriolet mfl)

Fra : Fister

Dato : 19-05-10 20:26

on 19-05-2010, Ivan Madsen supposed :

> [...]
> (og ja, jeg kører diesel selv, men der er visse ting, jeg ikke kan
> forbinde med diiesel-banken, en er Jag'er - en anden er Mercedes

Tak for info.
Jeg synes at det ligner en Hyundai/Kia-ting, ikke særlig vellykket.
Den klasiske model fra 70'erne og 80'erne, synes jeg at have set som
stc., men den har aldrig været lavet, vel?
Kai

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 19-05-10 21:05

"Fister" <ikke@interessant.nej> wrote in message
> [...]
> Jeg synes at det ligner en Hyundai/Kia-ting, ikke særlig vellykket.
> Den klasiske model fra 70'erne og 80'erne, synes jeg at have set som stc.,

Mnjoh - smut ind over Google og søg på "Jag hearse".......
Den, jeg kender som den oprindelige, blev lavet til filmen "Harold & Maude"-
det er den, der er flest billeder af.
Og den er bygget på en E - li' det eller la' vær
Men på en eller anden underlig måde syntes jeg den virker - især i
bevægelse. Men det kræver at man ser filmen, da E'en laver en Cliffhanger i
slutningen af filmen.......men uden "hang" !
Der er også bygget en magen til - men på den nye E, ser jeg - og flere på XJ
osv.

At jeg syntes at bilen virker skyldes måske at filmen rammer en humor, jeg
ka li.....knægten (hovedpersonen) har som hobby at gå til begravelser - og
begå selvmord, helst når mor + far har gæster ! Han er godt nok opfindsom,
den knægt - og han går hele vejen !
Ikke alle gæsterne tager det ligeså roligt som mor og far
Men igen - den skal ses ikke forklares

--
Jesper Hedegaard

BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når vejret spilder

Fra : Armand

Dato : 19-05-10 23:49

<http://www.youtube.com/watch?v=zexCVdpQtcM>

--
Armand.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 20-05-10 17:50

> <http://www.youtube.com/watch?v=zexCVdpQtcM>
>
> --
> Armand.
Lige den scene - men jeg ku altså ikke huske den motorlyd !
Autentisk ? Man ku tro de har lånt den fra "Le Mans"

Fra : Armand

Dato : 20-05-10 21:11

Jesper Hedegaard skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Lige den scene - men jeg ku altså ikke huske den motorlyd !
> Autentisk ? Man ku tro de har lånt den fra "Le Mans"

Det er for længe siden at jeg har hørt en V12'er, men jeg synes at den
lyder lidt anstrengt af en V12'er, og en straight-six er det ihverfald
ikke :-|

Jeg surfede forgæves på Youtube efter den IMO allerbedste scene i
filmen: Dér hvor han får Jaguaren i fødselsdagsgave (svjh med et kæmpe
bredt bånd og sløjfe på) med en belæring om at "så kan det være at alle
dine morbide tanker fortager sig" - Scenen slutter med at kameraet
følger moderens gang væk fra bilen og ind i huset og lige efter hendes
forsvinden kommer der på nært hold en skærebrænder der tændes ind i
perspektivet
Næste gang man ser Jaguaren senere i filmen er den ombygget til rustvogn

--
Armand.

Fra : KASO

Dato : 19-05-10 21:21

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> (og ja, jeg kører diesel selv, men der er visse ting, jeg ikke kan
> forbinde med diiesel-banken, en er Jag'er - en anden er Mercedes

Den pågældende "Jaguar" er jo sådan set også bare en Mondeo med en
PSA-diesel - den har ikke meget med Jaguar at gøre. Svjh. havde den FWD
eller 4WD - alt afhængig af, hvad man gav for den - en rigtig Jaguar er med
RWD.

Fra : Armand

Dato : 19-05-10 23:40

Ivan Madsen skrev:

> Tak, jeg mente at have læst sådan. Men da det ikke er en E-type har
> jeg ikke rigtig fulgt med )

<http://www.zorro.milk-maid.de/uhren/e-type-hearse.jpg> !
Eller hvad med:
<http://www.jaguar-addict.co.uk/acatalog/red-jaguar-lynx-eventer.jpg> ?

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-05-10 00:36

On 19 Maj, 22:20, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> eller 4WD - alt afhængig af, hvad man gav for den - en rigtig Jaguar er med

De prøvede jo bare at lave en lille fornuftig bil, og det skulle de så
måske ikke have gjort. Jeg tror nu at det er en ganske udmærket bil,
den passede bare ikke lige ind i hvad folk forventer at se fra
Jaguar.
Mit gæt er at den er lige så meget bedre end Mondeo som Audi er bedre
end Skoda. Nogen vil mene at det er ingenting, andre vil sige at det
er en helt anden verden...

MVH Leo - XJ6.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-05-10 14:57

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> måske ikke have gjort. Jeg tror nu at det er en ganske udmærket bil,
> den passede bare ikke lige ind i hvad folk forventer at se fra

Der er for lidt "bling" i den - men den kører udemærket.
Og så tror jeg ikke 4 hjulstrækket har hjulpet på salget.
Jaguarfolket forventer ikke den slags IMO

> Mit gæt er at den er lige så meget bedre end Mondeo som Audi er bedre
> end Skoda. Nogen vil mene at det er ingenting, andre vil sige at det
> er en helt anden verden...

Et fejlskud IMO - men bilen fejler ik noget...

Fra : KASO

Dato : 21-05-10 06:41

> [...]

måske ikke have gjort. Jeg tror nu at det er en ganske udmærket bil,
den passede bare ikke lige ind i hvad folk forventer at se fra

Præcis!

Mit gæt er at den er lige så meget bedre end Mondeo som Audi er bedre
end Skoda. Nogen vil mene at det er ingenting, andre vil sige at det
er en helt anden verden...

MVH Leo - XJ6.

Imø. bliver en "hverdagsbil" ikke til en "premiumcar" blot fordi den bliver
pakket lidt pænt ind og får påklistret et andet logo - hvad enten det er en
kat, 4 ringe (eller Volvo/Saab skilt).

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-05-10 01:43

On May 20, 10:11 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Det er for længe siden at jeg har hørt en V12'er, men jeg synes at den
> lyder lidt anstrengt af en V12'er, og en straight-six er det ihverfald
> ikke :-|

Lyden virker ikke rigtig. En V12 er endnu mere jævn end række-6, og
det her lyder jo mere som en Peugeot 106 Rallye...

Leo