Pava vs Sumo vs Dinitrol...
Fra : Jean

Dato : 19-05-10 18:27

Hej!

Jeg har bestilt den nye Kia Picanto Sport+
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Kia-Picanto-1,1-Sport_ID154500901.htm

Jeg skal ha' den givet en omgang mod rust.

Hvem skal jeg vælge og hvorfor?

Nogen der ved om FDM anbefaler en bestemt?

På forhånd tak.

Mvh Jean.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 20:25

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ha' den givet en omgang mod rust.
>
> Hvem skal jeg vælge og hvorfor?

SUVO, ikke sumo..., gir' 18 års garanti mod gennemtæring.
Priserne er rimelige og så er de vidst de eneste som genanvender
produktet til fordel for miljøet.

Men produktet er vidst lidt hip som hap bare udførelsen
er i orden. Nogle siger visse produkter tørrer så meget
ind de nærmest krakkelerer så vand mv. kan komme ind,
men jeg holder mig til SUVO som mig bekendt er en
forkortelse for "speciel under vogns olie".

Regn med en fornyet behandling hvert 2-3 år alt efter
din kørestil og de typer af veje du kører mest på mht.
mekanisk slid. Overvej inderskærme hvis de kan monteres
skånsomt...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 19-05-10 20:43

> [...]
>
> Jeg skal ha' den givet en omgang mod rust.
>
> Hvem skal jeg vælge og hvorfor?
>
> Nogen der ved om FDM anbefaler en bestemt?

Her er mine erfaringer gennem årene:
Dinitrol, dyrest på markedet, bilen lugter og drypper ikke når man får den
tilbage.
Mercasol, god pris, bilen lugter og drypper ikke
Pava, middel pris, men stinker af olie og drypper lang tid bagefter, har dog
ikke prøvet pava i mange år, så måske er det anderledes nu.

Mvh Niels

Fra : Thomas Andersen

Dato : 30-05-10 08:53

On Wed, 19 May 2010 21:43:04 +0200, Niels Bengaard wrote:

> [...]
> Pava, middel pris, men stinker af olie og drypper lang tid bagefter, har dog
> ikke prøvet pava i mange år, så måske er det anderledes nu.

Jeg kan forstå at du så er mest tilfreds med de firmaer som snyder med det
middel de sprøjter på, og dem som sprøjter så lidt på at der ingen overskud
er til at dryppe af, giver størst tilfredshed hos dig.

Hos mig er det lige omvendt, jeg vil have at den drypper i flere uger efter
og stinker af midlet, hvilket hos indikerer at alle skjulte hjørner og
hulrum er oversprøjtet.

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-10 14:31

"Thomas Andersen" <thomas@andersen.invalid> skrev i en meddelelse

> Hos mig er det lige omvendt, jeg vil have at den drypper i flere uger
> efter
> og stinker af midlet, hvilket hos indikerer at alle skjulte hjørner og
> hulrum er oversprøjtet.

At det drypper eet sted, betyder ikke, der ikke kan være et dårligere
behandlet sted, andetsteds i bilen...
SUVO tilbyder iøvrigt en 'hvid/gennemsigtig' produkt,
som får bilen til at fremstå visuelt, næsten som da den forlod
fabrikken. Lugter heller ikke og lugten er heller ikke et kvalitetsstempel i
sig selv.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-05-10 20:24

> [...]
> efter
> og stinker af midlet, hvilket hos indikerer at alle skjulte hjørner og

Jeg vil hellere have midlet bliver på bilen end det drypper af. Jeg har ikke
brug for overskud af middel, jeg er tilfreds med det nødvendige er sprøjtet
på. Lugt indikerer ikke om der er nok på eller ej.

Misforstå mig ikke, ud fra dine prioriteter har jeg fuld forståelse for du
vælger pava.

Mvh Niels

Fra : Thomas Andersen

Dato : 01-06-10 23:04

On Sun, 30 May 2010 21:23:42 +0200, Niels Bengaard wrote:

> Misforstå mig ikke, ud fra dine prioriteter har jeg fuld forståelse for du
> vælger pava.

Jeg har valgt Dinitrol, så må tiden vise om det er optimalt

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Jensen

Dato : 20-05-10 09:25

On Wed, 19 May 2010 19:27:11 +0200, "Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk>
wrote:

>Hej!
>
>Jeg har bestilt den nye Kia Picanto Sport+
>http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Kia-Picanto-1,1-Sport_ID154500901.htm
>
>Jeg skal ha' den givet en omgang mod rust.

Nu ved jeg ikke, om du er fra området (Slagelse og omegn) eller om linket
bare er illustrativt, men Citroën på Sorøvej har et tilbud på en komplet
Mercasol-behandling til 2900 kr.
Tilbuddet gælder alle mærker, undtaget er dog BMW og Mercedes.

Jeg har ingen personlig tilknytning til firmaet andet end at vores Hyundai
Matrix fik en behandling dér sidste forår.

--
Thomas

Fra : TGJ

Dato : 20-05-10 21:06

"Jean" <jeanFJERNDETTE@pcSLETDETTE.dk> skrev i meddelelsen
> Hvem skal jeg vælge og hvorfor?

Fik min Reanult behandlet hos Dinitrol, Nyk F og betalte en kontrol af dette
hos FDM
Der fandt man ingen fejl.
2 mdr senere blev jeg "udtrukket" af teknologisk institut til en gratis
kontrol.
Her fandt han hellere ikke nogen fejl, så jeg vender helt sikkert tilbage
til dem

/Thomas

P.S. husk at hvis du får vasket din bil i en vaskehal, skal du ikke bruge
undervognsvask!!!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-05-10 22:06

TGJ skriver:

> P.S. husk at hvis du får vasket din bil i en vaskehal, skal du ikke bruge
> undervognsvask!!!

Fordi?

Klaus

Fra : TGJ

Dato : 20-05-10 23:07

> Fordi?

Den typisk spuler antirusten af

/Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-10 05:19

TGJ skriver:

> Den typisk spuler antirusten af

Hvis iantirusten sidder så løs, skal du næppe køre gennem større
vandpytter så.....

Klaus

Fra : TGJ

Dato : 21-05-10 18:25

> Hvis iantirusten sidder så løs, skal du næppe køre gennem større
> vandpytter så.....

Underligt nok så er der ikke sket noget med min Dinitrol behandling ved
kørsel i sne, sjap, vandpytter
pløre fra div traktorer, men en gang med undervognsskyld så var der fine
vandrette striber på ca 1,5-2 cm brede.

Kunne selvfølgelig også være at jeg bare var uheldig

EOD
/Thomas

Fra : TGJ

Dato : 21-05-10 18:31
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-05-10 19:18

TGJ skriver:

> Glemte lige:
> http://peecee.dk/upload/view/246368

Ja, rusten arbejder fint inde under undervognsbehandlingen.........

Du kan EOD lige så meget du vil, min Golf 3 fik masser af
undervognsvask og ingen ekstra behandling. Da den var 8 år gammel var
der ingen huller i relægningen under bilen.

Det du har fået lavet er noget sjusk!

Klaus

Fra : AS

Dato : 23-05-10 10:39

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> wrote in message

> P.S. husk at hvis du får vasket din bil i en vaskehal, skal du ikke bruge
> undervognsvask!!!

P.P.S. i et par uger efter behandling.