Guds frygt, eller lev livet i Herren
Fra : Ole Madsen

Dato : 05-08-01 14:19

Esajas 35
3 Styrk de slappe Hænder, lad de vaklende Knæ blive faste,

4 sig til de ængstede Hjerter: Vær stærke, vær uden Frygt! Se eders Gud! Han
kommer med Hævn, Gengæld kommer fra Gud; han kommer og frelser eder.

Jeremias 23

16 Så siger Hærskarers HERRE: Hør ikke Profeternes Ord, når de profeterer
for eder; de dårer eder kun. Deres eget Hjertes Syn fremfører de, ikke Ord
fra Herrens Mund.

17 De siger til dem, der ringeagter Herrens Ord: "Det skal gå eder vel!" og
til enhver, som vandrer i sit Hjertes Stivsind: "Der skal ikke ske eder
noget ondt!"

18 Thi hvem stod i Herrens fortrolige Råd, så han så og hørte hans Ord, hvem
lyttede til hans Ord og hørte det?

19 Se, Herrens Stormvejr, Vreden, er brudt frem, et hvirvlende Stormvejr;
det hvirvler over de gudløses Hoved.

20 HERRENS Vrede lægger sig ikke, før han har udført og fuldbyrdet sit
Hjertes Tanker; i de sidste Dage skal I forstå det.

21 Jeg har ej sendt Profeterne, alligevel løber de, jeg talede ikke til dem,
og dog profeterer de.

22 Hvis de står i mit fortrolige Råd og hører mine Ord, så lad dem vende mit
Folk fra deres onde Vej og deres Gerningers Ondskab.

23 Er jeg kun en Gud i det nære, så lyder det fra HERREN, og ikke en Gud i
det fjerne?

24 Kan nogen krybe i Skjul, så jeg ikke ser ham? lyder det fra HERREN. Er
det ikke mig, der fylder Himmel og Jord? lyder det fra HERREN.

Matthæus 7

15 ¶ Men vogter eder for de falske Profeter, som komme til eder i
Fåreklæder, men indvortes ere glubende Ulve.

16 Af deres Frugter skulle I kende dem. Sanker man vel Vindruer af Torne
eller Figener af Tidsler?

17 Således bærer hvert godt Træ gode Frugter, men det rådne Træ bærer slette
Frugter.

18 Et godt Træ kan ikke bære slette Frugter, og et råddent Træ kan ikke bære
gode Frugter.

19 Hvert Træ, som ikke bærer god Frugt, omhugges og kastes i Ilden.

20 Altså skulle I kende dem af deres Frugter.

21 ¶ Ikke enhver, som siger til mig: Herre, Herre! skal komme ind i
Himmeriges Rige, men den, der gør min Faders Villie, som er i Himlene.

22 Mange skulle sige til mig på hin Dag: Herre, Herre! have vi ikke
profeteret ved dit Navn, og have vi ikke uddrevet onde Ånder ved dit Navn,
og have vi ikke gjort mange kraftige Gerninger ved dit Navn?

23 Og da vil jeg bekende for dem Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig,
I, som øve Uret!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-08-01 14:55

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Esajas 35
> Jeremias 23
> Matthæus 7

Jeg er sikker på, at det fleste herinde enten har en bibel eller
adgang til en webbrowser så de kan besøge www.bibelen.dk. Altså er det
ret formålsløst at poste udsnit af Bibelen herinde.

Kan du ikke knytte en kommentar til, prøve at starte en debat e.lign?
Det du laver nu bliver bare til fyld, der ignoreres og dermed er
spildplads.

Vil du finde det formålstjenstligt, om jeg begynder at poste
slægtstavler?

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Niels Steg

Dato : 05-08-01 16:01

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Vil du finde det formålstjenstligt, om jeg begynder at poste
> slægtstavler?

God ide..

Så kan vi gennem dem udregne tiden til Jesu fødsel så vi har jordens
alder ..

Samtidig med det kunne vi jo opremse de elementer i Jesu slægtshistorie
der er totalt ugudelige så vi kan diskutere dem )

Niels

Fra : bjarne@karecki.com

Dato : 05-08-01 17:34

<Jeg er sikker på, at det fleste herinde enten har en bibel eller
adgang til en webbrowser så de kan besøge www.bibelen.dk. Altså er det
ret formålsløst at poste udsnit af Bibelen herinde.>

Og når jeg læser de kommentarer der nogengange kommer på indlæg der er så
indlysende! tror jeg ikke helt på at alle ved hvordan man læser sin Bibel
Så jeg mener ikke det er spildplads, men tværtimod fakta der kan
bruges af den enkelte.

Bjarne

Fra : Ole Madsen

Dato : 05-08-01 15:48

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Esajas 35.3-4
> Jeremias 23.16-24
> Matthæus 7.15-23

Det jeg ville sige var, at Gud ser på den frugt som Han selv har skabt i
vores indre (det skulle det jo helst være), og at det har en virkning på
vores liv.

Jesus siger "enhver se til hvordan han lytter", ikke det er læres, men det
der fortæres, altså som vi tager imod som en del af vores liv.

Guds vilje er det liv som er i overensstemmelse med den måde som Gud er ´på
"jesus frelser og læger", der mange steder i bibelen hvor Gud går i rette
med dem som ihjelslår istedet for at bygge op.

Íkke enhver som siger Herre Herre, men kun dem som har taget imod Guds eget
ord og ladet sig forme i Guds vilje, som er Jesus.

Ole