Reklamesang
Fra : bierberg

Dato : 20-05-10 13:40

Hvad er det nu for en sang der bliver brugt i Weber-reklamen med
chimpansen??
Jeg kender den godt men kan ikke komme på navnet..
Hilsen
Mikkel

Fra : Bo Armand

Dato : 28-05-10 21:57

"bierberg" <mikkelbierberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg så den først idag, men jeg nåede ikke engang og se om det var en Weber
reklame, men det siger du jo det var.

Men chimpansen var der da - og musikken selvfølgelig. Det var et af de fede
sommer hits fra dengang. Sangeren og sangskriveren var Eddie Cochran, der
desværre endte sine dage i en trafikulykke kun 21 år gammel.
Du får lige her den originale, endda i live version :
http://www.youtube.com/watch?v=MeWC59FJqGc

Der er mange der efterfølgende har lavet "Summertime Blues" og jeg syntes
også at de er gode, men der er et eller andet over den originale.

Hvis du har set filmen "La Bamba" der handler om Ritchie Valens, der
desværre også døde temmelig ung, og kun et år før Eddie. Bliver "Summertime
Blues" også spillet, men her af Stray Cats guitaristen Brian Setzer, der
skal ligne rebellen Eddie Cochran.
Her en link til koncerten i La Bamba :
http://www.youtube.com/watch?v=A-06smbzeIs&feature=fvw

Mon ikke Eddie kunne ha gevet andre kamp til stregen hvis han var blevet
lidt ældre....who knows!

Hilsen Bo Armand

Fra : Bo Armand

Dato : 03-06-10 23:10

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=A-06smbzeIs&feature=fvw
>
> Mon ikke Eddie kunne ha gevet andre kamp til stregen hvis han var blevet

Så den igen idag. men det er en Bodum reklame.
http://www.youtube.com/watch?v=UGei3iQH_h4&NR=1

Hilsen Bo Armand