Græsplænen under trampolinen!
Fra : Thomas Grumstrup

Dato : 20-05-10 06:04

Hej

Vores græsplæne tager skade af vores havetrampolin - selvom jeg flytter den
hver 14. dag.
Andre der har en løsning på dette problem?

Mvh
Thomas

Fra : Max

Dato : 20-05-10 06:58

Hej Thomas

> Andre der har en løsning på dette problem?

Lad den stå samme sted, når ungerne så er færdig med
trampolinen, ja så flyt den og så kommer græsset nok igen.

--
Mvh Max

Fra : Anders Majland

Dato : 20-05-10 09:40

> Lad den stå samme sted, når ungerne så er færdig med
> trampolinen, ja så flyt den og så kommer græsset nok igen.

Og hvis æstetikken og sikkerheden er lige vigtigt så grav den ned så den er
i niveau med plænen...

Hvis man bare lader den stå samme sted blive græs/ukrudt hurtigt meget højt
under den.

/A

Fra : Leif Neland

Dato : 20-05-10 14:38

Anders Majland skrev:

> Og hvis æstetikken og sikkerheden er lige vigtigt så grav den ned så den
> er i niveau med plænen...
>
> Hvis man bare lader den stå samme sted blive græs/ukrudt hurtigt meget
> højt under den.

Så kan man jo lave et "omslag", der bliver spændt ud omkring benene, så
man ikke kan se under trampolinen.
Ukrudtet vokser heller ikke i mørke.

Leif

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Anders Majland

Dato : 20-05-10 15:14

> Så kan man jo lave et "omslag", der bliver spændt ud omkring benene, så
> man ikke kan se under trampolinen.
> Ukrudtet vokser heller ikke i mørke.

Vi har et "hønsenet" omkring. Mest da den lille var mindre for at forhindre
han kom til at kravle/gå ind under trampolinen mens nogen hoppede på den.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-10 00:45

On 20 Maj, 07:57, "Max" <max_j...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Thomas

> Lad den stå samme sted, når ungerne så er færdig med
> trampolinen, ja så flyt den og så kommer græsset nok igen.

Vi gjorde det sidste år, godt nok blev den pillet ned.
Her til foråret kunne man ikke se at der havde stået en trampolin.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-05-10 06:41

On 20 Maj, 10:39, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Og hvis æstetikken og sikkerheden er lige vigtigt så grav den ned så den er
> i niveau med plænen...

Betyder ikke så meget hvis man har et ordentligt sikkerhedsnet.
Og til voksne er det altså et pænt stort hul der skal graves

> Hvis man bare lader den stå samme sted blive græs/ukrudt hurtigt meget højt
> under den.

Ja, men så klipper man jo bare plænen til efteråret når tramponlinen
pilles ned og så betyder det ikke noget.

--
Christian

Fra : Armand

Dato : 20-05-10 16:11

Christian B. Andresen skrev:

> Betyder ikke så meget hvis man har et ordentligt sikkerhedsnet.
> Og til voksne er det altså et pænt stort hul der skal graves

Hvilket i praksis kun er lige omkring midten!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-05-10 15:13

> Betyder ikke så meget hvis man har et ordentligt sikkerhedsnet.
> Og til voksne er det altså et pænt stort hul der skal graves

Det var den med æstetikken - en trampoline en meter over jorden med et net
der rager yderligere 2 meter op er en øjebæ

(vores trampolin står på jorden og er en øjebæ

> Ja, men så klipper man jo bare plænen til efteråret når tramponlinen
> pilles ned og så betyder det ikke noget.

Eller lader trampolinen stå ude vinteren over - så skal man bare huske at
ryde den for sne ....

/A

Fra : Ole V Jensen

Dato : 20-05-10 19:33

Anders Majland <See.Signature@Address.invalid> wrote:

> (vores trampolin står på jorden og er en øjebæ

Prøv at tage en tur med Google Earth og zoom ind på villekvartererne.
Så kan man virkelig se hvor mange trampoliner der står rundt omkring.

mvh
Ole-J

Fra : N/A

Dato : 20-05-10 16:11

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-10 00:41

On 20 Maj, 16:12, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det var den med æstetikken - en trampoline en meter over jorden med et net
> der rager yderligere 2 meter op er en øjebæ
>
> (vores trampolin står på jorden og er en øjebæ

Det vil jeg da også sige, men det har vi valgt at leve med af hensyn
til børnene.

> Eller lader trampolinen stå ude vinteren over - så skal man bare huske at
> ryde den for sne ....

Jeg vil nu helst have den pillet ned, også så en storm ikke blæser den
tværs over hestefolden

--
Christian

Fra : Anders Majland

Dato : 25-05-10 11:37

> Jeg vil nu helst have den pillet ned, også så en storm ikke blæser den
> tværs over hestefolden

Nu står vores et sted der hælder lidt. Så i den ene side er den gravet
~20-30cm ned for at få den vandret. Og så i læ under under nogle store
træer. Så den flyver ingen steder i stille vejr ...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-05-10 00:43

On 20 Maj, 15:37, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:

> Så kan man jo lave et "omslag", der bliver spændt ud omkring benene, så
> man ikke kan se under trampolinen.
> Ukrudtet vokser heller ikke i mørke.

Dugen er jo halvgennemsigtig så jeg tror helt sikkert at der nok skal
vokse noget under den.

--
Christian

Fra : Klaus G.

Dato : 21-05-10 19:26

> Dugen er jo halvgennemsigtig så jeg tror helt sikkert at der nok skal
> vokse noget under den.
Vel ikke mere, end lidt roundup et par gange om året kan klare? :)

--
Klaus G.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-05-10 06:50

On 21 Maj, 20:26, "Klaus G." <webmas...@seth-enoch.dk> wrote:

> Vel ikke mere, end lidt roundup et par gange om året kan klare? :)

Næ, men så skal den jo stå der al tid

--
Christian

Fra : Max

Dato : 26-05-10 14:15

Hej Christian

> Næ, men så skal den jo stå der al tid

Hvorfor mener du det ?

Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-05-10 07:33

On 26 Maj, 15:15, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Christian

> Hvorfor mener du det ?

Ellers bliver der jo en stor brun jordcirkel hvor der sprøjtes.

--
Christian

Fra : Max

Dato : 27-05-10 16:40

Hej Christian

> Ellers bliver der jo en stor brun jordcirkel hvor der sprøjtes.

Det er jo bare at strø lidt græsfrø på, og så er den
hurtig græsplæne igen.

Max