Toyota Land Cruiser, benzin vs. diesel
Fra : Martin [6000]

Dato : 19-05-10 16:56

Hej!

Skal jeg bide nærmere mærke i, at benzin-udgaverne koster betydeligt
mindre med færre km end diesel-udgaverne, eller er det blot fordi de går
kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?

Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
større 4 liters V8'ere?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-05-10 21:46

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?
>
> Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de

Regn med, ved blandet kørsel, omkring 6-7Km/l for V6 og 4-6Km/l for V8.
Bykørsel er ekstremt dyrt pga. den store egenvægt.
Langture med konstant fart giver omkring 1-2Km/l ekstra.

Min Oldsmobile 5,7V8 kørte 6,5Km/l ved 110-120Km/t sidste år jeg var på
sjælland - 485Km hver vej, heraf de 465 på motorvej.
Når jeg kører hverdagskørsel med en del små ture ligger den typisk omkring
4,5-5Km/l
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-05-10 17:34

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Regn med, ved blandet kørsel, omkring 6-7Km/l for V6 og 4-6Km/l for V8.
> Bykørsel er ekstremt dyrt pga. den store egenvægt.
> Langture med konstant fart giver omkring 1-2Km/l ekstra.

Ja, en 4,7 liters V8 i en Land Cruiser er dyr i drift.
Alle udgaver ses hér: www.hvorlangtpaaliteren.dk
Spritmonitor.de viser ejernes resultater.

> [...]
> sjælland - 485Km hver vej, heraf de 465 på motorvej.
> Når jeg kører hverdagskørsel med en del små ture ligger den typisk omkring

Min '98 Chevrolet Camaro Z28 5,7 l V8 gik omkring 9 km/l.
Vi brugte nemlig 5.000 liter benzin for at køre 45.000 km det år (!), vi
havde den

Fra : Brian Sørup

Dato : 20-05-10 22:41

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>

> Min '98 Chevrolet Camaro Z28 5,7 l V8 gik omkring 9 km/l.
> Vi brugte nemlig 5.000 liter benzin for at køre 45.000 km det år (!), vi
Den var jo også med TPI og 4-trins gearkasse med Lock-Up.

Oldsmobilen er ved at få en 4-trins med Lock-up monteret ,as we speak, og
der er indkøbt et Multi Point Fuel Injection fra Holley, så mon ikke den
kommer deropad....

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-10 21:46

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de
> større 4 liters V8'ere?

Har du prøvet spritmonitor.de?

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Leo Jensen

Dato : 20-05-10 00:42

On 20 Maj, 05:52, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> Ja... deraf mit indlæg her, da søgefunktionen fuckede totalt op.
>
> --
> Martin

Brændstofforbruget er da en beskeden udgift i det samlede regnskab på
sådan en bil. Prøv lige at regne forsikring, grøn afgift, afskrivning
og service med, så ser du hvad jeg mener.

Om brændstoffet koster 1 eller 1.50 kr/km er da ligegyldigt, hvis
resten løber op i 5-10 kr/km...

MVH Leo - Brændstofposten bør udgøre mindst 50% af driftbudgettet !!

Fra : Leo Jensen

Dato : 21-05-10 02:01

On May 20, 5:32 pm, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:
> Hmm dette er en repost - kan ikke finde mit tidligere sendte indlæg :-/

> Enig - jeg er heller ikke så interesseret i om den går 5-6-7 på literen,
> men mere om det er grunden til at benzinerne er så meget billigere eller
> om det stikker noget under, fx. svag top eller andre dyre ting.

Det lyder fornuftigt. Mit gæt er at køberne kigger (for meget) på
brændstofforbrug og at benzinerne derfor er et rigtig godt tilbud,
hvis man holder kilometertallet under de 20.000 km/år. Eller der
omkring...

Leo

Fra : oz3bto

Dato : 20-05-10 01:47

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Martin
> "Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Diesel udgaven med den store motor i den gamle lang model kan sniges op på
10km/l men så har man også haft en MEGET blød hat på

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-05-10 04:53

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-05-10 14:33

> Brændstofforbruget er da en beskeden udgift i det samlede regnskab på
> sådan en bil.

Jeg bekymrer mig ikke om det ... Jeg forsøger blot at finde ud af hvorfor
benzin-modellerne koster så meget mindre end diesel-modellerne.

> Prøv lige at regne forsikring, grøn afgift, afskrivning og
> service med, så ser du hvad jeg mener.

Det er længe gjort Afskrivning bekymrer jeg mig ikke om, service
laver jeg selv, forsikring er billig og afgiften ligeså pga. alderen på
bilen

> Om brændstoffet koster 1 eller 1.50 kr/km er da ligegyldigt, hvis resten
> løber op i 5-10 kr/km...

Jep.

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-05-10 16:33

> [...]

om det stikker noget under, fx. svag top eller andre dyre ting.

> Prøv lige at regne forsikring, grøn afgift, afskrivning og

Ork, det ved jeg allerede

> Om brændstoffet koster 1 eller 1.50 kr/km er da ligegyldigt, hvis resten
> løber op i 5-10 kr/km...

Nemlig - og til mit brug (hobby, leg) overlever jeg såmend nok..

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-05-10 04:20

On 19 May 2010 15:56:23 GMT, "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk>
wrote:

> [...]
>kortere på literen (og dermed er sværere at sælge...)?
>
>Hvad må man forvente en 3,4 V6 går på literen? 2,4 diesel? Hvad med de

Hvis du skal spørge, har du ikke råd.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-05-10 04:36

> Hvorfor ikke kigge på en Mitsubishi L300 4WD. (2,5TB) Den kører
> nogenlunde lige hurtigt, næsten lodret, - som vandret. Vedr, diesel,
> holder vi os fint på ca. 7,5 km/l.

Den skal bestemt overvejes.

Jeg har også Patrol i tankerne.

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-05-10 17:33

> Det lyder fornuftigt. Mit gæt er at køberne kigger (for meget) på
> brændstofforbrug og at benzinerne derfor er et rigtig godt tilbud, hvis
> man holder kilometertallet under de 20.000 km/år. Eller der omkring...

Uden at vide hvor bidt jeg bliver af det osv osv osv så vil jeg endda tro
jeg ligger tæt på de 10kkm.

De benzinere jeg har set har "alle" kørt under 200kkm og flere af dem tæt
på de 100kkm kun, hvor diesel til samme pris har rundet de 300kkm for
længe siden og typisk er ældre også.

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-05-10 17:34

> Hvis du skal spørge, har du ikke råd.

Jo - jeg spørger ikke af den åbenlyse årsag, men da jeg heller ikke
beskriver nærmere er et direkte svar på spørgsmålet tilstrækkeligt

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 21-05-10 23:02

> Hvad med at prøvekøre de forskellige modeller, og se hvad de kan ?

Ja jo. "Problemet" er, at jeg er så tilpas langt fra realisering pt. at
jeg ikke vil belemre sælgere med det endnu.

> Har selv ovennævnte (L300). Derfor kan jeg dele erfarringer,vedr.(dette
> køretøj) denne model.

Hvordan er den offroad? Jeg har et meget spinkelt sammenligningsgrundlag
(Santa Fe SUV med helårsdæk)... så der skal nok ikke så meget til at
imponere mig

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-05-10 10:16

> Som jeg har forsøgt at skrive, kører sådan en dims "næsten" lige så
> hurtigt lodret, som vandret

Hehe jo. Er det ikke den model der hedder Strada i visse regioner også?

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-05-10 13:20

> Nu når du færdig med at lede på nettet vedr. L300, må du gerne skrive om
> det sådan en tingest du søger! (Bare nysgerrig).

Nu bliver jeg helt i tvivl om modellen... Er det sådan en her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_L300

Jeg tænkte nemlig på denne model:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Triton

--
Martin

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-05-10 18:29

> JA. Nu nærmer du dig.
> Min hedder så bare L300 2.5 TD GLX (Creek) aftabning 92.

Ok så er jeg helt med!

> Så tænker vi ikke ens

Hmm nej :) Jeg er ovre i noget mere "hardcore" offroad.

Fra : Martin [6000]

Dato : 22-05-10 18:52

> Så bliver det vist ikke meget mere hardcore ...

Enig.. og JA TAK! Fårk den er fed...

Heh... den kunne sq være sjov.. bare alt for dyr desværre