Faldgrupper vedr Vectra B V6 stc
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-05-10 07:41

Hej

En god ven kigger lidt på en Vectra stc fra 1999 der har gået 260 kkm.

Er der stadig mange km i sådan en vogn eller hvordan? Er der rustproblemer
eller andre alvorlige ting, man skal have med i overvejelserne? Sådan en
V6'er burde vel kunne klare 500 kkm, hvis den er passet, men hvad med resten
af bilen?

Ilfg en tildældig ruststatistik, ligger Vectra B under gennemsnit mht til
rust, med hvad siger I?

Store mellemklassebiler - årgang 1998
Fabrikat Rustindex Her er problemerne ofte:
Audi A4 0%
BMW 3 0 %
VW Passat 0%
Citroën Xantia 21%
Peugeot 406 33%
Opel Vectra 66% Vognbund, bremserør
Ford Mondeo 96% Svingarme, bremserør
Gennemsnitsbil 100%
Nissan Primera 101% Bremserør, inderskærme
Mazda 626 158% Bremserør, inderskærme
Toyota Avensis 267% Bremserør
Alfa Romeo 156 364% Inderskærme, vognbund, bremserør

Mvh
Hans

Fra : Bjørn

Dato : 19-05-10 17:43

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andre alvorlige ting, man skal have med i overvejelserne? Sådan en
> V6'er burde vel kunne klare 500 kkm, hvis den er passet, men hvad med

Det kan den vel.. Jeg har oplevet et enkelt eksemplar med 460.000 på
klokken - den gik stadig som den skulle...

> Ilfg en tildældig ruststatistik, ligger Vectra B under gennemsnit mht til
> rust, med hvad siger I?

Ny statistik - tak

Vectra B bliver faceliftet 3/99 - så afhængig af om den din kammerat kigger
på er faceliftet eller ej, er nedenstående ubrugelig.

> [...]
> Mazda 626 158% Bremserør, inderskærme
> Toyota Avensis 267% Bremserør
> Alfa Romeo 156 364% Inderskærme, vognbund, bremserør

Bremserørerne tror jeg dog gerne kan være et problem... Jeg havde VB fra 99
for et par år siden - der var INTET at komme efter til syn... Bremserør - og
vognbund var intakte

Kørte selv 60.000km i vognen - og det er det mest støjsvage jeg har haft. En
sprit ny Astra "støjer" mere i kabinen ved 150 på motorvej...
--
Mvh Bjørn
1.3 -> 2.0 -> 2.5 -> 3.0 -> 2.5 -> 2.0...

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 19-05-10 21:09

Hej

"Bjørn" <bnp@net.lon.dk> skrev i en meddelelse

> Vectra B bliver faceliftet 3/99 - så afhængig af om den din kammerat
> kigger på er faceliftet eller ej, er nedenstående ubrugelig.

Vi var ude og kigge, og det var en faceliftet udgave.

Den var rimelig fin, men rusten havde godt fat i skærmkanter, døre, bag
stødlister og rundt og frontruden. Ærgeligt man ikke havde stoppet det i
tide :(

Den stod faktisk til en komplet omlakering, hvis den skulle redes.

Motoren skuffede faktisk også - syntes den var lidt tam faktisk.

Så vi fik ingen bil med hjem, og fandt ud af at det nok ikke lige skal være
Vectra B.

Nu skal vi i steddet prøve Xantia V6.

Mvh
Hans

Fra : Bjørn

Dato : 19-05-10 22:19

> [...]
>
> Den var rimelig fin, men rusten havde godt fat i skærmkanter, døre, bag
> stødlister og rundt og frontruden. Ærgeligt man ikke havde stoppet det i

Eneste rust jeg døjede med på min, var en bagskærm - fordi en eller anden
idiot havde flyttet min carport!

> Den stod faktisk til en komplet omlakering, hvis den skulle redes.
>
> Motoren skuffede faktisk også - syntes den var lidt tam faktisk.

Sammenlignet med?

> Så vi fik ingen bil med hjem, og fandt ud af at det nok ikke lige skal
> være Vectra B.
>
> Nu skal vi i steddet prøve Xantia V6.

Inden du sammenligner, så husk lige at Xantiaen har en ½ liter mere at gøre
med :)

> Mvh
> Hans

/Bjørn

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 20-05-10 05:42

Hej

> Eneste rust jeg døjede med på min, var en bagskærm - fordi en eller anden
> idiot havde flyttet min carport!

Træls

> Sammenlignet med?

BMW 323, med samme motorstørrelse, ydelse og årgang

Inden vi prøvede den, fik vi også en tur i en Xantia 2,0, som virkede meget
frisk.

> Inden du sammenligner, så husk lige at Xantiaen har en ½ liter mere at
> gøre med :)

Ja det er dejligt med 3 liter - eneste problem er de aktivister fra
Greenpeace der blokerer garageporten, og smider rundt med partisansøm

Mvh
Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-05-10 17:02

"Bjørn" <bnp@net.lon.dk> skrev i en meddelelse

> Eneste rust jeg døjede med på min, var en bagskærm - fordi en eller anden
> idiot havde flyttet min carport!

Eller var det i forsøget på at flytte carporten der gjorde udslaget?

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Karsten Andersen

Dato : 21-05-10 02:56

Wed, 19 May 2010 18:42:57 +0200, skrev Bjørn, på 49 linier, i
<4bf4142c$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Vectra B bliver faceliftet 3/99 - så afhængig af om den din kammerat kigger
>på er faceliftet eller ej, er nedenstående ubrugelig.

Hvad skulle der være forskel på en 99 stc og en 98 stc ?

Ingen af dem er da galvaniseret.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Anders Majland

Dato : 27-05-10 14:29

> Mvh Bjørn
> 1.3 -> 2.0 -> 2.5 -> 3.0 -> 2.5 -> 2.0...
> Somewhere, something went terribly wrong

2.0 -> 2.2 -> 1.2 ->1.6
1.2->0.8

Her går det lidt op og ned ....

På to hjul (med 1 decimal)
0.2 -> 0.7 -> 0.8

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-05-10 17:39

Hans Mouridsen skriver:

> Er der stadig mange km i sådan en vogn eller hvordan? Er der rustproblemer

Hvis ikke opeler af den årgang er antirustbehandlede fra dat 1 mugner
de væk i stor stil.

Klaus

Fra : Bjørn

Dato : 19-05-10 22:45

> Hans Mouridsen skriver:

> Hvis ikke opeler af den årgang er antirustbehandlede fra dat 1 mugner
> de væk i stor stil.

Hvad baserer du de udtalelser på?

Jeg ved Opels rygter ikke er gode - men hvad baserer du dem på? Jeg kører
selv i en 15 år gammel Opel, der aldrig har set skyggen af
undervognsbehandling... Den er synet denne uge, og der skulle svejses...
Hvad der kostede mig 1500kr

/Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-10 23:18

"Bjørn" <bnp@net.lon.dk> skrev i meddelelsen

> undervognsbehandling... Den er synet denne uge, og der skulle svejses...
> Hvad der kostede mig 1500kr

Ja, sort arbejde er udbredt "deroppe"... *LOL*

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-05-10 05:44

"Bjørn" skriver:

> Hvad baserer du de udtalelser på?

Diverse personer i vennekredsen der har haf eller har haft Olen af
slut halvfemser årgang. Værst er svigermprs Omega som ellers får den
store tur så den drypper, men alligevel ruster den de mest underlige
steder. Der er lige præcist en bil fra 1999, den er nemlig med
reklamer for Opels 100 ås jubilæum.

Klaus