Skatteregler Sommerhus.
Fra : Carl

Dato : 17-05-10 03:33

Jeg har købt pool sommerhus, som jeg har sat i stand før min pension
( for ca. 100000 )og nu hvor jeg er pensioneret troede jeg at jeg
kunne tjene store penge ved at leje det ud, men skattevæsnet kom i
vejen. Sidste år havde jeg en lejeindtægt på kr. 131579,- Indtægt på
EL Vand som lejer betaler Kr. 57580,-Desværre er der også en del
udgifter. Jeg skal betale Kr. 61000,- i renter og afdrag 56000,- til
el og til vand kr. 10828,- , 9500,- til ejendomsskat, forsikring
3500,- Sidste år købte jeg ny inventar som senge varmepumper
hvidevarer, det kan jeg nok ikke trække fra.
Skattevæsnet har vist 3 regler den ene er 40% reglen her har jeg
beregnet jeg skal opgive fortjeneste på ca. 110000,- kr. det bliver
nok kr. 50000,- til skattevæsnet. så har man fradragsreglen med
forhånds afdrag, det viser sig man kan næsten intet fradrage.
Den sidste regel e kan man vist fradrage alt, vistnok også på lån,
jeg ved ,man ikke selv må bo der. Er der nogen som kender til denne
regel. Jeg har overvejet at gå til revisor men så kommer man højere op
i udgifter.
Jeg håber nogen kan hjælpe.

Fra : Ole C

Dato : 17-05-10 11:27

Carl skrev blandt andet:

> [...]
> jeg ved ,man ikke selv må bo der. Er der nogen som kender til denne
> regel. Jeg har overvejet at gå til revisor men så kommer man højere op

Tja - Skat kan da - og det bedste er vel egentlig at spørge direkte.
Men du kan også finde en masse oplysninger på Skats side - for eksempel
denne pjece:
http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52795

--
vh