Hvad er det for et træ (#2)
Fra : Armand

Dato : 18-05-10 14:58

Den anden tråd med navnet mindede mig om at jeg skulle få spurgt om
hvilke træer det er der for tiden springer ud med et nærmest
vissent-brunt løv!?

--
Armand.
(hvis personlige glæde i denne tid er Magnolia's afblomstring og de

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-05-10 06:00

On Tue, 18 May 2010 15:57:35 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Den anden tråd med navnet mindede mig om at jeg skulle få spurgt om
>hvilke træer det er der for tiden springer ud med et nærmest
>vissent-brunt løv!?

Det kan være bærmispel (Amelanchier) eler måske Hjertetræ. Og der er
sikkert flere.

> [...]
>derefterkommende gullig-grønne blades tilsynekomst. Resten af året vil
>disse stadigt blive grønnere og grønnere og inden løvfald nærmest være

Det fortalte du også sidste år Og det fik mig til at lægge mærke til
det på min egen magnolia. Det er rigtig flot.
Min magnolia er først ved at springe ud nu, men den har ikke så mange
blomster i år som den havde sidste år. Og sidste år blomstrede den også
en hel måned tidligere.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/