Havegrill skal bygges....
Fra : Annette

Dato : 18-05-10 07:44

......men hvad skal den bygges af.....gasbeton....lekablokke.....eller andet
så det holder i mange år.
Planen er et 3 m langt "bord" med grill i den ene ende.

Annette

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 16:09

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> wrote in message
> .....men hvad skal den bygges af.....gasbeton....lekablokke.....eller
> andet så det holder i mange år.
> Planen er et 3 m langt "bord" med grill i den ene ende.

Jeg er selv igang med ideen om en Pizza own... men hvis den skal holde i
mange år skal du enten have ildfaste sten der hvor det bliver meget varmt,
eller lave en stål indsats der er isoleret fra de alm. sten, ellers vil de
flække smuldre formentlig efter 10 ganges brug....

Så du skal have varmen med i regenskabet, ellers tror jeg vel det meste
holder, hvis det er leca skal de vel pudses ordenligt op for ikke at suge
vand...

Kasper

Fra : Annette

Dato : 20-05-10 21:23

"Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Så du skal have varmen med i regenskabet, ellers tror jeg vel det meste
> holder, hvis det er leca skal de vel pudses ordenligt op for ikke at suge

Ja, det skal de nok, ja.
Hvad med mursten. De er da brændt ved meget høje temperaturere. Kan de ikke
holde til varmen?

Fra : Martin Bak

Dato : 20-05-10 22:19

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> "Kasper" <Tjae> skrev i meddelelsen

> Ja, det skal de nok, ja.
> Hvad med mursten. De er da brændt ved meget høje temperaturere. Kan de
> ikke holde til varmen?
Nej. Der skal særlige varmefaste sten til, eller ubrændte lersten, hvilket
jo ikke vil være smart i en udendørs grill.
Murstenene vil holde en tid, men vil gå i stykker hen ad vejen. Man kan
måske bruge dem som foring, løst stablet, og så bare skifte dem ud
efterhånden.

--
Martin
www.martinbak.dk/