Varm caliper på Colt '96
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-05-10 17:18

Hej

Jeg har skiftet bagerste caliper på en Colt '96 (modellen fra '92-'96)
fordi den gamle havde sat sig (troede jeg) og slidt klodserne op. Der
var ihvertfald væsentligt mere belægning i den anden side. Men efter
udskiftning med en caliper fra en hugger er der stadig mærkbart varmere
skive i denne side efter en køretur.

Er der andet end caliperen der kan lave denne fejl? Det skal siges, at
bilen også har abs-system i bagenden.

Klodserne (nye fra Mekonomen) var jeg nødt til at slibe lidt af på
metalbagpladen da de var en anelse for store til caliperen. Og ja, de
_er_ til denne model. Men selvom de skulle sidde en anelse stramt i
holderen vil det vel ikke give mere varme?

Hints?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-05-10 17:51

On Tue, 18 May 2010 18:17:30 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

>Er der andet end caliperen der kan lave denne fejl? Det skal siges, at
>bilen også har abs-system i bagenden.
Lastafh. begrænser ventil er der jo nok ikke, men skidt i bremserørene
?

>Klodserne (nye fra Mekonomen) var jeg nødt til at slibe lidt af på
>metalbagpladen da de var en anelse for store til caliperen.
Du burde slibe af belægningen istedet, men det bør ikke være
nødvendigt at slibe af under normale omstændigheder.

>Men selvom de skulle sidde en anelse stramt i
>holderen vil det vel ikke give mere varme?
Kan ikke udelukkes, evl ?

/Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-10 17:56

> [...]
> til denne model. Men selvom de skulle sidde en anelse stramt i holderen

Har oplevet det samme.
Her var fejlen en defekt bremseslange, der var en vabel på slangen.
Dette medførte at caliperen altid havde et lille tryk på

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Armand

Dato : 18-05-10 19:31

Uffe Bærentsen skrev:

> Har oplevet det samme.
> Her var fejlen en defekt bremseslange, der var en vabel på slangen.
> Dette medførte at caliperen altid havde et lille tryk på

Hvordan i alverden skulle der kunne opstå tryk når der er hul igennem
til reservoiret når man ikke træder på pedalen??

--
Armand.

Fra : alexbo

Dato : 18-05-10 19:45

"Armand" skrev

> Hvordan i alverden skulle der kunne opstå tryk når der er hul igennem til
> reservoiret når man ikke træder på pedalen??

Bremseslanger kan lukke sammen indeni, i stedet for hul igennem er det noget
svampet indmad, man kan træde bremsevæsken igennem, men den kan ikke selv
komme tilbage.
Jeg har flere gange flækket sådan en slange for at se og vise hvordan den
ser ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 18-05-10 17:58

"Kim Voss Schrader" skrev

> [...]
> til denne model. Men selvom de skulle sidde en anelse stramt i holderen

Hvis de går stramt kan du træde dem ind til skiven men de kan ikke selv
komme tilbage, så de vil slæbe på.
Men du kunne også lige prøve om bremsetrykket slipper, træd hårdt og "længe"
på pedalen, løsn udluftningsskruen, det må ikke sprøjte ud, det vil være
tegn på at trykket ikke forsvinder fra caliberen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-05-10 20:39

> [...]
> "længe" på pedalen, løsn udluftningsskruen, det må ikke sprøjte ud, det
> vil være tegn på at trykket ikke forsvinder fra caliberen.

Mener du ikke at han skal træde hårdt og længe og så slippe pedalen og så
først løsne udluftningsskruen og væsken så ikke må sprøjte ud.
Synes din beskrivelse lægger op til at skruen bliver løsnet med tryk på og
da skulle det netop gerne sprøjte ud med væske.
Just to make sure

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : alexbo

Dato : 18-05-10 20:41

"Uffe Bærentsen" skrev

> Mener du ikke at han skal træde hårdt og længe og så slippe pedalen og så
> først løsne udluftningsskruen og væsken så ikke må sprøjte ud.

Jo.

mvh
Alex Christensen