MB forhandler med godt ry?
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 17-05-10 23:53

Hej.

Jeg skal have fat i en "ny" MB. Jeg svinger lidt mellem at lade hjertet
eller fornuften bestemmen... Indtil videre ser det ud til, at hjertet vinder
Det betyder at jeg går efter en frikørt E320 / 280 eller en E220 hvis
fornuften skulle gå hen og blive afgørende. Jeg har prøvet en E220 fra 2007,
og må sige at den egenligt kører fint. Motoren er ret fin (sammenlignet med
min 220´er fra 2001) (chippet). Men det er klart at man er forfalden til en
V6´er i 280/320.

Men hvor dælen skal man købe dyret.. Og hvor meget kan forhandlere presses i
disse tider? På bilbasen er der en enkelt der skiller sig ud med meget
billige priser (SN-biler) men han bliver til gengæld svinet til, hvis man
googler ham. Så det jeg savner er, gode pålidelige forhandlere der ikke pr.
automatik smider 40.000 oveni prisen pga. deres gode ry. Det er selvfølgelig
fair nok, at jeg skal betale ekstra for at total klargøring, men ret mange
forhandlere skiver netop dette... Og hos nogle betyder det blot at de hiver
folien af bilen og skifter bremser, mens det hos andre (siger de), betyder
at de skifter alle drivliner og sågar skifter lygterne. Men igen... som ikke
sagkyndig... Hvor kan jeg være sikker på at gøre en "god handel" hvis den
findes ?

Er der nogen der ved hvad en vognmand typisk kan sælge en "rå" frikørt til?

Mvh.

Jasper

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-10 23:57

"Jasper Ahrensbach" <jasper@ahrensbach.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke
> sagkyndig... Hvor kan jeg være sikker på at gøre en "god handel" hvis den

Den oplagte - som jeg har kendskab til - er Ejner Hessel i Århus. Når de
skriver at ting er skiftet, så kan du regne med det 100%.
Der skiftes ofte for 30.000 - 50.000,- på frikørte taxa'er.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : oz3bto

Dato : 18-05-10 00:20

"Jasper Ahrensbach" <jasper@ahrensbach.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> V6´er i 280/320.
>
> Men hvor dælen skal man købe dyret.. Og hvor meget kan forhandlere presses

Som en anden skriver så er den med det bedste ry nok Ejner Hessel

Jeg har dog lidt kendskab til at der ved Billund taxi er nogen 280 og 320
der er ved at være frikørt og de har flere landevejs km som taxier normalt
har pga lufthavnen

Men før du nu bestemmer dig så prøv lige en Volvo V70.. De holder bedere som
en mercer og er efter min mening mere behagelige at køre i

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-10 06:38

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Men før du nu bestemmer dig så prøv lige en Volvo V70.. De holder bedere
> som en mercer og er efter min mening mere behagelige at køre i

Det er så ikke hvad jeg hører fra de taxavognmænd jeg har kendskab til (en
del). Desuden fortæller de at de bon'er de får, er større hos Volvo...

Fra : oz3bto

Dato : 18-05-10 16:11

> [...]
>
> --
> FUGM - The trademark of world class inkompetence.

Fordi de køre bilerne som et svin ..

Vi har nu frikørt 3 styk V70 uden nogen former for rep.
Har aldrig hørt om en mercer taxa der er frikørt uden rep.

Ok Mercedes æder en del på garaentien .. det gør volvo ikke da det oftes er
folks egen skyld når noget går istykker f.x. hård kørsel

Fra : Henrik B.

Dato : 18-05-10 16:19

> Fordi de køre bilerne som et svin ..

Nøøøh, ikke dem jeg omtaler - de er slet ikke typen på den slags kørsel (ja,
jeg véd godt at der også er chauffører på nogle af bilerne).
Måske Volvo'erne bare ikke er lavet til meget bykørsel, men til kørsel på
landet? )

> Ok Mercedes æder en del på garaentien .. det gør volvo ikke da det oftes
> er folks egen skyld når noget går istykker f.x. hård kørsel

En del? En meget STOR del...

Fra : oz3bto

Dato : 18-05-10 19:34

> [...]
> (ja, jeg véd godt at der også er chauffører på nogle af bilerne).
> Måske Volvo'erne bare ikke er lavet til meget bykørsel, men til kørsel på

Må du ikke sige for højt .. Volvoen jeg køre i for tiden få en del tæsk her
på fjeldet .. en del værre som bykørsel .. Den holder sku sjovt nok til det

> En del? En meget STOR del...
>
> --
> FUGM - The trademark of world class inkompetence.
> http://www.saabklub.dk

Havde de ikke ædt så stor en del som de gør så havde ingen kørt i dem som
taxa
Mercedes betaler også penge til vognmanden pr. døgn bilen står stille hvis
den ikke er fixet indenfor 24t .. Det behøver de ikke ved volvo for de går
sjældent istykker :P

Der køre iøvrigt ikk nogen mercedes heroppe på fjeldet udover et par
sprintere.. Af den simple grund de kan ikke holde til det

Tilgengæld køre der en del volvo V/XC70 samt caraveller .. Enste der kan
holde..Ja så caravellerne fordi de er nemme at reppe på (T3 syncro)

Fra : Klaus G.

Dato : 18-05-10 18:08

> Men hvor dælen skal man købe dyret..
Jeg har gode erfaringer med Ejner Hessel her i Holstebro. De skifter aldrig
noget, medmindre det er nødvendigt. F.eks. skulle højre forhjulsleje
skiftes, jeg sagde "skifter i ikke bare begge sider nu i er igang", hvorpå
de sagde, "jamen den fejler jo ikke noget i den anden side, så det synes vi
ikke det skal". Det var en firmabil så de kunne i princippet bare skifte
løs, når der nu stod et jævnt stort firma bag(milliard virksomhed). Eller
dengang gearkassen teede sig dum, jeg var hurtig til at forslå at de bare
fandt en anden kasse og så byttede rundt, men de mente helt bestemt at det
lød som et eller andet bestemt leje, så de åbnede gearkassen, skiftede lejet
og så virkede den igen. Igen blev firmaet sparet for adskellige tusinde
kroner.

Så deres værksted er ihvertfald rigtig fint mht. det arbejde de udføre. Og
de er heller ikke helt dumme :) Kan huske da bilen ruskede så underligt når
man koblede til engang. Jeg var 112% sikker på at det var koblingen. Men
nej, en mekaniker åbnede motorhjelmen, jeg prøvede at koble til og så var
det friløbet på generatoren som var groet sammen, den store klods fik så det
hele til at ryste :)

Bil var en MB sprinter forresten.

--
Klaus G.