Leje af container - pris?
Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-05-10 07:48

Hej,

Hvad har I af erfaringer med leje af container? Er netop flyttet ind i
mit nye hus, og der ligger en ordentlig bunke jord/planter og lidt andet
godt i en stor bunke. Mit gæt er der er 12-15m3 jord og haveaffald.
Udover det er der nogle fliser, og noget træ/plastik fra et gammel
legehus (som dog kan køres på renovationen anden vej - hvis det er for
bøvlet at smide alt i samme container).

Hvem vil I anbefale - og nogle der har erfaringer med cirkapris? Området
er Køgeområdet (lidt syd for Køge).

Mvh
Johan

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-05-10 07:53

Johan Holst Nielsen wrote:
> [...]
>
> Hvem vil I anbefale - og nogle der har erfaringer med cirkapris?
> Området er Køgeområdet (lidt syd for Køge).

Har ikke nogen pris, det kan andre eller en vognmand nok oplyse om. Men det
er vigtigt at du sorterer det. En container med blandet jord, beton og
træ/plastic kommer til at koste kassen at få tømt. Et læs uforurenet jord
derimod koster ikke alverden at få lov til at hælde i havnen eller hvor den
slags nu deponeres hos jer.

Hvis du selv kan køre fliser og restaffald væk på en trailer vil det derfor
nok være den bedste løsning. Men hvis der er mange fliser så få vognmanden
til at give et tilbud på det også, der kan ikke være ret mange i en trailer
uden overvægt.

Keller

Fra : Christian Stidsen

Dato : 17-05-10 12:16

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Udover det er der nogle fliser, og noget træ/plastik fra et gammel
> legehus (som dog kan køres på renovationen anden vej - hvis det er for

Med 12-15 m3 jord ville jeg nok overveje en vognmand og en grab-bil el.l.
istedet for en container.
- jeg gad ikke flytte så meget jord by hand! :)
Kan godt være det er lidt dyrere, men det sparer også for meget arbejde!

Christian

Fra : Ulrich

Dato : 17-05-10 19:55

"Christian Stidsen" <csnews@stidsen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> - jeg gad ikke flytte så meget jord by hand! :)
> Kan godt være det er lidt dyrere, men det sparer også for meget arbejde!

Og han ligger lige i nærheden:
http://www.degulesider.dk/de-gule-sider/Tureby/14900656/Olsen+Brdr.+Vognmandsforretning+ApS/

Hygge Ulrich

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 16:24

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> wrote in message
> [...]
> Udover det er der nogle fliser, og noget træ/plastik fra et gammel
> legehus (som dog kan køres på renovationen anden vej - hvis det er for

Hvis det er i by-område er alt jord blevet klasificeret som lettere
forurenet, og derfor hvis der skal flyttes mere end 1M3 jord, skal
vognmanden køre det på genbrugs pladsen hvor der skal foretages miljø test,
for din regning, hvis der ikke er noget koster der vel ikke mere, er det
forurenet koster det vel kassen.

Det var i al fald det jeg fik at vide for 1 år siden ved en vognmand

Kasper

Fra : S.B.

Dato : 18-05-10 06:07

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse

> [...]
> det forurenet koster det vel kassen.
>
> Det var i al fald det jeg fik at vide for 1 år siden ved en vognmand

Ja her i Jylland har vi vores egen måde at løse de problemer på.
Gav 500 kr. for at få kørt 10 m3 jord væk sidst, grabbet op
Kan desværre ikke lige finde regningen hvis folk vil se den som "bevis"

Søren

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-05-10 07:34

Kasper wrote:
> [...]
> test, for din regning, hvis der ikke er noget koster der vel ikke
> mere, er det forurenet koster det vel kassen.

Mener ikke man er tvunget til at få lavet testen. Når man læsser sin
(formodet) let forurenede jord af koster det så blot lidt mere end det
ellers ville have gjort. Ved mindre mængder kan det godt svare sig frem for
at betale for testen men jeg ved ikke lige hvor kurven knækker. At det hele
så bliver hældt i den samme opfyldning på havnen skal man ikke tænke nærmere
over...

Keller

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 22-05-10 11:10

On Mon, 17 May 2010 09:48:16 +0200, Johan Holst Nielsen wrote:

> [...]
> bøvlet at smide alt i samme container).
>
> Hvem vil I anbefale - og nogle der har erfaringer med cirkapris? Området

Som Carsten nævner er det vigtigt at sortere materialet, så det ikke ender
med at skulle deponeres på kontrolleret deponi det hele.

Mht. klassificering som lettere forurenet, så er der en del steder at
denne klassificering er fjernet igen efter nærmere vurdering. Jeg har et
parcelhus fra en udstykning på landbrugsjord fra midt i halvfjerdserne, og
her er vi ikke længere lettere forurenet. Hvis du vælger en lokal vognmand
kender han helt sikkert de lokale forhold - bøderne for at overtræde
reglerne er vist så passende store, at de ikke ønsker at overtræde dem.
Ellers kan kommunen hjælpe.

Her i det nordjyske kan man få kørt rent fyldjord væk for 18 kr. pr. m3
plus 600 kr. pr. tømning - dog vil det afhænge af, hvor langt vognmanden
skal køre med det i jeres område, her hos mig er der kun 10 min. kørsel
til der, hvor de kan læsse det af.
Betonaffald er jeg kommet af med for 25 kr. pr. ton plus de samme 600 kr.
pr. tømning.
Hvis du selv fylder det i containeren, og det strækker sig over flere
dage, kommer du sikkert også til at betale containerleje - heroppe var det
25 kr. pr. dag.
Priserne er eksk. moms.

--
JÅH

Fra : S.B.

Dato : 24-05-10 22:38

"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du selv fylder det i containeren, og det strækker sig over flere
> dage, kommer du sikkert også til at betale containerleje - heroppe var det

Moms?

Søren