Human-Chimp similarities (DNA)
Fra : KaZ

Dato : 16-05-10 16:57

SOm mange ved så påstår evolutionister at mennesker og chimpanser har 98-99%
fælles (ens) DNA. Dette er een af deres stærkeste kort og skulle være
overbevisende om fælles forfader, siges der.
Hvorfor er de så forskellige, kan man med rette spørge?

Men når det kommer til stykket så er dette et skoleeksempel mere på hvordan
der arbejdes, eller måske rettere, i hvilken grad mangel på integritet er
delmængde i deres arbejde.
Og det er der ikke noget nyt i, historien er fuld af eksempler på samme
metode.

-------------------
http://www.icr.org/article/human-chimp-similarities-common-ancestry/

So how exactly did scientists come up with the highly-touted 98 to 99
percent similarity estimates?

First, they used only human and chimp DNA sequence fragments that already
exhibited a high level of similarity. Sections that didn't line up were
tossed out of the mix. Next, they only used the protein coding portions of
genes for their comparison. Most of the DNA sequence across the chromosomal
region encompassing a gene is not used for protein coding, but rather for
gene regulation, like the instructions in a recipe that specify what to do
with the raw ingredients.3 The genetic information that is functional and
regulatory is stored in "non-coding regions," which are essential for the
proper functioning of all cells, ensuring that the right genes are turned on
or off at the right time in concert with other genes. When these regions of
the gene are included in a similarity estimate between human and chimp, the
values can drop markedly and will vary widely according to the types of
genes being compared.

-----------

It is clear that the only way to obtain extreme DNA-based similarity between
man and chimpanzee is to use comparative analyses that are heavily skewed by
an evolutionary bias where one picks and chooses what data or what part of
the genome to use. At present, the DNA sequence differences between these
genomes clearly indicate a much lower level than 98 to 99 percent. In fact,
one evolutionary study suggests it may be as low as 86 percent or less. In
addition, the complex functional aspects of genes and their regulatory
networks differ markedly between humans and chimps and play a more important
role than DNA sequence by itself.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-05-10 17:34

KaZ skrev:
> SOm mange ved så påstår evolutionister at mennesker og chimpanser har
> 98-99% fælles (ens) DNA. Dette er een af deres stærkeste kort og skulle
> være overbevisende om fælles forfader, siges der.

Jo, og der var hele fem høns der blev
hakket af hanen, /sige der/.

3 løgne på tre linjer.

Det er muligt at der er nogen "evolutionister"
der påstår sådan. Jeg ved ikke hvad du mener
med ordet "evolutionister", men jeg gætter
på at du mener dem der er dumpet til folkeskolens
afgangseksamen. Alle andre ved ganske udmærket
at det ikke er en påstand, men et bevisligt faktum.

Det er ikke nogens "stærkeste kort". Det stærkeste
kort på hånden hos dem der anerkender evolutionsteorien
som en forklaring på livets udvikling er et helt andet:
Den sunde fornuft.

Og mængden af DNA der er fælles for chimpanser
og mennesker er hverken mere eller mindre
interessant end mængden af DNA der er fælles
for chimpanser og elefanter og flagermus og
og hvaler og krondyr og deres jægere.

Molekylærbiologien er blot endnu en bekræftelse
på at ikke alene har mennesket og chimpansen en
fælles forfader (sædvanligvis forvrænget til at
mennesket skulle være nedstammet fra aberne) men
at alle levende organismer har et fælles ophav.

Get with it. Du lever i det 21. århundrede
manner. Du behøver ikke en gang at læse en
(anden) bog. Internettet er fyldt med artikler
om videnskabelige fremskridt. Tusinder for
hver bog publiceret af dagens kristelige
modehelt.

Se for eksempel:
http://tinyurl.com/28ys4pc

Bemærk især kommentaren til artiklen:
Also, although I like the idea of a free dialogue, i always
find it odd how people in complete opposition to the theme
of articles like this feel the need to shoot them down. If
you don't believe in evolution, and have no intention of
giving it a chance, why read an article about the likelihood
of the common ancestry of all life? In my mind it would be
much more productive to discuss the article at hand,
assuming its general theme to be true. Would you go to the
national red paint convention and slam the keynote speaker
with comments on how wallpaper is the only sensible way to
cover walls?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : KaZ

Dato : 16-05-10 21:02

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> (anden) bog. Internettet er fyldt med artikler
> om videnskabelige fremskridt. Tusinder for
> hver bog publiceret af dagens kristelige

Ja, hvorfor stemmer vi ikke om hvad som er videnskabelig redelighed, det er
du jo så glad for.

Come hell and high water, we want our evolution. :)

> [...]
> keynote speaker with comments on how wallpaper is the only sensible way to
Hvad mener du egentlig med at citere den kommentar?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 16-05-10 22:19

KaZ skrev:

> Ja, hvorfor stemmer vi ikke om hvad som er videnskabelig redelighed, det
> er du jo så glad for.
>
> Come hell and high water, we want our evolution. :)

Ja, på fuldstændig samme måde som vi ønsker
at solen står op om morgenen.

> Hvad mener du egentlig med at citere den kommentar?

Det troede jeg var stjerneklart, men altså:
Selv artiklen handler om et statistisk bevis
for at der var en og kun en organisme der er
alt livets oprindelse. I modsætning til at der
skulle have været flere forskellige.

Det er blot en af de tusinder af videnskabelige
artikler der hver uge bringer nyt fra forskningen,
og som i det store og hele bekræfter evolutionsteorien
som den nu ser ud.

Og den artikel kommenteres med diverse udfald fra
kreationister og andre. Det jeg citerer er fra en af
disse andre og lyder lidt ubehjælpsomt oversat:

Selvom jeg går ind for den frie dialog, finder jeg
det altid mærkeligt hvorledes folk der er i opposition
til temaerne føler behov for at skyde dem ned. Hvis
du ikke går ind for evolution, hvorfor så læse en
artikel om fælles aner for alt liv. I mit hoved ville
det være mere relevant at diskutere artiklens under
forudsætningen at temaet er sandt. Ville du deltage
i en stor konference om rød vægmaling for at hegle
foredragsholderen med dit synspunkt om at tapet er
den eneste rigtige måde at dække vægge på.

Jørgen Farum Jensen
http://webdesign101.dk
..

Fra : KaZ

Dato : 17-05-10 13:27

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Ja, på fuldstændig samme måde som vi ønsker
> at solen står op om morgenen.

> Det troede jeg var stjerneklart, men altså:

Det var det også...for mig?

Men hvad synes DU er det vigtige?

(ellers tak for oversættelse samt sammendrag af artikel, men det altså ikke
det jeg efterlyste)

Som respons til artiklen vil jeg kun sige, at når man snakker om at bevise
noget statistisk, så er propaganda det næste stoppested. Som de fleste ved,
så er statistik een af de aller mest anvendte måder at bedrage på. Alle de
tal og sandsynligheder som Theobald angiveligt har udregnet vha
computersimulationer hviler her alene på Theobalds integritet. Og jeg mener
at have hørt om manden før...
Hvis jeg var af den mening at liv kunne opstå af sig selv så kunne jeg da
sagtens forholde mig til at mange microbiologer mener liv ikke kun kunne
have opstået eet sted, men mange steder.

Men pga at biologien m.m. ikke passer ind i evolutionsteorien, hvis der var
flere 'forfædre', derfor vil jeg tro er der satset på den ene.

Som den biologiske diversitet er, så er en Skabelse af en Skaber absolut en
mulighed, hellere end en skabelse uden en skaber, som evolutionsteorien nu
lyder.

> [...]
> artikler der hver uge bringer nyt fra forskningen,
> og som i det store og hele bekræfter evolutionsteorien

Som du allerede ved, så mener jeg ikke disse ting burde afgøres vha
flertalsafstemninger.

Har Theobald også åbnet for muligheden for en fælles Skaber i sine
statistikker? Hvis ikke så er resultatet forhåndsbestemt (rigged) og derved
ubrugeligt.

Fra : Patruljen

Dato : 16-05-10 14:16

On 16 Maj, 22:01, "KaZ" <some...@yahoo.dk> wrote:

> Ja, hvorfor stemmer vi ikke om hvad som er videnskabelig redelighed, det er
> du jo så glad for.

Det er vældigt videnskabeligt, at antage, at det nok er fordi, der
løber noget meget stærkt saltvand ind til Det Døde Hav. Eller sådan
noget - Det kan der slet ikke være tvivl om -

> Come hell and high water, we want our evolution.  :)

Næe - vi vil hellere snik snakke om meget stærkt saltvand og fastholde
det videnskabelige synspunkt i henved 10 år - trods redelige
indvendinger fra hjernevaskede ateister.

Come on Hell and High Water, we want our creation theory.

> Hvad mener du egentlig med at citere den kommentar?

Jeg kunne forestille mig at denne sætning er ganske afgørende og helt
central. Hvorfor ulejlige sig med at læse om noget, man ikke har tænkt
sig at "tro" på eller overhovedet " have intention om at give det en
chance -

"If you don't believe in evolution, and have no intention of giving it
a chance, why read an article about the
likelihood of the common ancestry of all life?

Man skulle nødigt forstyrres i de tankemønstre, som allerede er blevet
hamret ind i hovedet. Så længe man kan mene, at det sikkert er noget
med noget meget stærkt saltvand, der tilflyder det Døde Hav - eller
sådan noget - hvorfor så ulejlige sig med at åbne en bog.

Så kan det næppe siges stærkere, men det er egentlig ikke morsomt.
Snarere en tragedie -