Blender til isterninger
Fra : H@nsen

Dato : 17-05-10 03:37

Jeg har netop brændt en ny blender af, ved at prøve at knuse isterninger i
den. Det er en lille obh-blender. I følge brugsvejledningen skulle den være
egnet til at knuse is. Jeg fulgte vejledningen til punkt og prikke (lidt
vand i blenderen, højst et par isterninger til at starte med, start
blenderen med det samme isterningerne er smidt i), men den brændte altså af
alligevel.
Er der nogen af jer der har erfaring med hvilken blender der virkelig kan
klare opgaven med at knuse isterninger?
Jeg har aldrig haft brug for en blender, så det er primært til at knuse is
den skal bruges. Måske der findes et andet produkt der er bedre egnet end en
blender?

Fra : Max

Dato : 17-05-10 06:30

Hej

> Jeg har aldrig haft brug for en blender, så det er primært til at
> knuse is den skal bruges. Måske der findes et andet produkt der er
> bedre egnet end en blender?

Måske en isknuser kunne bruges ?

http://www.drinksmeister.dk/anmeldelser-tests/isknuser-hjemmebaren/

Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-05-10 07:22

H@nsen skrev bl.a.:

> Jeg har aldrig haft brug for en blender, så det er primært
> til at knuse is den skal bruges. Måske der findes et andet
> produkt der er bedre egnet end en blender?

Jeg har en manuel Westmark isknuser. Den er bare god.
Westmark Cuby Ice Crusher WE1200.

Det er sådan en:
http://www.topgourmet.co.uk/acatalog/Westmark_WE1200.html

--
Herluf :·)

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 17-05-10 02:14

On 17 Maj, 04:36, "H@nsen" <nos...@nospam.dk> wrote:

> Jeg har aldrig haft brug for en blender, så det er primært til at knuse is
> den skal bruges. Måske der findes et andet produkt der er bedre egnet end en
> blender?

Det kommer an på. Jeg har en Braun-blender, der fint knuser is. Jeg
ville aldrig hælde vand i, da det giver risiko for indfrysning omkring
bladene.

Blenderen giver en helt anden knust is end de manuelle (og også end
maskiner, der laver "knust is" direkte). Blenderen giver det helt fine
isstøv, som skal skrabes af indersiden af blenderen, så hvis det er
det, man søger, er blenderen nok det bedste bud.

Jeg kan knuse en halv pose is ad gangen. Forsøger jeg med større
mængder, bliver resultatet uensartet.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 17-05-10 11:52

Kevin Borbye Edelvang wrote:

> Det kommer an på. Jeg har en Braun-blender, der fint knuser is. Jeg
> ville aldrig hælde vand i, da det giver risiko for indfrysning omkring
> bladene.

Bliver knivene ikke sløve?

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 17-05-10 07:38

On 17 Maj, 12:51, "3140 Abildgaard" <FJERNpialy...@get2net.dk> wrote:

> Bliver knivene ikke sløve?

Aner det ikke. Men den er omtrent 7-8 år gammel og viser ikke tegn på
sløvhed endnu.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 17-05-10 12:10

H@nsen har bragt dette til verden:
> [...]
> Er der nogen af jer der har erfaring med hvilken blender der virkelig kan

Vi har købt Braun nu efter at have brugt blenderen til en Kennwood Chef
en hel menneskealder.

På Kenwooden kunne hverken knivblade eller sikringen neden under dem
holde; jeg lavede selv knive til den i dobbelt tykkelse og forstærkede
sikringen

Braun'en er langt bedre.

Bruger den ikke længere til isterninger, men da jeg endnu gjorde gik
det helt smertefrit.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : eljay

Dato : 18-05-10 00:13

H@nsen skrev:
> [...]
> Jeg har aldrig haft brug for en blender, så det er primært til at knuse
> is den skal bruges. Måske der findes et andet produkt der er bedre egnet

Som Kevin også skriver, så bliver det noget meget fint "sne", når man
knuser is i en blender. Det er meget bedre at bruge en rigtig isknuser
(sådan en med et håndsving), eller komme isterninger i en frysepose
eller et viskestykke, og banke dem i stykker med en kagerulle.
Bemærk, at med viskestykket kan du godt få lidt "fnuller" med i den
knuste is, medens fryseposen risikerer at gå i stykker, så du har is ud
over det hele.
En manuel isknsuser koster ikke alverden, og kan fås i alle
isenkræmmer-kæderne, og sikkert også hos steder som Bilka og måske endda
Ikea.

Hilsen Lars