Kia Sephia motor sætter ud når jeg drejer?
Fra : Niels

Dato : 16-05-10 14:39

Hej NG

Jeg har et problem med min Kia Sephia år 1997, bilen er begyndt med at
motoren sætter ud, når tanker kun indenholder ca. 15 l
benzin.

Problemet opstår når jeg svinger til en af siderne, sætter motoren ud
ganske kort.

Har skiftet benzinfilter, har ikke hjulpet.
En er kommet med det bud, at bilen har et tæret sugerør i tanken, så
suger den luft ind når du
svinger, deraf udsættere, men min mekaniker siger at der er benzin i
slangen op til motoren så han mener ikke det kan være det.
Han mener også at det ikke er vand i tanken.

Er der nogle her der har et bud på hvad det kan skyldes?

Hilsen Niels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 22:08

Niels skriver:

> Jeg har et problem med min Kia Sephia år 1997, bilen er begyndt med at
> motoren sætter ud, når tanker kun indenholder ca. 15 l
> benzin.

Når du løsner tankdækslet, suger den så luft ind i tanken?

Klaus

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-05-10 06:06

Den 16-05-2010 22:38, Niels skrev:
> [...]
> Han mener også at det ikke er vand i tanken.
>
> Er der nogle her der har et bud på hvad det kan skyldes?

Umiddelbart vil jeg mene din mekaniker har en del til fælles med
præsten. At det tror/mener. Hvis vi forholder os til fakta, så kan et
tæret sugerør give præcis de problemer. Og hvorfor ikke undesøge dette,
og få verificeret om det er årsagen?. Det er før set på en bil der er 13
år gammel.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 17-05-10 14:07

"Niels" <niels.jorgen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

===

Prøv at nøjes med at løsne tankdækslet og se om det hjælper på det..

--
Per

Fra : alexbo

Dato : 17-05-10 15:51

"Niels" skrev

> [...]
>Har skiftet benzinfilter, har ikke hjulpet.
>En er kommet med det bud, at bilen har et tæret sugerør i tanken, så

Hvis det er åsagen vil den dø helt ud når der er 8 liter tilbage i tanken
uanset om du svinger eller ej.
Der jo logisk at et hul i sugerøret der kommer over bensinstanden ved 15 l
og svingning, vil være konstant over ved den halve bensinstand.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels

Dato : 17-05-10 10:30

On 17 Maj, 16:51, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> Der jo logisk at et hul i sugerøret der kommer over bensinstanden ved 15 l
> og svingning, vil være konstant over ved den halve bensinstand.

Hej NG

Tak for jeres svar.

Har prøvet at løsne benzindæksel, der er ikke vakuum der er
problemet
Jeg kan godt ser at jeg må tale med min mekaniker igen om det sugerør.

Hilsen Niels

Fra : alexbo

Dato : 18-05-10 11:04

"Niels" skrev

>Jeg kan godt ser at jeg må tale med min mekaniker igen om det sugerør.

Vil det sige at bilen løber "tør" kort tid efter den sætter ud ved
svingning?

Jeg tror ikke på et tæret sugerør, så vidt jeg husker ligge tanken bag
bagakslen, der ser man ofte at en donkraft har trykket er stor bule op i
tanken, den kan dels forstyrre tankmåleren men også tvinge bensinen væk fra
sugerøret.

Inden den store adskillelse ville jeg køre tanken ned til det kritiske punkt
og skråstille bilen for at se om den går ud.

mvh
Alex Christensen

Fra : Niels

Dato : 19-05-10 09:49

On 18 Maj, 12:03, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
>
> Inden den store adskillelse ville jeg køre tanken ned til det kritiske punkt
> og skråstille bilen for at se om den går ud.

Hej Alex

Det lyder spændene, min tankmåler virker nemlig ikke, det skal
tjekkes.

Hilsen Niels