/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
affugter bil
Fra : Niels Madsen


Dato : 16-05-10 21:02

Hej !
Jeg har fået vand i min bil
Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
varmeapperat
Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til
Niels



 
 
Kim Olsen (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 16-05-10 21:14

Jeg har i hvert fald brugt den metode på en gammel utæt Golf jeg havde.

Men vinduerne skal være lukkede, da man ellers skal affugte hele den danske
"sommer".

Vigtigt er det vel også, at affugteren ikke er større, end at temperaturen i
bilen ikke bliver så høj, at noget tager skade.

hilsen
Kim Olsen

"Niels Madsen" <nca@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf04f2f$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej !
> Jeg har fået vand i min bil
> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
> varmeapperat
> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til
> Niels
>


Ivar (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Ivar


Dato : 16-05-10 21:40

Niels Madsen skrev:

> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
> varmeapperat
> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til

Hvis du sætter affugter i bilen, skal du ikke også sætte et
varmeapparat.


Ivar Magnusson



Hans Kjaergaard (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 17-05-10 08:51

On Sun, 16 May 2010 22:39:52 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

>Niels Madsen skrev:
>
>> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
>> varmeapperat
>> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til
>
>Hvis du sætter affugter i bilen, skal du ikke også sætte et
>varmeapparat.
Det kan man godt, og med udemærket resultat.
Man skal dog være opmrksom på at der ikke bliver for varmt.

Øvelsen går ud på at varme op så vandet der er i
tæpper/beklædning/stole/etc. fordamper til luften, og med affugteren
hiver man så vandet ud af lugten igen, men det er jo så et
kontrolleret sted og man kan så opsamle det eller lede det direkte ud
af bilen.
Alle vinduer / døre skal så være lukket imedens dette står på.

Så man kan speede processen lidt op med at tilføje ekstra varme og
evt. også have godt med luftcirkulation i bilen og åbne dørene en gang
imellem og lufte ud den vej. Altså varem op, lufte ud, varme op, lufte
ud.......vær opmærksom på at det er matrialerne i bilen der skal
varmes op ikke luften, luften er kun transportvej for varmen.

Affugteren har kun den kapasitet den har, et eller andent antal liter
vand i døgnet, og det upåagtet den luftfugtighed den arbejder i.
Så kan den hive 5 liter ud i døgnet, ja så er det 5 liter hvis der
ellers er så meget vand i luften.


/Hans

Niels Madsen (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Niels Madsen


Dato : 17-05-10 10:31

Nu har jeg prøvet og det virker fint med en affugter og lidt ekstra
varmetilskud via varmeblæser
Mange tak for udførlig anvisning
Niels



"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:dgs1v55helvgicch0dcof0mdaa02qaohbk@4ax.com...
> On Sun, 16 May 2010 22:39:52 +0200, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
> wrote:
>
>>Niels Madsen skrev:
>>
>>> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
>>> varmeapperat
>>> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til
>>
>>Hvis du sætter affugter i bilen, skal du ikke også sætte et
>>varmeapparat.
> Det kan man godt, og med udemærket resultat.
> Man skal dog være opmrksom på at der ikke bliver for varmt.
>
> Øvelsen går ud på at varme op så vandet der er i
> tæpper/beklædning/stole/etc. fordamper til luften, og med affugteren
> hiver man så vandet ud af lugten igen, men det er jo så et
> kontrolleret sted og man kan så opsamle det eller lede det direkte ud
> af bilen.
> Alle vinduer / døre skal så være lukket imedens dette står på.
>
> Så man kan speede processen lidt op med at tilføje ekstra varme og
> evt. også have godt med luftcirkulation i bilen og åbne dørene en gang
> imellem og lufte ud den vej. Altså varem op, lufte ud, varme op, lufte
> ud.......vær opmærksom på at det er matrialerne i bilen der skal
> varmes op ikke luften, luften er kun transportvej for varmen.
>
> Affugteren har kun den kapasitet den har, et eller andent antal liter
> vand i døgnet, og det upåagtet den luftfugtighed den arbejder i.
> Så kan den hive 5 liter ud i døgnet, ja så er det 5 liter hvis der
> ellers er så meget vand i luften.
>
>
> /Hans



Anders Majland (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 17-05-10 07:51

> Jeg har fået vand i min bil
> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
> varmeapperat
> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til

Jeg har haft blankt vand i bunden af c5'en. Tørrede mest muligt op med klude
(Kunne vrides de første litre ud af dem) Dernæst en 2kW varmeblæser på lav
varme og fuld kraft på ventilatoren i bunden af bilen. med forreste
sideruder på klem og det samme med bagruden. Virkede fint og bilen var så
godt som tør efter en nat.

/A


folmer@rasmussen.dk (17-05-2010)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 17-05-10 15:23

On Mon, 17 May 2010 08:51:22 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>> Jeg har fået vand i min bil
>> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
>> varmeapperat
>> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til
>
>Jeg har haft blankt vand i bunden af c5'en. Tørrede mest muligt op med klude
>(Kunne vrides de første litre ud af dem) Dernæst en 2kW varmeblæser på lav
>varme og fuld kraft på ventilatoren i bunden af bilen. med forreste
>sideruder på klem og det samme med bagruden. Virkede fint og bilen var så
>godt som tør efter en nat.

>--

Alt sammen vældigt fint, men hvordan bar du dig ad med at få så meget
vand i bilen?

Glemt soltag............??

--

Venlig hilsen
Folmer

TDN (17-05-2010)
Kommentar
Fra : TDN


Dato : 17-05-10 17:58


<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:r7k2v552ua3d0s6sjtq57uak62t009sm0o@4ax.com...
> On Mon, 17 May 2010 08:51:22 +0200, "Anders Majland"
> <See.Signature@Address.invalid> wrote:
>
>>> Jeg har fået vand i min bil
>>> Hvem ved om jeg kan sætte en 220 v affugter ind i bilen samt et 220 v
>>> varmeapperat
>>> Skal alle vinduer være lukket eller skal der være luft til
>>
>>Jeg har haft blankt vand i bunden af c5'en. Tørrede mest muligt op med
>>klude
>>(Kunne vrides de første litre ud af dem) Dernæst en 2kW varmeblæser på lav
>>varme og fuld kraft på ventilatoren i bunden af bilen. med forreste
>>sideruder på klem og det samme med bagruden. Virkede fint og bilen var så
>>godt som tør efter en nat.
>
>>--
>
> Alt sammen vældigt fint, men hvordan bar du dig ad med at få så meget
> vand i bilen?
>
> Glemt soltag............??
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Så du ikke han skrev det var en C5

Mvh
Thomas


Anders Majland (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 18-05-10 07:18

>>>Jeg har haft blankt vand i bunden af c5'en.

>> Glemt soltag............??

> Så du ikke han skrev det var en C5

Tæt på - soltagets afløser: klimaanlæget.

En afløbsslange for kondens var klemt flad og så røg kondensvandet ind ad
nederste luftdyser ved midterkonsolen. Man lægger jo ikke lige mærke til at
par vanddråber dernede og de forsvinder jo hurtigt ned i gulvtæppet under
måtterne ....

Jeg reklamerede en uge efter at jeg havde fået bilen. Først påstod sælger at
det måtte skyldes at jeg havde vasket den med undervognsvask, men der
fortsatte med at komme vand ind og så måtte han jo kigge på den og det havde
han så ikke lige tid til de første dage....

På en tur fra kbh til jylland samlede jeg vand op i et par plastposer - Det
blev til over 1/2 liter.

Men inden jeg blev klar over det var der kommet temmeligt meget vand i
bunden. Så meget at når jeg løftede måtterne op og trykkede lidt på
gulvtæppet under så stod der blankt vand omkring mine fingre ....

Ja bilen var fabriksny og det var et autoriseret citroen værksted der havde
umanerligt svært ved at finde tid til at se på det tilbage i foråret 2007.

Ikke at der ikke har været fejl på andre vores andre biler de senere år. Men
det skoda værksted vi brugte 2004-07 var umanerligt gode til at løse
problemerne i en fart. Det kan jeg så ikke sige om Ejner Hessel og Smart'en
Den stod over 3 uger på værkted (ad 4 gange) mellem 5000 og 7000km.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408509
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste