Class hjælp
Fra : Martin

Dato : 16-05-10 20:08

Hej allesammen.

Håber i kan hjælpe mig med en lille opgave.. Jeg har en standart
kode som ser sådan her ud:

$HTMLOUT .= "<div style='text-align:left;width:80%;border:1px
solid transparent;padding:5px;'>
style='font-weight:bold;font-size:12pt;'>{$lang['stats_title']}</
span></div><br />

Den vil jeg gerne ændre til:

$HTMLOUT .= "<div
style='text-align:left;width:80%;padding:5px;' class='colhead'>
style='font-weight:bold;font-size:12pt;'>{$lang['stats_title']}</
span></div><br />

Det går egentlig også meget godt - men der sker nogle enkelte
fejl.. Kan jeg bruge en anden class eller har jeg lavet noget
forkert?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-05-10 23:10

Martin formulerede søndag:
> [...]
>

> Det går egentlig også meget godt - men der sker nogle enkelte
> fejl.. Kan jeg bruge en anden class eller har jeg lavet noget

XHTML - og noget rigtigt CSS rod...
Hvorfor ikke definere hele css'en i class, hvor den hører til, i stedet
for at blande den ind i html'en?

Det er umuligt at forklare - og finde ud af - hvad der går galt hvor,
når man for det første ikke ved *hvad* der går galt, og kun har 2
linier af en kode der åbenlyst er noget rod. Det kan lige så godt være
i de linier vi ikke kender, hvad det nu er der går galt går galt...

html.dk har overskredet sidste salgsdag for længe siden, og det er
absolut tilrådeligt at finde andre kilder.
http://hjemmesideskolen.dk/
http://html-faq.dk/
html.dk nasser på nyhedsgrupperne, og det gratis arbejde der lægges
her.
Nyhedgrupperne finder du på http://usenet.dk/ med dit email program
eller en dedikeret nyhedslæser.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-05-10 08:59

Den Sun, 16 May 2010 19:08:07 +0000 skrev Martin:

> Hej allesammen.

> Det går egentlig også meget godt - men der sker nogle enkelte fejl.. Kan
> jeg bruge en anden class eller har jeg lavet noget forkert?

Når du spørger om du "kan bruge en anden class", tyder det lidt i retning
af, at du ikke helt har styr på class og id og hvorfor de bruges - har
jeg ret?

Fortæl lige lidt om fejlene og hvad du forventer.

--
Karl Erik.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-05-10 11:18

Martin skrev:
> Hej allesammen.
>
> Håber i kan hjælpe mig med en lille opgave.. Jeg har en standart
> kode som ser sådan her ud:

<snip>
> Det går egentlig også meget godt - men der sker nogle enkelte
> fejl.. Kan jeg bruge en anden class eller har jeg lavet noget
> forkert?

Det ser ud til at du vil generere noget HTML ved hjælp af
PHP. Jeg kan forestille mig at problemet kan løses
ved først at lave noget HTML, der virker, for derefter
at skrive den PHP-kode, der genererer HTML-koden.

Jørgen Farum Jensen
..