Omregistrering af bil, der skulle have vær~
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 16-05-10 18:10

Hej

Jeg kigger lidt på en bil, der er til salg privat, og sælger oplyser at den
skulle have været til syn sidste måned.

Kan jeg omregistrere den, eller vil SKAT bede om pladerne, inden jeg kan nå
at få den til syn?

Mvh
Hans

Fra : Armand

Dato : 16-05-10 18:39

Hans Mouridsen skrev:
> [...]
> skulle have været til syn sidste måned.
>
> Kan jeg omregistrere den, eller vil SKAT bede om pladerne, inden jeg kan nå

Du kan alligevel ikke omregistrere en bil uden først at syne den (hvis
nødvendigt), så hvis den står med plader på og du får den synet hurtigt
efter køb er det simpelt at omregistrere efterfølgende!
Problemet er nok at sælger ikke orker at ofre givne udgifter som han
erkender at synshallen vil dømme bilen ned på og den tid det tager at få
udbedret dém kan blive kritisk.
Hvis man, ved politiets forespørgsel, kan bevise at man har bestilt tid
for syn og endnu bedre: Hár været til syn og nu er i gang med udbedring
af fejl før omsyn, er det sandsynligt at politiet lader dig beholde
pladerne!

--
Armand.

Fra : Lars Arup

Dato : 16-05-10 23:13

Er det ikke noget med at hvis der er gået mindre endd 2 år( præcis) siden
sidste syn kan den godt omregistreres ellers skal den synes først+

MVH Lars Arup

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-05-10 23:33

"Lars Arup" <lha@sletdettetdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Er det ikke noget med at hvis der er gået mindre endd 2 år( præcis) siden
> sidste syn kan den godt omregistreres ellers skal den synes først+
>
> MVH Lars Arup

Eftersom sælger oplyser, at bilen er indkaldt til syn og skulle have været
synet for 1 md siden, så kan den ikke omregistreres, før den er synet igen.
Der er formentlig sendt en anmodning til politiet om at inddrage pladerne,
da pgl. ikke er mødt til lovpligtigt syn.

Kurt

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 24-05-10 19:56

> [...]
> Der er formentlig sendt en anmodning til politiet om at inddrage pladerne,
> da pgl. ikke er mødt til lovpligtigt syn.

Det må være længe siden du har været på motorkontoret, jeg har det sidste
halve år omreg. indtil flere biler, der skulle have været synet.

Derimod kan man ikke købe nye plader.

Troels