Audi A3 sportback - Golf VI - Hvilken vill~
Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 09:05

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle argumenter for og imod de 2 biler.
Prisen er jo næsten ens og Audi har vel ry for at være en af de bedste biler
på markedet, men er den reelt bedre end Golfen. Jeg kan f.eks se at Audi har
300.000 km som skifteinterval på tandremmen mens VW har 150.000 for samme
motor, er Audien lavet af bedre/udvalgte komponenter?

Den største minus jeg kan se ved Audien er de få aut. værksteder, men lad
mig høre hvad i mener.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 09:20

Henning Keseler skriver:

> [...]
> 300.000 km som skifteinterval på tandremmen mens VW har 150.000 for samme
> motor, er Audien lavet af bedre/udvalgte komponenter?

Det er fuldstændigt samme komponenter.

> Den største minus jeg kan se ved Audien er de få aut. værksteder, men lad
> mig høre hvad i mener.

En sportsback er en rigtig flot bil, men du skal op i de store
modeller for at få bare en smule udstyr med. For eksempel er fartpilot
ikek standardudstyr før den helt dyre linje.

Hvilke biler har du sammenlignet prismæssigt?

Klaus

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 10:25

> [...]
> ikek standardudstyr før den helt dyre linje.
>
> Hvilke biler har du sammenlignet prismæssigt?

Jeg var ude at prøve en 2010 1,6 Tdi Sportsback m 6000 km på tælleren til
299.000 hos Rævhede, den har både 2 zonet klima, fartpilot og bluetooth.

Jeg var også ude at prøve en 2009 Golf 2,0 110 hestes Tdi 25000km til
274000, men det var en importeret model (kaldet119gr) som måske slet ikke er
solgt på det danske marked, meget veludstyret men med et meget højt 4. og 5.
gear (55km/t v 1000) så jeg tror ikke den er god foran en campingvogn.
Jeg gik ellers efter den 110 hestes 2,0 da den skulle være lidt lavere
gearet og påstås at være en bedre trækker end VWs 1,6 tdi bmt.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 10:40

Henning Keseler skriver:

> [...]
> 299.000 hos Rævhede, den har både 2 zonet klima, fartpilot og bluetooth.
>
> Jeg var også ude at prøve en 2009 Golf 2,0 110 hestes Tdi 25000km til

Prøv at kig på nypriser på de forskellige biler, så ser du at der er
stor prisforskel.

En A3 byder ikke på så meget plads som en Golf. Hvor meget må en A3
med 1,6 trækek i forhold til en 2 liters Golf?

Du skulle nærmere have denne i stedet:
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-2,0-TDi-110-Trendline-5d_ID172900562.htm

Klaus

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 11:25

> Henning Keseler skriver:

> Prøv at kig på nypriser på de forskellige biler, så ser du at der er
> stor prisforskel.

Jeg går ud fra du mener Audien er dyrest... Så er Rævhedes Audi måske et
godt tilbud.

> En A3 byder ikke på så meget plads som en Golf. Hvor meget må en A3
> med 1,6 trækek i forhold til en 2 liters Golf?

Måske ikke på bagsædet, men foran er der rigeligt, og bagagerummet virker
også en smule større.

> Du skulle nærmere have denne i stedet:
> http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/VW-Golf-2,0-TDi-110-Trendline-5d_ID172900562.htm

Jeg har set den, men der er så pokkers langt derover, jeg bor i Lemvig. Men
der er flere interessante, jeg var bare ikke klar over at der var flere
udgaver af den 110 hestes 2,0tdi.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 11:34

Henning Keseler skriver:

> Jeg går ud fra du mener Audien er dyrest... Så er Rævhedes Audi måske et
> godt tilbud.

Jeps

> Måske ikke på bagsædet, men foran er der rigeligt, og bagagerummet virker
> også en smule større.

Prøv at mål efter.....

Klaus

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-10 09:29

> Den største minus jeg kan se ved Audien er de få aut. værksteder, men lad
> mig høre hvad i mener.
Jeg TROR at et alm. VW værksted kan gå som aut. værksted, men jeg er ikke
helt sikker. Det største problem er svjv at meget få forhandlere kan blive
godkendt til at sælge Audi, nogle har endda svært ved at få godkendt at
sælge VW bare. De sætter krav til store ens bilhuse nemlig.

--
Klaus G.

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 10:30

"Klaus G." <webmaster@seth-enoch.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> godkendt til at sælge Audi, nogle har endda svært ved at få godkendt at
> sælge VW bare. De sætter krav til store ens bilhuse nemlig.

Jeg tror ikke de må lave garantirep. f.eks, men måske de kan lave service
efter Audi specifikationer, det har jeg da tænkt mig at undersøge.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 10:48

Henning Keseler skriver:

> Jeg tror ikke de må lave garantirep. f.eks, men måske de kan lave service
> efter Audi specifikationer, det har jeg da tænkt mig at undersøge.

Læs garantibetinglserne på:
http://www.audi.dk/dk/brand/da/service/audi_service/garanti.html

1.1 Viser der sig fejl i materiale eller
fabrikation inden for to år efter
bilens levering til køber, eller op-
står der en eventuel nødsituation
som følge af sådanne fejl, vil
ethvert autoriseret Audi-værksted
i Europa afhjælpe fejlen uden
beregning af reparationsomkost-
ninger, dog jf. pkt. 1.3 og pkt. 3.

Se derefter autoriserede værksteder i Danmark
http://www.audidanmark.dk/pdf/AudiPartnere.pdf

Klaus

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 10:58

> [...]
> beregning af reparationsomkost-
> ninger, dog jf. pkt. 1.3 og pkt. 3.
>

> Se derefter autoriserede værksteder i Danmark

Jeg havde set det, det hjælper så lidt at jeg har 2 døtre i Ålborg så turen
går ofte derop alligevel.

Det var servicen jeg er i tvivl om.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 11:07

Henning Keseler skriver:

> Jeg havde set det, det hjælper så lidt at jeg har 2 døtre i Ålborg så turen
> går ofte derop alligevel.

Tro mig, det er ofte ikke de store autoriserede værksteder der er de
bedste.

Af dem på listen vil jeg anbefale Egon Hansen og Søn i Ålestrup. Det
efter at jeg har prøvet Randers, Silkeborg, Århus, Skanderborg og
Horsens. Randers var 4 gange om at lave en bule i en dør og montere
fartpilot. Horsens er bare skod!

Klaus

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 11:33

> [...]
> efter at jeg har prøvet Randers, Silkeborg, Århus, Skanderborg og
> Horsens. Randers var 4 gange om at lave en bule i en dør og montere

Jeg havde ikke lige set listen over servicepartnere, der kan jeg godt se at
alle VW forhandlere ikke er med.

Min gamle Astra er også passet på et uautoriseret værksted, det har åbenbart
heller ingen inflydelse på brugtprisen har jeg fundet ud af, bare der er
stemplet i bogen.
--
Henning

Fra : KASO

Dato : 16-05-10 10:41

"Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> for samme motor, er Audien lavet af bedre/udvalgte komponenter?
>
> Den største minus jeg kan se ved Audien er de få aut. værksteder, men lad

Jeg ville snuppe Skoda Octavia. Grundlæggende samme bil - lavere pris, mere
udstyr, mere plads.

Der er intet belæg for at tro, at Audi er bedre, men kabinen er lidt mere
lækker, og "snobeffekten" er større

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 10:50

KASO skriver:

> Jeg ville snuppe Skoda Octavia. Grundlæggende samme bil - lavere pris, mere
> udstyr, mere plads.

Men ikke nær så pæn en bil!

Gik vi alle efter god plads og lav pris kørte vi alle i
Flûtecontainere...

Klaus

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 10:55

> KASO skriver:

> Men ikke nær så pæn en bil!

Præcis, og min kone har det slet ikke godt med den grønne mærkat....
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 11:14

Henning Keseler skriver:

> Præcis, og min kone har det slet ikke godt med den grønne mærkat....

Hvilket mærke min kone kan lide eller ej er ikke af betydning når jeg
ser på bil. Det er ikke mærkaten der gør det, men bilen

Klaus

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 11:36

> Henning Keseler skriver:

> Hvilket mærke min kone kan lide eller ej er ikke af betydning når jeg
> ser på bil. Det er ikke mærkaten der gør det, men bilen

Du er heldig, jeg har rimeligt frit spil, men en Skoda kan jeg godt glemme.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 11:46

Henning Keseler skriver:

> Du er heldig

Heldig?
Opdragelse....

> jeg har rimeligt frit spil, men en Skoda kan jeg godt glemme.

Fortæl hende at du bestemmer!

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 16-05-10 23:30

> Heldig?
> Opdragelse....

> Fortæl hende at du bestemmer!

Ja, det er sgu imponerende som det er "konerne" som styrer dette land....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-05-10 15:15

On Mon, 17 May 2010 00:29:38 +0200, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

>Ja, det er sgu imponerende som det er "konerne" som styrer dette land....

>--

Det er da et held for biler som Berlingo/Partner. Uden koner havde de
ikke haft en kinamands chance for at blive solgt. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-10 16:00

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da et held for biler som Berlingo/Partner. Uden koner havde de
> ikke haft en kinamands chance for at blive solgt. )

Alligevel skræmmende, at nogle vil ses i dén slags køretøjer. De fortæller
ovenikøbet vidt og bredt, hvor glade de er for den, hvor rummelig den er,
hvor godt den kører, o.s.v.
Som "Blærerøven" siger: "Den slags biler burde køre rundt med et
klistermærke bag på, hvor der står - ingen nosser om bord!".

Det er de samme mennesker, som står og kigger på TV, og har totalt forelsket
sig i en 50" med et godt billede, men går hjem med en 32" Samsung - fordi
konen synes at det er "pænest". Vor Herre til hest.....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-05-10 04:17

On Mon, 17 May 2010 16:59:55 +0200, "Henrik B."
> [...]

>sig i en 50" med et godt billede, men går hjem med en 32" Samsung - fordi
>konen synes at det er "pænest". Vor Herre til hest.....

Men det er godt for den humoristiske sans. .o))

Du véd jo godt, at egen succes er OK, men andres fiasko bestemt heller
ikke er at foragte.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-05-10 16:31

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Det er da et held for biler som Berlingo/Partner. Uden koner havde de
> ikke haft en kinamands chance for at blive solgt. )

Jo, til få enkelte.

Har en kammerat der er "koneløs", men med en Berlingo. Den er
praktisk, når nu han er musiker og skal have en masse grej med.

Den anden kammerat der også er musiker, er ikke koneløs, men har en VW
transporter. Den tør konen ikke køre, fordi den er "så stor", så den
har han i fred

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-05-10 04:13

On Mon, 17 May 2010 17:31:23 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Den anden kammerat der også er musiker, er ikke koneløs, men har en VW
>transporter. Den tør konen ikke køre, fordi den er "så stor", så den
>har han i fred

>--

Han har da slet ikke nogen nosser!

Hvios ikke madammen kan styre en transporter, som hendes B-kort er
gyldigt til, så må hun aflevere det på borgerservice, og sige tak for
lån.

Sådan er det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Sørup

Dato : 19-05-10 16:37

> [...]
>

> Hvis ikke madammen kan styre en transporter, som hendes B-kort er
> gyldigt til, så må hun aflevere det på borgerservice, og sige tak for

Prøv at præsentere denne varebil for din kone og bed hende om at finde en
ledig bås på Bilka's parkeringplads...
http://cdn.getauto.com/photos/9/19769/1c/1GCHC33F3YF451234-1c.jpg
Mon ikke hun brokker sig lidt....
'
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : KASO

Dato : 19-05-10 21:26

> [...]
>
> Hvios ikke madammen kan styre en transporter, som hendes B-kort er
> gyldigt til, så må hun aflevere det på borgerservice, og sige tak for

Hvis ikke Duplo-førere kan finde ud af at undlade elefantkapløb, så må de
aflevere kortet til borgerservice og sige tak for lån. Sådan er det.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 21-05-10 04:17

On Wed, 19 May 2010 22:25:54 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>>
>Hvis ikke Duplo-førere kan finde ud af at undlade elefantkapløb, så må de
>aflevere kortet til borgerservice og sige tak for lån. Sådan er det.

Nu er der noget grimt Fiat-værk der hedder noget med Duplo. Er det dem
du mener? Hvad har de med elefantvæddeløb at gøre?

Hvis det derimod er os lastbilchauffører du er ude efter igen, så er
det vel ikke cen udpræget mangel på kørefærdigheder at lave et
elefantvæddeløb? Jeg går ind for den slags hvor det er lovligt. Det er
fanneme ligesom at blive gammel. Man kan stort set ikke bruges til en
skid, og de fleste mener man er i vejen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 17-05-10 16:45

Den Mon, 17 May 2010 00:29:38 +0200 skrev Henrik B.:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Ja, det er sgu imponerende som det er "konerne" som styrer dette land....

Ikke noget nyt i det. Man har snakket om ligestilling i mange år, men
det er aldrig blevet til noget.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henrik B.

Dato : 17-05-10 17:17

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Ikke noget nyt i det. Man har snakket om ligestilling i mange år, men
> det er aldrig blevet til noget.

*LOL*

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-10 11:53

> Hvilket mærke min kone kan lide eller ej er ikke af betydning når jeg
> ser på bil. Det er ikke mærkaten der gør det, men bilen
Man bor jo sammen og derfor er man vel egentligt to om at bestemme hvad
køretøj der skal indkøbes. Herhjemme fungere det på den måde, at vi bliver
enige om hvad bil vi har brug for og så googler jeg i 14dage for at finde et
egnet køretøj :) Det betød, at bare der var plads til en barnevogn, så kunne
jeg købe hvad jeg ville, indenfor det vores økonomi tillod jo. Det synes jeg
egentligt er rimligt nok.

--
Klaus G.

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 12:16

> [...]
> kunne jeg købe hvad jeg ville, indenfor det vores økonomi tillod jo. Det

Det er også sådan ca. det fungerer her, og jeg har vide rammer, men der er
bare visse forslag jeg kommer med der bliver nedstemt. Det hjalp lidt på
fordommene da datteren og svigersønnen købte en Hyundai i30, jeg havde
tidligere fået en Kia Ceed nedstemt, men jeg tror godt den kunne accepteres
nu.
--
Henning

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 12:27

Henning Keseler skriver:

> [...]
> tidligere fået en Kia Ceed nedstemt, men jeg tror godt den kunne accepteres

Fordomme gider vi ikke her. Man kan da ike sige nej til noget man ikke
har prøvet.

Fuldstændigt som min kollega der kører "Pishat" og rakker ned på
Renault biler. Han var dybt chokeret da jeg valgte en Megane i den 1½
uges tid Touranen skulle have lappet tag og sat ny forrude i. "Sådan
en skodbil", sagde han uden at have kørt den.

Klaus

Fra : KASO

Dato : 16-05-10 21:13

> KASO skriver:

> Men ikke nær så pæn en bil!

Bortset fra logoet(!) så synes jeg faktisk en Octavia er pænere end en A3.
Audien er ret kedelig og intetsigende - Skodaen en smule mere elegant.

> Gik vi alle efter god plads og lav pris kørte vi alle i
> Flûtecontainere...

Tjah - og giv vi alle efter ligegyldig snobværdi og "wanna-be" så kørte vi
alle Audi

Heldigvis er smag og behag forskellig, så vi kører noget forskelligt

Fra : Kent Friis

Dato : 16-05-10 21:23

Den Sun, 16 May 2010 22:13:26 +0200 skrev KASO:

> Tjah - og giv vi alle efter ligegyldig snobværdi og "wanna-be" så kørte vi
> alle Audi

Hvem fa*en gider være "morfar wannabe"?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Henning Keseler

Dato : 16-05-10 12:06

> [...]
> for samme motor, er Audien lavet af bedre/udvalgte komponenter?
>
> Den største minus jeg kan se ved Audien er de få aut. værksteder, men lad

Jeg sidder og læser en ADAC test:

http://www1.adac.de/Tests/Autotest/TETDaten/Autotest/AT4344_Audi_A3_16_TDI_99g_Attraction_DPF.pdf

hvor de brokker sig over et alt for højt 1. og 2. gear i forhold til den
alm. 1,6 tdi, der er så åbenbart også flere udgaver, gad vide hvilken udgave
den her er:

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A3-1,6-TDi-105-Attraction-Sportback-5d_ID296707753.htm

Jeg bemærkede ikke noget speciel ved gearingen, ca. 50 km/t v 1000 i 5. gear
men der var start stop teknologi i den.

Findes der mon en side hvor man kan se alle spec. for de forskellige udgaver
på det danske marked?

--
Henning