Rustarbejde
Fra : Allan M

Dato : 15-05-10 22:35

Hvordan laver man rustne skærmkanter hvis man lavet det "ordentligt".
Skærer det rustne væk og svejser noget nyt på og så en gang lakering - ville
jeg tro.

Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Allan

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 15-05-10 23:10

"Allan M" <am@allanm.dk> skrev
> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
> Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Tag en gipsafstøbning og lav en glasfiberkopi (helst med gelcoat først=0
huller), der limes ind i en hullet påsvejsning.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-05-10 06:44

Allan M skriver:

> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?

Det er derfor man spartler og sliber.......

Klaus

Fra : alexbo

Dato : 16-05-10 10:22

"Allan M" <am@allanm.dk> skrev

> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
> Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Nej.
Ud over at der altid er flere rigtige måder så er den mest alm. rigtige, at
man skærer det rustne væk, skærer den nye skærmkant med en cm.overlap,
falser den ----__ så den kan skubbes under den gamle skærm og de to kanter
er på linie, så kan de svejses slibes og spartles så der intet er at se.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leo Jensen

Dato : 17-05-10 07:10

On May 16, 11:21 am, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> er på linie, så kan de svejses slibes og spartles så der intet er at se.

Det rigtige er vel at bruge tin i stedet for spartel, hvis man ønsker
en reparation, der kan holde længe. Det ville jeg gøre hvis det var en
Maserati Bora, men på en Mazda 6 ville jeg nok også bruge din
metode

Leo

Fra : FinnPoulsen

Dato : 17-05-10 13:36

"Allan M" <am@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Jeg købte en glasfiberskærm til min renault og monterede den selv.
Lakeringen blev ikke helt magen til bilens farve, da jeg brugte spraylak fra
Harald Nyborg. Men det var ok til prisen.