/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Rustarbejde
Fra : Allan M


Dato : 15-05-10 22:35

Hvordan laver man rustne skærmkanter hvis man lavet det "ordentligt".
Skærer det rustne væk og svejser noget nyt på og så en gang lakering - ville
jeg tro.

Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Allan



 
 
Preben R. Sørensen (15-05-2010)
Kommentar
Fra : Preben R. Sørensen


Dato : 15-05-10 23:10


"Allan M" <am@allanm.dk> skrev
> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
> Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Tag en gipsafstøbning og lav en glasfiberkopi (helst med gelcoat først=0
huller), der limes ind i en hullet påsvejsning.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk


Klaus D. Mikkelsen (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-10 06:44

Allan M skriver:
>
> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?

Det er derfor man spartler og sliber.......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

alexbo (16-05-2010)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 16-05-10 10:22


"Allan M" <am@allanm.dk> skrev

> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
> Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?

Nej.
Ud over at der altid er flere rigtige måder så er den mest alm. rigtige, at
man skærer det rustne væk, skærer den nye skærmkant med en cm.overlap,
falser den ----__ så den kan skubbes under den gamle skærm og de to kanter
er på linie, så kan de svejses slibes og spartles så der intet er at se.

mvh
Alex Christensen



Leo Jensen (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 17-05-10 07:10

On May 16, 11:21 am, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> "Allan M" <a...@allanm.dk> skrev
>
> > Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
> > Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> > bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?
>
> Nej.
> Ud over at der altid er flere rigtige måder så er den mest alm. rigtige, at
> man skærer det rustne væk, skærer den nye skærmkant med en cm.overlap,
> falser den ----__  så den kan skubbes under den gamle skærm og de to kanter
> er på linie, så kan de svejses slibes og spartles så der intet er at se.

Det rigtige er vel at bruge tin i stedet for spartel, hvis man ønsker
en reparation, der kan holde længe. Det ville jeg gøre hvis det var en
Maserati Bora, men på en Mazda 6 ville jeg nok også bruge din
metode

Leo


FinnPoulsen (17-05-2010)
Kommentar
Fra : FinnPoulsen


Dato : 17-05-10 13:36


"Allan M" <am@allanm.dk> skrev i en meddelelse
news:4bef1398$0$276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvordan laver man rustne skærmkanter hvis man lavet det "ordentligt".
> Skærer det rustne væk og svejser noget nyt på og så en gang lakering -
> ville jeg tro.
>
> Men skærmkanter - det kan jo ikke svejses uden man ser svejsningen eller ?
> Så skal man jo afmontere hele skærmen - dvs ned til bagagerum og frem til
> bagdør. Er det sådan man laver det "rigtigt" ?
>
> Allan
>
>
Jeg købte en glasfiberskærm til min renault og monterede den selv.
Lakeringen blev ikke helt magen til bilens farve, da jeg brugte spraylak fra
Harald Nyborg. Men det var ok til prisen.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste