Ændre L/100 km til Km/l på en 2010 Colt
Fra : Ukendt

Dato : 15-05-10 17:08

Jeg har lige købt sådan en ny Mitsubishi Colt.
Under prøveturen så jeg at kørecomputeren regner forbruget i L/100 km men
jeg så jo helst det var i km/l.
Så er der nogen der ved om det er muligt at ændre dette ?
Kan jo selvfølgelig vente til jeg får den leveret, men ville jo være rart at
vide på forhånd ;)

Mvh

Thomas

Fra : Per

Dato : 15-05-10 18:40

T. R. wrote:
> [...]
> Så er der nogen der ved om det er muligt at ændre dette ?
> Kan jo selvfølgelig vente til jeg får den leveret, men ville jo være

Kan det overhovedet ændres på nogen biler ?

Jeg har aldrig set det med mindre det er standard med km/l

Mvh. Per

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-05-10 18:53

> Kan det overhovedet ændres på nogen biler ?
>
> Jeg har aldrig set det med mindre det er standard med km/l

Har personlig set at det kan ændres, på blandt andet VW, BMW og Peugeot -
sikkert mange flere

Mvh
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-10 19:40

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har personlig set at det kan ændres, på blandt andet VW, BMW og Peugeot -
> sikkert mange flere
>
> Mvh
> Hans

Også på Toyota
Erik

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-05-10 03:20

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har personlig set at det kan ændres, på blandt andet VW, BMW og Peugeot -
> sikkert mange flere

Jeg har personligt ændret det på mange VW´er :)

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-10 19:46

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan det overhovedet ændres på nogen biler ?
>
> Jeg har aldrig set det med mindre det er standard med km/l

Nyere Suzuki kan det ændres på, det samme gælder Opel Agila (B) men det er
jo så også en Splash i forklædning ;)
Jeg synes også jeg kan huske fra en tidligere prøvetur, at den Colt viste
km/l.
Men jeg må jo vende forbi værkstedet når jeg får den. Hvis der da ikke står
noget i manualen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-05-10 22:44

Per skriver:

> Kan det overhovedet ændres på nogen biler ?

Ja, på min gamle Golf skulle der ændres i opsætningen via ODB stikket
(lille MFA), på Touranen (stor MFA) kan man gøre det i setupmenuen og
det samme på den nuværende Golf.

Klaus

Fra : Claus Pehrsson

Dato : 18-05-10 15:53

> Under prøveturen så jeg at kørecomputeren regner forbruget i L/100 km men
> jeg så jo helst det var i km/l.
> Så er der nogen der ved om det er muligt at ændre dette ?

Naturligvis kan du ikke ændre dette. Danskerne er, så vidt jeg ved, det
eneste folkefærd, der forbruger km/l (hvordan man så i øvrigt bærer sig ad
med at bruge km. Så vidt jeg kan skønne, er det brændstof målt i liter man
forbruger). Alle andre bruger liter pr. 100 km. Så du kan lige så godt vænne
dig til det fra starten. Kan du ikke det må du jo ty til lommeregneren og
dividere 100 med forbrugstallet, så du får km/l.

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-10 16:01

Den 18-05-2010 16:52, Claus Pehrsson skrev:

> [...]
> så godt vænne dig til det fra starten. Kan du ikke det må du jo ty til
> lommeregneren og dividere 100 med forbrugstallet, så du får km/l.

Amer'kanerne bruger mpg, altså miles per galon! Det er godt nok hverken
km eller liter, men princippet er det samme!
(Ikke gallons/100 miles)

Ifølge wikipedia er det også udbredt i asien at bruge km/l og svenskerne
har jeg set bruge mil/l! (Endda i en reklame) Jeg ved ikke om de faktisk
bruger de i praksis for jeg går da ud fra at deres afstandsmålere viser
km...

Jeg synes km/l er nemmere når man står på tankstationen og vurderer hvor
meget man skal fylde på fordi man er for fedtet til at fylde den op til
dén pris!

Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-05-10 16:07

Claus Pehrsson skriver:

> Naturligvis kan du ikke ændre dette. Danskerne er, så vidt jeg ved, det
> eneste folkefærd, der forbruger km/l

Narrrh, den nu aflagte Golf blev sat op til "Japan", for at få engelsk
tekst i display og km/l. Så de gør nok også....

Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 18-05-10 16:45

Den Tue, 18 May 2010 16:52:31 +0200 skrev Claus Pehrsson:

> [...]
> med at bruge km. Så vidt jeg kan skønne, er det brændstof målt i liter man

Vi forbruger ikke km/l, vi kører km på det antal liter vi tanker.

Den dag tankstationerne begynder at sælge km, bliver det interessant at
vide hvor mange liter bilen kan køre per km.

Iøvrigt betaler vi også kr/l, og ikke l/kr.

> Kan du ikke det må du jo ty til lommeregneren og dividere 100 med
> forbrugstallet, så du får km/l.

Hvorfor besværet med en lommeregner? Med km/l kan det klares i hovedet.
Jeg tanker 10 liter, det koster 110 kr, og jeg kan køre 130 km.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Dennis Dupont

Dato : 20-05-10 07:57

On 15 Maj, 17:08, "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote:
> [...]
> Så er der nogen der ved om det er muligt at ændre dette ?
> Kan jo selvfølgelig vente til jeg får den leveret, men ville jo være rart at

Hej jeg vil bare lige sige at jeg har en colt fra 2006, og jeg har
selv skiftet det, det står i manualen hvordan man gør.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-10 19:34

"Dennis Dupont" <dennisdupont@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
>Hej jeg vil bare lige sige at jeg har en colt fra 2006, og jeg har
>selv skiftet det, det står i manualen hvordan man gør.

Ok, det må jeg jo så lige checke når jeg engang får den leveret :)

Mvh

Thomas