Lyder som Beatles
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-05-10 21:57

Her er lige et orkester der lyder som BEATLES.

De gav 3 numre i det store slagershow fra SydTysk tv i aften.
Her er deres hjemmeside, hvor man kan klikke på en masse numre med dem. Prøv
det og bemærk ligheden. Den er voldsom.
http://www.thebarons.de/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=30

I tv-gruppen har jeg link til et par andre orkestre som ligeledes var
coverband. Det var en slags oldies-fest i aften

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 14-05-10 22:44

meddelelse news:4bedb91e$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Her er lige et orkester der lyder som BEATLES.

OK, de lyder lidt som Beatles, dvs. musik som det lød for 40 år siden, deres
hjemmeside er opdateret i 2008, mao Åge, du lever i det forkerte årtusinde -
sker der noget på Fur i week-enden, konen og jeg vil gerne ud at cruise
lidt, men regnvejret byder på sild og snaps, ideer??

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 22:53

> OK, de lyder lidt som Beatles, dvs. musik som det lød for 40 år siden,

Hmmm... Jeg mener at kunne huske at de fleste Beatler (ex. Ringo) kunne
ramme tonerne rent, så på det punkt fejler de fælt.
Men det er intet andet end et coverband, som der finder hundreder af i
ethvert land, incl Danmark.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-05-10 23:13

> [...]
> ramme tonerne rent, så på det punkt fejler de fælt.
> Men det er intet andet end et coverband, som der finder hundreder af i

Jeg tror de måtte rive Ringo i røven for at få ham op i den høje tone til
sidst i With a Little help from my friends

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-10 08:58

> [...]
>
> I tv-gruppen har jeg link til et par andre orkestre som ligeledes var
> coverband. Det var en slags oldies-fest i aften

Okay, de gør meget ud af, at det skal lyde noget i retning af originalen...

Med stemmeføringen rammer de i gennemsnit godt.... Men lad os være
ærlige... Følelserne, de er slet ikke med....
Dette høres specielt nemt i " I got to get a message to you "....
Ganske vist et Bee Gees nummer... Stemmen kunne godt minde om
Robin Gibb... Men så er alt vist også sagt...
Jeg tror Robin ville kunne synge den bedre i søvne, selv i dag...
Men OK, som kopi band. Nok slet ikke så ringe endda...
Det er jo " De store mestre " de er oppe imod....
Havde de blæst dem af pinden, ville både Beatles og Bee Gees
jo være gledet ud i glemselen forever, og det sker jo aldrig... Vel ?

M.V.H.... Benny..