Kan man købe løse glas til trailer lygte?
Fra : Kåre

Dato : 14-05-10 21:55

Hej

Jeg har en Variant bådtrailer som har været ude for lidt småuheld, så der er
et par glas der er både helt og halvt smadrede.
Kan man købe løse glas til sådan en? De steder jeg har fundet er det kun
hele lygter, og det synes jeg er lidt spild.
Den er fra 2005.

pft
Kåre

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 15-05-10 07:04

Kåre skrev:
> [...]
> Kan man købe løse glas til sådan en? De steder jeg har fundet er det kun
> hele lygter, og det synes jeg er lidt spild.

Jeg vil tro du godt kan finde glas til de fleste lygter, men jeg ville
overveje at købe nye istedet. Det bliver sikkert ikke ret meget dyrere
og samtidig får du nye pærer med i købet.
Her kan du finde flere muligheder:
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=60100&Produkt=trailer
Hilsen Matthias

Fra : Thomsen Kolding

Dato : 15-05-10 13:04

"Matthias H. Matthiessen" skrev:
> Jeg vil tro du godt kan finde glas til de fleste lygter, men jeg ville
> overveje at købe nye istedet. Det bliver sikkert ikke ret meget dyrere og
> [...]

Du skal nok ikke love, at der følger pærer med, når du køber nye lygter, men
du har ret i, at hvis man finder et løst glas, vil prisen være den samme som
for en komplet lygte.
--
) Hilsen
( Per T.

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 15-05-10 14:06

Thomsen Kolding skrev:

> Du skal nok ikke love, at der følger pærer med, når du køber nye lygter, men
> du har ret i, at hvis man finder et løst glas, vil prisen være den samme som
> for en komplet lygte.

Hvis man køber et komplet sæt, så får man pærer med.
Skal man kun bruge lygterne, så har man også et ekstra stik i reserve.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2442&Grp=&n=60100
Hilsen Matthias

Fra : Kåre

Dato : 15-05-10 16:47

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro du godt kan finde glas til de fleste lygter, men jeg ville
> overveje at købe nye istedet. Det bliver sikkert ikke ret meget dyrere og
> [...]

Harald Skrald har ikke sådan en som jeg skal bruge.
Jeg har nu pillet den af, og det er en Radex 6804/3 type.
Jeg har fundet frem til at Jydekrog.dk har lygten komplet (den dyreste de
har...).
Til mange af de andre Radex lygter har de også løst glas, men bare ikke til
denne model .
Jeg må nok bare købe to nye baglygter så...

mvh
Kåre

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-05-10 18:49

On Sat, 15 May 2010 17:46:34 +0200, "Kåre" <kaarebach@gmail.com>
wrote:

> [...]
>denne model .
>Jeg må nok bare købe to nye baglygter så...

129.- ink. pære, ledning og et stik.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7768&Grp=&n=60100

/Hans

Fra : Armand

Dato : 15-05-10 18:40

> [...]
> overveje at købe nye istedet. Det bliver sikkert ikke ret meget dyrere
> og samtidig får du nye pærer med i købet.

Overvej evt. at købe en lygtebom á den slags der er beregnet til
cykel-holderen:
<http://www.thansen.dk/product.asp?c=3828016030&n=1199166396&pn=1226674555>
Og tag lygterne derfra!

Hvis bådtraileren kommer i havet i ny og næ kan det istedet være
praktisk at bruge bommen komplet og afmontere den af ved søsætning.

--
Armand.

Fra : Leo Jensen

Dato : 15-05-10 14:05

On 15 Maj, 19:39, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvis bådtraileren kommer i havet i ny og næ kan det istedet være
> praktisk at bruge bommen komplet og afmontere den af ved søsætning.

Den går ikke, hvis man går op i lovligheden og ønsker at lygterne skal
sidde med lovlig afstand fra trailerens bredeste punkt. Undtagen
selvfølgelig hvis traileren er temmelig smal. Jeg kan ikke målene i
hovedet mere, men over 400 mm må der i hvert fald ikke være ind til
den inderste af blink/baglys/bremse, og trekantrefleksen skal sidde
længere ude end det.

MVH Leo