Finde ud af hvem der er bag Dos angreb?
Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 05-08-01 13:11

Hvordan finder man ud af hvem der er bag disse DoS angreb.
Jeg har læst om et program ved navn DoStrack, men det er ikke til at finde
på nettet længere.

Er der andre der ligger inde med software til denne slags opgaver?

Hvis det letter besvarelsen så er der tale om
"ICMP (type:3/subtype:1) og ICMP (type:11/subtype:0)"
- angreb.

Venlig hilsen - Jakob

Fra : Thomas

Dato : 05-08-01 13:56

Jakob Lund Krarup wrote:
> [...]
>
> Er der andre der ligger inde med software til denne slags opgaver?
>
> Hvis det letter besvarelsen så er der tale om

Host unreachable

> ... ICMP (type:11/subtype:0)"

Time to Live exceeded in Transit

Så det er en information til dig, om at noget af det du prøver at få fat
i ikke er tilgængeligt.

P.S. http://www.iana.org/assignments/icmp-parameters

--
Don't waste space

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 06-08-01 07:10

Det er åbenbart min egen PC der bombarderer tilfældige computere med PINGs.
Hvordan finder jeg ud af hvilket program der er inficeret, og dermed skyld i
det?

- Jakob

Fra : Kent Friis

Dato : 06-08-01 18:39

Den Mon, 6 Aug 2001 08:09:39 +0200 skrev Jakob Lund Krarup:
>Det er åbenbart min egen PC der bombarderer tilfældige computere med PINGs.
>Hvordan finder jeg ud af hvilket program der er inficeret, og dermed skyld i
>det?

Det er sandsynligvis et program kaldet "Internet Explorer" - jeg går
ud fra du bruger nettet til at surfe?

Og der er altså ikke nødvendigvis tale om ping, men sikkert bare ganske
almindelige tcp-connections.

Mvh
Kent
--