Brug for hjælp igen
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 10:05

Hej

Jeg mener, at Orup - Min mor sa till mej´s sang også er lavet i en dansk
version, men spørgsmålet er hvem har lavet den, hvad hedder den og fra
hvilket album er den, så jeg kan finde den.

Jeg har prøvet at google, været på Orup´s hjemmeside, DR og meget andet, men
uden held (dygtighed)

Er der nogle der kan hjælpe ?

Mange tak.

Peter

Fra : Martin Bak

Dato : 14-05-10 19:30

"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket album er den, så jeg kan finde den.
>
> Jeg har prøvet at google, været på Orup´s hjemmeside, DR og meget andet,

Jeg er ret sikker på at det er Alberte der har lavet den på dansk, men kan
ikke finde den omtalt nogen steder.
Kan huske nogle brokker af teksten, hvis det kan hjælpe dig:
"min mor sagde til mig/hvorfor gifter du dig/med en rig mand" (der giver dig
hvad du vil have?) *ikke sikker
"Der er jo altid en gæld, og en bedre model / og en en dag står du ensom og
fattig tilbage"

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Michael Lund

Dato : 15-05-10 12:08

> [...]
> dig hvad du vil have?) *ikke sikker
> "Der er jo altid en gæld, og en bedre model / og en en dag står du ensom

Det er netop Alberte fra albummet Svenske Spor fra 2003.
Nummeret hedder Min Mor.
Har lige hørt et brudstrykke på iTunes Store og deri indgik lige præcis den
bid tekst som Martin kunne huske.

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 21:58

> [...]
> Nummeret hedder Min Mor.
> Har lige hørt et brudstrykke på iTunes Store og deri indgik lige præcis

Hej

Super mange tak, det var lige den. Nu bliver min kæreste glad.

Peter