Fyldiig el. let vin
Fra : Aksel

Dato : 14-05-10 10:08

I aftes drak vi en vin, hvis flaskeetiket sagde: Velegnet til vildtretter,
kraftigt kød og modne oste. Skulle man så ikke forvente en vin med god
"krop" ?

Det kunne man bestemt ikke sige om den, vi fik.

Mvh
Aksel

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 14-05-10 11:11

On 14 Maj, 11:08, "Aksel" <Ak...@stribnet.dk> wrote:

> I aftes drak vi en vin, hvis flaskeetiket sagde: Velegnet til vildtretter,
> kraftigt kød og modne oste.  Skulle man så ikke forvente en vin med god
> "krop" ?

Tjo. Jeg synes nu ofte ikke, etiketterne siger så meget om
virkeligheden, men mest er reklamepjat. Jeg bruger aldrig beskrivelsen
til noget i forhold til indkøb. En klassiker til illustration, som man
dog ikke ser så meget mere, er, at der bag på mange italienske vine
stod: Velegnet til pizza og pasta....

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-05-10 19:44

Fri, 14 May 2010 11:08:28 +0200 skrev Aksel:

>I aftes drak vi en vin, hvis flaskeetiket sagde: Velegnet til vildtretter,
>kraftigt kød og modne oste. Skulle man så ikke forvente en vin med god
>"krop" ?

Joe, men beskrivelserne/anprisningerne fortæller ikke ret meget
nyttigt. Du kan vel dårligt nok finde en rødvin, hvor der ikke står,
at den er velegnet til ost og kødretter.

Lidt lissom ugebladshoroskoper ... det er formuleret, så de passer på
hvad- og hvemsomhelst.