Fiat Punto II erfaringer?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 13-05-10 20:59

Hej

Jeg kigger på en Punto II 1,2 16v til fruen?

Hvor pålidelig er sådan en Fiat ting?

Bilen har gået godt 200.000 km, hvilket jo er en del. Den lille motor virker
frisk, men er den også holdbar?

Mvh
Hans

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-05-10 15:54

On Thu, 13 May 2010 21:59:27 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor pålidelig er sådan en Fiat ting?
>
>Bilen har gået godt 200.000 km, hvilket jo er en del. Den lille motor virker

Jeg har en Punto II JTD fra 2002. Den er tæt på 250000 km, men altså
en diesel. Benzinmotoren kender jeg ikke, men brugtvognstest advarer
især om følgende:
- elektriske fejl (kender dem lidt, somme tider glimter en
kontrollampe )
- gearkassen kan skifte dårligt, især med 200000 på uret, den er lidt
sart
- så er der med det høje kilometertal jo alle muligheder for at
støddæmpere, ophæng osv. skal ses efter.
Rust er ikke det store problem og efter årgangen er crashtesten
fornuftig, hvis man da ikke lige skal have 5 stjerner i dag. Den er i
hvert fald mindst en klasse bedre end den Saxo jeg havde.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 14-05-10 19:55

Hej

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fornuftig, hvis man da ikke lige skal have 5 stjerner i dag. Den er i
> hvert fald mindst en klasse bedre end den Saxo jeg havde.

Tak for det dine erfaringe/råd :)

Mvh
Hans

Fra : Ivan Madsen

Dato : 14-05-10 20:03

On Fri, 14 May 2010 20:55:03 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Hej
>
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Tak for det dine erfaringe/råd :)

Det var så lidt
Generelt er jeg glad for potten, den styrer godt - er ikke særlig
vindfølsom og så nipper den til dråberne. (men igen, diesel)
Faktisk er den ret skæg at presse lidt i svingene på mine 195/50R15
sommersko Har tabt et par såkaldt sportslige biler der )

Fra : KASO

Dato : 15-05-10 07:16

> [...]
> Faktisk er den ret skæg at presse lidt i svingene på mine 195/50R15
> sommersko Har tabt et par såkaldt sportslige biler der )

Jeg trillede nogle dage i en "model skrab" version (lånebil). Jeg må
indrømme, at den overraskede positivt. Den lille benzinmotor var
overraskende nøjsom, frisk og støjsvag.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-05-10 15:39

Hej

> [...]
> Faktisk er den ret skæg at presse lidt i svingene på mine 195/50R15
> sommersko Har tabt et par såkaldt sportslige biler der )

Well jeg må se, om jeg finde et godt rustfrit eksemplar - gerne en HLX'er

Tak for input

Mvh
Hans

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-05-10 17:28

On Sat, 15 May 2010 16:38:59 +0200, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Hej
>
>"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Well jeg må se, om jeg finde et godt rustfrit eksemplar - gerne en HLX'er
>
>Tak for input

Du er meget velkommen - håber du finder en god bil med mange kilometer
i.