Selv lave musik
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-05-10 22:07

Før i tiden var det jo normalt at nye sangere og grupper blev opdaget af
pladeselskaber og man fik en pladekontrak og pladeselskabet sendte
plader/cd-er på markedet, hvorefter man måske slog igennem.

Nogen der ved ca. hvornår det blev normalt , at folk selv kunne lave deres
egen musik hjemme på computer og selv udgive det på cd-er ?.
Idcag kommer der jo en masse af sådan noget, men hvilket årstal begyndte
det sådan rigtigt at tage fart? - var det da Windows 95 kom på markedet?

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 13-05-10 07:41

Åge Halldorsson skrev:
> Idcag kommer der jo en masse af sådan noget, men hvilket årstal
> begyndte det sådan rigtigt at tage fart? - var det da Windows 95 kom på
> markedet?

Mange begyndte at lave musik da Amgiaen (Amiga 500) kom på markedet..

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-05-10 08:04

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Mange begyndte at lave musik da Amgiaen (Amiga 500) kom på markedet..
>
> Mvh Hauge

Aha. Kunne de så også selv brænde deres cd-er dengang, så de kunne gå helt
udenom pladeselskaberne? -

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 13-05-10 08:21

Åge Halldorsson skrev:
> Aha. Kunne de så også selv brænde deres cd-er dengang, så de kunne gå
> helt udenom pladeselskaberne? -

Nej der skulle vi helt op i Windows 3.1, før den mulighed kom..

Og dengang var brænderne kun i x1, dvs. 1 times musik tog 1 time at
brænde, så det var langsommeligt.

Mvh Hauge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-05-10 09:14

meddelelse news:4beb1871$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Idcag kommer der jo en masse af sådan noget, men hvilket årstal begyndte
> det sådan rigtigt at tage fart? - var det da Windows 95 kom på markedet?

Hej Åge

Jeg tror Hauge har nogenlunde ret, sådan hvad tiden angår.... Men for de
lidt mere seriøse, tror jeg dog det var Atari' en der var den foretrukne
computer. Den var vist væsentligt stærkere lydmæssigt, og der var langt
bedre programmer o.s.v... Til netop denne maskine. ( Meget mere Mac end
PC ).... Jeg er godt nok ikke helt sikker på årstallet.... Men mon ikke vi
bevæger os lige omkring 1986 - 1990....

M.V.H....Benny..