Vietnamesiske forårsruller
Fra : Janne

Dato : 13-05-10 04:19

Jeg har mange gange lavet små sprøde vietnamesiske forårsruller - og
har altid stegt dem lige før de skulle spises. Denne gang passer det
bare ikke så godt. Kan de steges på forhånd og varmes op i ovnen -
eller holdes lune i ovnen i et par timer?

Fra : eljay

Dato : 13-05-10 17:18

Janne skrev:
> [...]
> bare ikke så godt. Kan de steges på forhånd og varmes op i ovnen -
> eller holdes lune i ovnen i et par timer?

Jeg ville ikke lade dem stå i ovnen et par timer. Smid dem hellere i en
kold ovn, og giv dem varmluft på 200 grader i 20 min. inden servering.

Fra : Janne

Dato : 13-05-10 10:47

On 13 Maj, 18:18, eljay <nob...@nowhere.org> wrote:

> Jeg ville ikke lade dem stå i ovnen et par timer. Smid dem hellere i en
> kold ovn, og giv dem varmluft på 200 grader i 20 min. inden servering.

Tak - det lyder også mere rigtigt.

Fra : Janne

Dato : 16-05-10 06:09

On 13 Maj, 18:46, Janne <kongelun...@gmail.com> wrote:

> Tak - det lyder også mere rigtigt.

Det fungerede fint - og kan klart anbefales. De var sprøde og lækre

Fra : Steen F.

Dato : 16-05-10 19:21

Janne wrote:
> Det fungerede fint - og kan klart anbefales. De var sprøde og lækre

Hvordan laver du dem ellers?

Steen

Fra : Janne

Dato : 01-06-10 07:53

On 16 Maj, 20:21, "Steen F." <st...@steenmartin.dk> wrote:

> Hvordan laver du dem ellers?
>
> Steen

Ca. 40 ruller:

200g hakket skinkekød, 1 ds. krabber, 200 g. hakkede kinarejer (rå),
75 g hakkede udblødte skyøresvampe, 157 g revet taro eller
sødkartoffel, 5 tsk. sukker, lidt kyllingeboullon (koncentreret),
masser af friskkværnet peber, 1-2 fintsnittet forårsløg, 2
æggeblommer, et par hakkede skalotteløg. Smag til med fiskesovs eller
salt.

Den samlede fars rulles i små runde rispapir, der er blødgjort i en
blanding af øl og vand. Dyp dem og lad dem dryppe af og blive bløde på
et viskestykke. Rul og hæft rullen med æg eller melklister af maizena
og vand. Tørrer et par timer i køleskabet og steges sprøde i neutral
olie (peanut eller majs).

Og nu ved jeg, at jeg kan steget dem et par timer i forvejen og give
dem et knald i varmluftovnen.

Spises med salat og krydderurter. Tag et salatblad, læg rullen plus
krydderurter i - og dyp i en blanding af fiskesovs, sukker, limesaft,
clili - plus evt lidt vand, hvis det er for hidsigt.