Universal benzinmåler?
Fra : RpR

Dato : 05-08-01 12:55

Kunne godt tænke mig at vide om MC folket er rendt på sådan en?
Der er ingen benzinmåler på min Derbi GPR 50R (jaja, ti nu stille Morten,
kan ikke forestille mig en i knallert NG'en aner noget om det alligevel), og
en der kunne jokkes i tanken ville jo være fint!

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Claus Bjerre

Dato : 05-08-01 22:12

Benzin måler til en knallert ?? Men da det alligevel er lang tid
siden at nedenstående link sidst blev publiceret her på d.f.m.
er der måske også andre der vil finde det interessant :
en indirekte benzinmåler med en BC700 cykelcomputer som display :

http://www.possi.de/spritmesser/spritmesser.html

Claus Bjerre (med triptæller og reservetank)

Fra : RpR

Dato : 06-08-01 01:09

> [...]
> er der måske også andre der vil finde det interessant :
> en indirekte benzinmåler med en BC700 cykelcomputer som display :

90cc semi MC, men tak alligevel =)

Fra : RpR

Dato : 06-08-01 01:33

> 90cc semi MC, men tak alligevel =)

yrk, 113DM? Tror hellere jeg nøjedes med en svømmer og en kontakt kan tænde
en pære i instrumentbrættet :/

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 06-08-01 20:17

snip
> yrk, 113DM? Tror hellere jeg nøjedes med en svømmer og en kontakt kan
tænde
> en pære i instrumentbrættet :/

Monteret i tanken??
Pas lige på at der ikke springer gnister fra kontakten, når den
slutter/bryder...... BOoooooooomM

Var det ikke bedre at montere en hane med reserveindstilling? Alternativet
er jo at holde øje med triptælleren.
--
Mvh Peter HH
DMCN #2 - CBR600F4

Fra : RpR

Dato : 07-08-01 10:17

> Monteret i tanken??
> Pas lige på at der ikke springer gnister fra kontakten, når den
> slutter/bryder...... BOoooooooomM

Ja, den tænkte jeg også lidt på :/

> Var det ikke bedre at montere en hane med reserveindstilling? Alternativet
> er jo at holde øje med triptælleren.

Jo, har monteret en Sigma BC 800 puter på den, så må jeg bare holde øje med
triptælleren =)

Fra : Ole Mogensen

Dato : 08-08-01 07:26

"Peter H. Hasselbalch" wrote:

> Monteret i tanken??
> Pas lige på at der ikke springer gnister fra kontakten, når den
> slutter/bryder...... BOoooooooomM

Næppe da det drejer sig om mættede dampe.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Peter H. Hasselbalch

Dato : 08-08-01 10:05

> Næppe da det drejer sig om mættede dampe.

Tjaaa - det er sæ'fø'li rigtigt - men jeg ville _aldrig_ tage chancen =

Peter HH
http://www.hasselbalchs.dk
DMCN#2 - CBR600F4

Fra : Orla Pedersen

Dato : 08-08-01 21:35

Peter H. Hasselbalch skrev i meddelelsen ...

>Tjaaa - det er sæ'fø'li rigtigt - men jeg ville _aldrig_ tage chancen =

Det gjorde VW i den gamle LT 31 varevogn, i benzin udgaven sad der en
"benzindykpumpe" inden i tanken med kulmotor og multistik vædet i benzin,
eller dampe når tanken løb tør. Det gik nu meget fint.

mvh
Orla

Fra : Palle Madsen

Dato : 09-08-01 07:37

Ole Mogensen wrote:

> Næppe da det drejer sig om mættede dampe.

Der skal også lige lidt spænding og strøm til før der går gnist i det.
Hvis det bliver konstrueret rigtigt kommer der ikke noget gnist.

Men man kunne også lave en "fugtføler" et sted i tanken.
I princippet bare to stykker ledning der hænger med i tanken. Når
benzinstanden er over et vist niveau vil der være en svag elektrisk
forbindelse mellem de to ledningsender. Hmm - er benzin egentligt
ledende. Det må prøves.

Palle

--
Der tages forbehol for tasdefegl

Fra : Ole Mogensen

Dato : 09-08-01 08:27

Palle Madsen wrote:

> [...]
> benzinstanden er over et vist niveau vil der være en svag elektrisk
> forbindelse mellem de to ledningsender. Hmm - er benzin egentligt

Benzin er næppe en god leder , da det er et olieprodukt.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 10-08-01 22:32

Palle Madsen <Palle.Madsen@it.dk> wrote:

>Der skal også lige lidt spænding og strøm til før der går gnist i det.
>Hvis det bliver konstrueret rigtigt kommer der ikke noget gnist.
Man kan vel også bruge en reed-kontakt (hedder det vist), hvor polerne
er i et forseglet glasrør, og kontakten sluttes når en magnet kommer
tæt på. Ganske simpelt og billigt.

Jeg tror også jeg har set nogle væskemålere, som virker optisk. Noget
i retning af en (plexi)glasstang, hvis ene ende reflektere lys når den
er tør, men ikke når den er nedsænket i væske (eller også var det
omvendt). Men det vil blive en lidt mere kompliceret løsning, og kræve
strømforsyning til en lyskilde osv.

En mekanisk måler har jeg også set (på en gammel havetraktor):
En flyder monteret, så den kan bevæge sig op og ned mellem et par
stænger, men ikke dreje rundt. Gennem flyderen går en flad metalstang,
som er snoet næsten en omgang fra "tom" til "fuld". Stangen drejer
rundt når flyderen bevæges op eller ned, og for enden (uden for
tanken) sidder en lille viser, som viser hvor meget brændstof der er
tilbage.
Ganske simpelt, hvis tanken altså har en passende form.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Søren L Hansen

Dato : 07-08-01 09:47

Claus Bjerre <claus.bjerre@altavista.net> wrote in article
<9kkcpo$5st$1@sunsite.dk>...
> http://www.possi.de/spritmesser/spritmesser.html

Fed side med abnorme mængder rejsebeskrivelser fra mc rejser over hele
verden. Den skal jeg se nærmere på en aften

--
Søren

Fra : Rohleder

Dato : 07-08-01 12:04

> Fed side med abnorme mængder rejsebeskrivelser fra mc rejser over hele
> verden. Den skal jeg se nærmere på en aften
>
> --
> Søren

Gips manden har fandme været omkring sig !!
en skam den er på tysk

Utrolig side

Hilsen Rune

Fra : RpR

Dato : 07-08-01 13:24

> Gips manden har fandme været omkring sig !!
> en skam den er på tysk

Oversætter: (til engelsk though)
http://world.altavista.com/