Previa og bagtøj
Fra : Allan M

Dato : 13-05-10 08:10

Hej igen.

Er lige blevet tilbudt en forholdsvis fin Previa fra 1992 til en go' pris.
Eneste hage er at bagtøjet synger og skal udskiftes.
Er der nogen som har bare den mindste ide om hvad sådan nogen kan løbe op i
?

Jeg har ikke mulighed for selv at lave det så det skal være ude i byen.

Allan

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-05-10 09:04

"Allan M" <am@allanm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i ?
>
> Jeg har ikke mulighed for selv at lave det så det skal være ude i byen.

Da en Previa er forholdsvis sjælden og meget langt nede i pris, tror jeg du
skal have den gratis når bagtøjet er skudt på den og du skal have den lavet
på et værksted....
Derudover bruger den næsten ligeså meget benzin som min Yankee-slæde med
5,7L V8......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-05-10 10:46

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Derudover bruger den næsten ligeså meget benzin som min Yankee-slæde med
> 5,7L V8......

Som der er flere der har skrevet de seneste dage, ligger en Previa omkring
de 10 km/l, ved normal blandet kørsel....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-05-10 11:27

> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Som der er flere der har skrevet de seneste dage, ligger en Previa omkring
> de 10 km/l, ved normal blandet kørsel....

www.Spritmonitor.de har den et gennemsnit på 11,13L/100Km eller 8,98Km/l
De danske ejere jeg har talt med har typisk kørt under 9Km/l - nogle helt
ned under 6......
Min Astro med 4,3L V6 og Aut.gear kørte ca. 8Km/l i snit, på motorvej med
Camplet på slæb og Tysklandsindkøb i varerummet gik den 9,2 med fartpiloten
sat til 110Km/t.

Fra : Armand

Dato : 13-05-10 12:06

Brian Sørup skrev:

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> På www.Spritmonitor.de har den et gennemsnit på 11,13L/100Km eller 8,98Km/l
> De danske ejere jeg har talt med har typisk kørt under 9Km/l - nogle
> helt ned under 6......

På spritmonitor er forskellen i forbruget rimeligt jævnt fordelt blandt
21 brugere med bensin-motor og som modvægt for de tre der præsterer at
køre over 10 km/l kører de fire højest forbrugende mellem 7,1 og 7,7
km/l (der er sågar én med 6,5 km/l!).
Nu kan man så anfægte at det er under tyske forhold og samtidig bilde
sig ind at man selv kører mere økonomisk end som så. Men derom er det en
god ide at se hvad der på spritmonitor er angivet for ens hidtidige bil
og efterfølgende transformere sin placering på dén liste til (i dette
tilfælde) Previa'ens!
Så, ud med det: Hvor langt på literen har du kørt i hvilken bil hidtil??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 13-05-10 11:52

Henrik B. skrev:
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Som der er flere der har skrevet de seneste dage, ligger en Previa
> omkring de 10 km/l, ved normal blandet kørsel....

Tilsyneladende højest(!) 10 km/l :-|

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-10 15:52

Er der slet ikke nogen som har et skud på hvad sådan en rep. koster.
Evt. hvor mange timer man kan forvente en mekaniker skal bruge på det ?

Mvh. Allan

<Snip> En masse snak om hvor langt en bil kører på literen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-05-10 17:21

Allan Rath Møller skriver:

> Er der slet ikke nogen som har et skud på hvad sådan en rep. koster.
> Evt. hvor mange timer man kan forvente en mekaniker skal bruge på det ?

Et bud vil være omkring 25 af de store grimme.

Prøv lige at google en tur rundt i gruppen eller på
www.dkfritidbil.dk. Jan Stevns gjorde det vidst selv på han
previa.....

Klaus

Fra : Allan M

Dato : 14-05-10 10:47

> Et bud vil være omkring 25 af de store grimme.

19000 hos Toyota - så ja de skal ikke skifte noget her

> Prøv lige at google en tur rundt i gruppen eller på
> www.dkfritidbil.dk. Jan Stevns gjorde det vidst selv på han
> previa...

Ganske underholdende side - har stort set læst alt og mener også jeg faldt
over nogle artikler med Previa'en engang (var det ikke en hvid ?).
Men altså at finde de artikler igen - den side er bare meget lidt
overskuelig

Mvh. Allan

Fra : TDN

Dato : 13-05-10 17:41

"Allan Rath Møller" <am at allan m dot dk> skrev i meddelelsen
> Er der slet ikke nogen som har et skud på hvad sådan en rep. koster.
> Evt. hvor mange timer man kan forvente en mekaniker skal bruge på det ?
>
> Mvh. Allan

Jeg tror ikke man skal købe sådan en, for at betale sig fra at lave den, det
er møg dyrt med dele til Toyota (har en selv, som dog ikke bruger ret mange
dele, men det koster at købe org.). Et previa projekt skal man kun kaste sig
ud i hvis man kan lave det selv og evt. køber en reservebil med godt bagtøj
man tage der fra. Nye dele og arbejdsløn vil blive at for dyrt.

Mvh
Thomas

Fra : Armand

Dato : 13-05-10 19:01

TDN skrev:

> [...]
> kun kaste sig ud i hvis man kan lave det selv og evt. køber en
> reservebil med godt bagtøj man tage der fra. Nye dele og arbejdsløn vil

Som alle andre salgs-sammenhænge, så er det nok ikke uden grund at
sælger ikke selv udbrdrer skaden :-|

--
Armand.
(der tilslutter sig at den næsten kun kan være for dyr)

Fra : Martin Bak

Dato : 13-05-10 19:05

> TDN skrev:
>>
> Som alle andre salgs-sammenhænge, så er det nok ikke uden grund at sælger
> ikke selv udbrdrer skaden :-|

Med andre ord: Køb aldrig bil! Du bliver taget i røven

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 13-05-10 19:11

Martin Bak skrev:

> Med andre ord: Køb aldrig bil! Du bliver taget i røven

Lad i hvertfald være med at hoppe på sælgers ord om at "dét er bare
liige til at ..." :-|

--
Armand.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 13-05-10 19:21

On Thu, 13 May 2010 20:04:43 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

>Med andre ord: Køb aldrig bil! Du bliver taget i røven

Lige nøjagtig bagtøj og en gammel Previa - så ja!! ) Der er ikke
ret mange af den slags at hente på autoophug, for de er alle endt på
hugget på grund af bagtøjet Resten af bilen er vist helt OK, bare
bagtøjet er i orden )

Fra : Allan M

Dato : 14-05-10 10:44

> [...]
> ret mange af den slags at hente på autoophug, for de er alle endt på
> hugget på grund af bagtøjet Resten af bilen er vist helt OK, bare

Men nu har jeg så købt den og den kører perfekt - bortset fra bagtøj

Har fået tilbud på at få en renoveret bagtøj i for 6000,- eller selv finde
et bagtøj (evt. i Sverige) og monteret for 3000,-

Mvh. Allan

Fra : Ivan Madsen

Dato : 15-05-10 16:10

On Fri, 14 May 2010 11:44:29 +0200, "Allan M" <am@allanm.dk> wrote:

>Men nu har jeg så købt den og den kører perfekt - bortset fra bagtøj
>
>Har fået tilbud på at få en renoveret bagtøj i for 6000,- eller selv finde
>et bagtøj (evt. i Sverige) og monteret for 3000,-

Held og lykke med den!

Fra : Allan M

Dato : 15-05-10 20:13

> Held og lykke med den!

Tak skal du ha' - i kommer jo nok til at høre nærmere her i gruppen hvis jeg
får andre problemer med den.

Allan

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-05-10 00:03

Isang tao pinangalanan, Allan M nagsulat:

>Hej igen.
>
>Er lige blevet tilbudt en forholdsvis fin Previa fra 1992 til en go' pris.

En god pris på en nysynet 92'er er 5000

>Eneste hage er at bagtøjet synger og skal udskiftes.

ooooops så faldt den gode pris til 2500

>Er der nogen som har bare den mindste ide om hvad sådan nogen kan løbe op i
>?
Man kan være heldig at finde enten et godt bagtøj hos en hugger til
omkring 2500 eller en hel bil hvor bagtøjet er iorden... prisen er
stadig 2500

>Jeg har ikke mulighed for selv at lave det så det skal være ude i byen.

Så skal du droppe den bil.... jeg har prøvet at indhente tilbud 5
steder... det billigste sted ville lave det for 11000kr

Jeg er på Previa nr.3 og har selv skiftet bagtøjet på den ene af dem.

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Allan M

Dato : 15-05-10 08:44

> ooooops så faldt den gode pris til 2500

Tror det kommer til at knibe gevaldigt med at finde en på hvide plader til
5000 men jeg har vist heller ikke nævnt
den var på hvide plader men det er den så.

> Så skal du droppe den bil.... jeg har prøvet at indhente tilbud 5
> steder... det billigste sted ville lave det for 11000kr
>
> Jeg er på Previa nr.3 og har selv skiftet bagtøjet på den ene af dem.

Så er det jo dig som skal lave min bil

Har kigget på en svensk - magen til min som jeg overvejer at hente til
reservedele.
Den kan jeg få for 7000 sv.kr. og den er virkelig pæn at se på - udfra de
billeder jeg har fået tilsendt.

Allan

Fra : Armand

Dato : 15-05-10 22:30

Allan M skrev:

> [...]
> reservedele.
> Den kan jeg få for 7000 sv.kr. og den er virkelig pæn at se på - udfra

Måske at det ligefrem er lettere og ikke væsentligt dyrere at
indregistrere dén istedet :-/

--
Armand.

Fra : Claus Frørup

Dato : 15-05-10 22:44

Isang tao pinangalanan, Allan M nagsulat:

>Tror det kommer til at knibe gevaldigt med at finde en på hvide plader til
>5000 men jeg har vist heller ikke nævnt
>den var på hvide plader men det er den så.

Ok. Jeg har kun haft gulplade Previaer og det var mit svar baseret på.

>Så er det jo dig som skal lave min bil

Hehe. Nope... jeg gider ikke længere ligge under dytten og rode..
ryggen kan ikke klare det længere

--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-05-10 15:31

On Thu, 13 May 2010 09:10:28 +0200, "Allan M" <am@allanm.dk> wrote:

> [...]
>?
>
>Jeg har ikke mulighed for selv at lave det så det skal være ude i byen.

Hvis andre har samme problem var det måske et forsøg værd at afprøve
den her:

http://billisten.bilinfo.dk/a1biler.dk/showcars.asp?ID=571509524

Jeg faldt over den ved et tilfælde og aner ikke, hvordan bagtøjet har
det - men hvis det er OK er prisen vel også næsten uanset resten af
bilen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-05-10 15:35

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg faldt over den ved et tilfælde og aner ikke, hvordan bagtøjet har
> det - men hvis det er OK er prisen vel også næsten uanset resten af

A1?
Løb skrigende langt væk!

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Brian Sørup

Dato : 24-05-10 16:08

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> A1?
> Løb skrigende langt væk!

Altså Uffe, hvis manden skal bruge den til reservedele kan forhandlerens ry,
eller mangel på samme, være fløjtendes ligegyldig...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-05-10 16:58

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Altså Uffe, hvis manden skal bruge den til reservedele kan forhandlerens
> ry, eller mangel på samme, være fløjtendes ligegyldig...

Hvis jeg skulle købe noget som helst der, så skulle det være fordi de havde
det sidste eksemplar på jorden og jeg ikke kunne undvære.
Men jeg er nok også bare for sart

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Ivan Madsen

Dato : 24-05-10 18:20

On Mon, 24 May 2010 17:58:00 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leiti_NOSPAM_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvis jeg skulle købe noget som helst der, så skulle det være fordi de havde
>det sidste eksemplar på jorden og jeg ikke kunne undvære.

Hvis bagtøjet er i orden er du også tæt på ifølge de almindelige
udmeldinger om Previa'er af de årgange
Men jeg kendte ikke forhandlerens ry - og er nok ligeglad - hvis
bagtøjet dur er det da ikke helt galt, hvis der er et par andre
stumper der også kan bruges. Der er vel også skrotpræmien at hente