/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Opfølgning: VAG Tsi 1,4 122 el. Tdi 2,0 11~
Fra : Henning Keseler


Dato : 12-05-10 17:12

Da jeg ikke rigtig fik nogle erfaringer i tidligere tråd, søgte jeg på div.
tyske forums, og det lader til at der er nogle der oplever det samme som Dcu
mht. ok trækkraft, men forbruget er voldsomt, flere skriver 7 - 8 km/l v
alm. landevejsfart, og 5 -7 km/l hvis man udnytter tempo 100 godkendelsen.
Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant til
10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.

Hvordan er det med VAG 2,0 Tdi'eren, jeg mindes at have set nogle advarsler,
det er den udgåede 110 hestes jeg tænker på, der er en del et år gl. Golfer
til salg med denne motor, som påstås at være bedre trækdyr end den nye 1,6
tdi.
--
Henning


 
 
Henrik B. (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-05-10 19:28

"Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4bead367$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Da jeg ikke rigtig fik nogle erfaringer i tidligere tråd, søgte jeg på
> div. tyske forums, og det lader til at der er nogle der oplever det samme
> som Dcu mht. ok trækkraft, men forbruget er voldsomt, flere skriver 7 - 8
> km/l v alm. landevejsfart, og 5 -7 km/l hvis man udnytter tempo 100
> godkendelsen.
> Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant til
> 10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.

Jeg vil påstå at det er ejerne som ikke forstår at køre bilen, hvis de ikke
kan få mere ud af den....!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk



Henning Keseler (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Henning Keseler


Dato : 12-05-10 20:39


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4beaf36a$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bead367$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Da jeg ikke rigtig fik nogle erfaringer i tidligere tråd, søgte jeg på
>> div. tyske forums, og det lader til at der er nogle der oplever det samme
>> som Dcu mht. ok trækkraft, men forbruget er voldsomt, flere skriver 7 - 8
>> km/l v alm. landevejsfart, og 5 -7 km/l hvis man udnytter tempo 100
>> godkendelsen.
>> Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant til
>> 10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.
>
> Jeg vil påstå at det er ejerne som ikke forstår at køre bilen, hvis de
> ikke kan få mere ud af den....!

Jeg ved ikke om kørestilen har ret meget at sige når man kører med
campingvogn, de fleste km ned gennem Europa foregår jo med fartpiloten på en
bestemt hastighed, hvorimod hastigheden betyder rigtig meget. Men det er
klart at når man udnytter et kraftoverskud til at foretage en hurtig
overhaling, holde hastighed op ad bakke osv. koster det på forbruget.
--
Henning


Henrik B. (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-05-10 21:11

"Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4beb03df$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg ved ikke om kørestilen har ret meget at sige når man kører med
> campingvogn, de fleste km ned gennem Europa foregår jo med fartpiloten på
> en bestemt hastighed, hvorimod hastigheden betyder rigtig meget. Men det
> er

Jo, jo, men det betyder sgu meget, om man vælger at holde de 85 km/t i 5.
eller 4. gear....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Per Henneberg Kriste~ (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-05-10 03:46

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4beb0ba3$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4beb03df$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg ved ikke om kørestilen har ret meget at sige når man kører med
>> campingvogn, de fleste km ned gennem Europa foregår jo med fartpiloten på
>> en bestemt hastighed, hvorimod hastigheden betyder rigtig meget. Men det
>> er
>
> Jo, jo, men det betyder sgu meget, om man vælger at holde de 85 km/t i 5.
> eller 4. gear....


Det tror du eller det ved du?

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Henrik B. (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-10 06:39

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf1ff84$0$275$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jo, jo, men det betyder sgu meget, om man vælger at holde de 85 km/t i 5.
>> eller 4. gear....
>
>
> Det tror du eller det ved du?

Det fortæller min forbrugsmåler mig - så det er noget jeg véd...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Per Henneberg Kriste~ (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 18-05-10 09:54

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf22852$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bf1ff84$0$275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Jo, jo, men det betyder sgu meget, om man vælger at holde de 85 km/t i
>>> 5. eller 4. gear....
>>
>>
>> Det tror du eller det ved du?
>
> Det fortæller min forbrugsmåler mig - så det er noget jeg véd...


Jeg skal lige være med. Hvilken bil kører du i?


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Henrik B. (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-10 15:21

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf255a9$0$276$14726298@news.sunsite.dk...

>>> Det tror du eller det ved du?
>>
>> Det fortæller min forbrugsmåler mig - så det er noget jeg véd...
>
>
> Jeg skal lige være med. Hvilken bil kører du i?

Det er konstateret både i en Saab 9000 og en Saab 9-5....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


N/A (18-05-2010)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 18-05-10 16:00



Klaus D. Mikkelsen (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 18-05-10 16:00

Armand skriver:
>
> Men svenskerne brugte (bruger?) også kørelys i pos.lamperne, hvilket jo
> har indflydelse på emnet!

Har positionslys indflydelse på forbruget i hhv 4. og 5. gear?

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Henrik B. (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 18-05-10 16:20

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4BF2AB86.458B9F68@du.kan.finde.den...

>> Men svenskerne brugte (bruger?) også kørelys i pos.lamperne, hvilket jo
>> har indflydelse på emnet!
>
> Har positionslys indflydelse på forbruget i hhv 4. og 5. gear?

Ja, jeg ligner sgu også ét stort spørgsmålstegn...? *LOL*

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Armand (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-05-10 19:24

Henrik B. skrev:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i
> meddelelsen news:4BF2AB86.458B9F68@du.kan.finde.den...
>
>>> Men svenskerne brugte (bruger?) også kørelys i pos.lamperne, hvilket jo
>>> har indflydelse på emnet!
>>
>> Har positionslys indflydelse på forbruget i hhv 4. og 5. gear?
>
> Ja, jeg ligner sgu også ét stort spørgsmålstegn...? *LOL*
>
Shit hvor kan man komme til at blande ting og tråde sammen

Jeg sletter den lige (ikke for det at jeg tror at den vil forblive
ubemærket derved, men fordi den er så absolut OT!

--
Armand.

CL (16-05-2010)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 16-05-10 21:53

Henrik B. wrote:
> "Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen
> news:4bead367$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Da jeg ikke rigtig fik nogle erfaringer i tidligere tråd, søgte jeg på
>> div. tyske forums, og det lader til at der er nogle der oplever det samme
>> som Dcu mht. ok trækkraft, men forbruget er voldsomt, flere skriver 7 - 8
>> km/l v alm. landevejsfart, og 5 -7 km/l hvis man udnytter tempo 100
>> godkendelsen.
>> Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant til
>> 10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.
>
> Jeg vil påstå at det er ejerne som ikke forstår at køre bilen, hvis de
> ikke
> kan få mere ud af den....!
>
hvad har du af erfaring med at køre med cv ?

--
H

Carsten Larsen



Henrik B. (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-10 23:37

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
news:4bf05c0f$0$282$14726298@news.sunsite.dk...

>>> Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant til
>>> 10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.
>>
>> Jeg vil påstå at det er ejerne som ikke forstår at køre bilen, hvis de
>> ikke
>> kan få mere ud af den....!
>>
> hvad har du af erfaring med at køre med cv ?

Jeg kender en del til at køre økonomisk, i trykladede biler, som skal køres
anderledes end sugemotorer...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


CL (17-05-2010)
Kommentar
Fra : CL


Dato : 17-05-10 17:44

Henrik B. wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
> news:4bf05c0f$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>>> Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant
>>>> til
>>>> 10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.
>>>
>>> Jeg vil påstå at det er ejerne som ikke forstår at køre bilen, hvis de
>>> ikke
>>> kan få mere ud af den....!
>>>
>> hvad har du af erfaring med at køre med cv ?
>
> Jeg kender en del til at køre økonomisk, i trykladede biler, som skal
> køres
> anderledes end sugemotorer...
>
trods det så udtaler du dig som du var født med en cv efter bilen

--
H

Carsten Larsen



Henrik B. (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 17-05-10 18:08

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
news:4bf172ad$0$272$14726298@news.sunsite.dk...

>> Jeg kender en del til at køre økonomisk, i trykladede biler, som skal
>> køres
>> anderledes end sugemotorer...
>>
> trods det så udtaler du dig som du var født med en cv efter bilen

CV, tungt læsset trailer, lastbilhænger - whatever - forudsætningen er den
samme.
Jeg har desuden kørt med mine forældres CV. Har desuden diverse køretekniske
kurser i passiv-/økonomikørsel.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Martin [6000] (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-05-10 20:37

> Jeg vil påstå at det er ejerne som ikke forstår at køre bilen, hvis de
> ikke kan få mere ud af den....!

De tror nok man skal geare ned blot fordi man kommer under 4000 rpm ..

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-05-10 21:01

> Så du mener de gearer ned når de kommer under 88 i 3. gear eller 120 i
> 4. gear.

Fisk.. jeg siger blot at visse bilister har en sær holdning til hvornår
en motor sejtrækker og ikke sejtrækker..

Jeg kender flere der kører en turbo-motor som om den ikke havde turbo,
dvs. holder godt med omdrejninger på "fordi sådan har de altid gjort i
gamle dage" .....

Jeg ligger i 5.gear (har 5 frem) næsten konstant med de 90 km/t, det er
ca. 1800 rpm. Kun sjældent skal jeg ned i 4. for at holde farten op ad de
større stigninger, i modvind oftere.

Økonomien siger ca. 12 på literen - det' okay med 1300 kg på krogen efter
den lille 1,6 diesel.

Har læst om nogle med samme bil som konstant ligger i 4. gear... og så er
det min kæde hopper af og jeg slet ikke gider høre om dårlig økonomi og
motorstøj

Jeg siger ikke folk selv er skyld i den dårlige økonomi på TSI'eren, men
det ville ikke undre mig .. som sagt - folk rundt omkring har sære
meninger og holdninger - de værste er dem oppe i årene for de har jo en
erfaring vi andre åbenbart kun kan hige efter... hmm aha.. jooh

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 12-05-10 21:37

> Er det en VAG 1,6er, Golf, Audi oder?

Sorry, nej. Glemte helt detaljen. Koreansk-Industri-Affald

115 HK.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

oz3bto (12-05-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 12-05-10 22:02


"Henning Keseler" <hekefjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4bead367$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Da jeg ikke rigtig fik nogle erfaringer i tidligere tråd, søgte jeg på
> div. tyske forums, og det lader til at der er nogle der oplever det samme
> som Dcu mht. ok trækkraft, men forbruget er voldsomt, flere skriver 7 - 8
> km/l v alm. landevejsfart, og 5 -7 km/l hvis man udnytter tempo 100
> godkendelsen.
> Jeg kører ca. 5000 km med cv. hvert år, nogle år 7 - 8000 og er vant til
> 10 - 12 km/l så det bliver nok en diesel igen.
>
> Hvordan er det med VAG 2,0 Tdi'eren, jeg mindes at have set nogle
> advarsler, det er den udgåede 110 hestes jeg tænker på, der er en del et
> år gl. Golfer til salg med denne motor, som påstås at være bedre trækdyr
> end den nye 1,6 tdi.
> --
> Henning
>


Små benz motore og trække CV plejer ikke at give særlig god økonomi slet
ikke hvis man er til tempo 100 .. Så er diesel vejen frem

Vag 110HK tdi ville jeg dog nok ikke vælge .. Har kørt med den motor i en
passat og syntes den var noget svag i det og det var endog UDEN noget
bagefter


Nu køre jeg selv nissan med 2.7 tdi motor og må nok indrømme at km/l er
samme om vi har CVen med eller ej .. OK det er så også kun en 900kg´s cv vi
har .. Må ikke køre med mere uden trailer kort :P



Henrik B. (12-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 12-05-10 23:50

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
news:ypGdnalG7u6uinbWnZ2dnUVZ876dnZ2d@telenor.com...

> Små benz motore og trække CV plejer ikke at give særlig god økonomi slet
> ikke hvis man er til tempo 100 .. Så er diesel vejen frem

Nu taler vi jo altså trykladet benzinmotorer - ikke de brystsvage
sugemotorer.....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Brian Sørup (13-05-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 13-05-10 09:17


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4beb30e2$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> news:ypGdnalG7u6uinbWnZ2dnUVZ876dnZ2d@telenor.com...
>
>> Små benz motore og trække CV plejer ikke at give særlig god økonomi slet
>> ikke hvis man er til tempo 100 .. Så er diesel vejen frem
>
> Nu taler vi jo altså trykladet benzinmotorer - ikke de brystsvage
> sugemotorer.....

Henrik, du ved jo godt at :
Benzin+Tryk=Større forbrug
Diesel?Tryk=Mindre forbrug
En Turbo-benziner der skal være økonomisk skal køre med så lavt ladetryk som
muligt, ja helst med vacuum i manifolden.
En Turbo-Diesel der skal være økonomisk skal køre med størst muligt
luftoverskud for at være økonomisk, altså med ladetryk.

Derfor er en belastet Turbo-dieselmotor altid mere økonomisk end en
tilsvarende belastet Turbo-benzinmotor, en af fordelene ved Turbo-diesel er
jo bland andet at ladetrykket kan skrues helt op i himlen uden nævneværdige
konsekvenser, bare toppen og stemplerne bliver i nærheden af motorblokken

En Benziner med højt ladetryk skal have en ordentlig røvfuld benzin med ind
for ikke at efterligne Tjernobyl reaktoren

ps. Jeg er ikke tilhænger af dieselbiler - diesel er til traktorer og
lastbiler.....
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


Henrik B. (13-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 13-05-10 10:52

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4bebb56a$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Henrik, du ved jo godt at :
> Benzin+Tryk=Større forbrug

Ikke helt korrekt. For benzin + tryk er mere økonomisk end en sugemotor med
tilsvarende ydelse.

> En Turbo-benziner der skal være økonomisk skal køre med så lavt ladetryk
> som muligt, ja helst med vacuum i manifolden.

Hvis der var vakuum havde turboen ingen fordel overhovedet - ud over at være
en prop...

> En Benziner med højt ladetryk skal have en ordentlig røvfuld benzin med
> ind for ikke at efterligne Tjernobyl reaktoren

Kunsten er, at udnytte moment - muligheden for at trække i et højere gear -
ved en turbobenziner. Dér vil det have sine fordele.
Selvfølgelig ikke sammenlignet med en diesel, men sammenlignet med suge
benzinmotorer.
Jeg har kørt turbobenziner i tyve år nu (og vil fortsætte med det), så jeg
véd godt, hvordan man kører sådan en svend økonomisk...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Brian Sørup (13-05-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 13-05-10 11:17


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4bebcbf1$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>
> Kunsten er, at udnytte moment - muligheden for at trække i et højere
> gear - ved en turbobenziner. Dér vil det have sine fordele.
> Selvfølgelig ikke sammenlignet med en diesel, men sammenlignet med suge
> benzinmotorer.
> Jeg har kørt turbobenziner i tyve år nu (og vil fortsætte med det), så jeg
> véd godt, hvordan man kører sådan en svend økonomisk...
>
Det gør du ved at køre med mindst muligt ladetryk......
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


Armand (13-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-05-10 11:49

Henrik B. skrev:
> "Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4bebb56a$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>> En Turbo-benziner der skal være økonomisk skal køre med så lavt
>> ladetryk som muligt, ....
>> En Benziner med højt ladetryk skal have en ordentlig røvfuld benzin
>> med ind for ikke at efterligne Tjernobyl reaktoren
>
> Kunsten er, at udnytte moment - muligheden for at trække i et højere
> gear - ved en turbobenziner. Dér vil det have sine fordele.
> Selvfølgelig ikke sammenlignet med en diesel, men sammenlignet med suge
> benzinmotorer.
> Jeg har kørt turbobenziner i tyve år nu (og vil fortsætte med det), så
> jeg véd godt, hvordan man kører sådan en svend økonomisk...
>

En ting er motorens momentkurve der er udmålt som max opnåelig ved fuld
gas, andet er det moment der lægges i asfalten. Med en højere gearing
bliver der mindre drejningmoment på de trækkende hjul (det er dét man
omvendt udnytter ved at geare ned og få større moment på de trækkende
hjul ved en stigning) og med 44km/t v. 1000rpm ér der en høj slutudveksling.
Bensinmotorer bliver anderledes forslugne når man jokker sømmet i bund
og dét kan virke nødvendigt for at få så meget af motorens mulige
drejningsmoment til kompensation for dét der "forsvinder" qua den høje
gearing.
Jeg kan godt forestille mig at selv en turbomotor ville kunne have godt
af et lavere gear og derved mindre behov for at trampe på pedalen :-/

Hvordan var det nu egentlig da man begyndte at køre med turbo i F1?
Jeg tror ikke at de nogenlunde ensydende, men halvt så store motorer var
mere økonomiske under dét brugsmønster.
Nogen der husker så langt tilbage?

--
Armand.

Armand (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-05-10 19:02

Armand skrev:
>
>
> Hvordan var det nu egentlig da man begyndte at køre med turbo i F1?
> Jeg tror ikke at de nogenlunde ensydende, men halvt så store motorer var
> mere økonomiske under dét brugsmønster.
> Nogen der husker så langt tilbage?
>

Det eneste jeg selv kan grave frem deromkring er fra:
<http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Formula_One>

Hvori der står at læse:
"The thirsty turbo engines briefly saw refuelling introduced into the
sport, but this was banned for 1984."

Ergo: De halvt så store turboladede motorer regnes for at være notorisk
tørstige - hvilket jeg tillader mig at føre over på turbo-bensin'ere i
trafikken når deres potentiale udnyttes til fulde (á sømmet i bund med
cv bagefter).

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-10 19:07

Armand skriver:
>
> Ergo: De halvt så store turboladede motorer regnes for at være notorisk
> tørstige - hvilket jeg tillader mig at føre over på turbo-bensin'ere i
> trafikken når deres potentiale udnyttes til fulde (á sømmet i bund med
> cv bagefter).

Jeg ville sku nødigt køre med CV med sømmet i bund.....

Mit kørekort ville blive klippet sønder og sammen ved første
politikontrol.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Armand (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-05-10 20:11

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Armand skriver:
>> Ergo: De halvt så store turboladede motorer regnes for at være notorisk
>> tørstige - hvilket jeg tillader mig at føre over på turbo-bensin'ere i
>> trafikken når deres potentiale udnyttes til fulde (á sømmet i bund med
>> cv bagefter).
>
> Jeg ville sku nødigt køre med CV med sømmet i bund.....
>
> Mit kørekort ville blive klippet sønder og sammen ved første
> politikontrol.
>
"betragteligt tæt på bunden for at holde farten i højgear"

--
Armand.

Klaus D. Mikkelsen (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 16-05-10 22:06

Armand skriver:
>
> "betragteligt tæt på bunden for at holde farten i højgear"

Inden du udtaler dig mere om moderne turbobenzinere og specielt 1,4TSI
fra VAG gruppen, så skal du nok tage at prøve en tur i den.........

Så er du fri for at dumme dig mere....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

oz3bto (13-05-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 13-05-10 20:43


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4beb30e2$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> news:ypGdnalG7u6uinbWnZ2dnUVZ876dnZ2d@telenor.com...
>
>> Små benz motore og trække CV plejer ikke at give særlig god økonomi slet
>> ikke hvis man er til tempo 100 .. Så er diesel vejen frem
>
> Nu taler vi jo altså trykladet benzinmotorer - ikke de brystsvage
> sugemotorer.....
>
> --
> FUGM - The trademark of world class inkompetence.
> http://www.saabklub.dk


Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm .. Turbo
diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt lavere
nogen lidt højere



Klaus D. Mikkelsen (13-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 13-05-10 21:29

oz3bto skriver:
>
> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm .. Turbo
> diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt lavere
> nogen lidt højere

Prøv nu en moderne turbodieselmotor.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

oz3bto (14-05-2010)
Kommentar
Fra : oz3bto


Dato : 14-05-10 18:47


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4BEC6113.94AE8A87@du.kan.finde.den...
> oz3bto skriver:
>>
>> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm ..
>> Turbo
>> diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt lavere
>> nogen lidt højere
>
> Prøv nu en moderne turbodieselmotor.
>
>
>
> Klaus
> --
> Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf



Har ikke kørt i andet som nye turbo diesler de sidste 6 år og ½ milion km
såen ca
Nå ja privat bilen er også turbo diesel og har trillet 100.000km i den de
sidste 2 år



Klaus D. Mikkelsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-10 19:55

oz3bto skriver:
>
> Har ikke kørt i andet som nye turbo diesler de sidste 6 år og ½ milion km
> såen ca
> Nå ja privat bilen er også turbo diesel og har trillet 100.000km i den de
> sidste 2 år

Sorry mente turbobenziner.



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivan Madsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 14-05-10 18:53

On Thu, 13 May 2010 22:29:07 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>oz3bto skriver:
>>
>> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm .. Turbo
>> diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt lavere
>> nogen lidt højere
>
>Prøv nu en moderne turbodieselmotor.
>
er det ikke sådan at du mener turbobenziner? Efterhånden er det jo
almindeligt kendt, at TDI mfl trækker fra "brønd" - men benzinerne
altid har haft det hægtet på sig, at "de skulle have nogle
omdrejninger". Det har VAG mfl forhåbentlig fået løst, så de dyre
dråber kan spares.

Klaus D. Mikkelsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-10 19:55

Ivan Madsen skriver:
>
> er det ikke sådan at du mener turbobenziner?

Selvfølgelig.

> Efterhånden er det jo
> almindeligt kendt, at TDI mfl trækker fra "brønd" - men benzinerne
> altid har haft det hægtet på sig, at "de skulle have nogle
> omdrejninger". Det har VAG mfl forhåbentlig fået løst, så de dyre
> dråber kan spares.

Du skal også ud af prøve en kan jeg forstå



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivan Madsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 14-05-10 19:58

On Fri, 14 May 2010 20:55:07 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:
>>
>> er det ikke sådan at du mener turbobenziner?
>
>Selvfølgelig.
>
>> Efterhånden er det jo
>> almindeligt kendt, at TDI mfl trækker fra "brønd" - men benzinerne
>> altid har haft det hægtet på sig, at "de skulle have nogle
>> omdrejninger". Det har VAG mfl forhåbentlig fået løst, så de dyre
>> dråber kan spares.
>
>Du skal også ud af prøve en kan jeg forstå
>
Nu er den sidste kvarte million km tilbragt med noget, der trækker fra
under tomgang sådan ca. ) Så måske!

Klaus D. Mikkelsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-10 20:29

Ivan Madsen skriver:
>
> Nu er den sidste kvarte million km tilbragt med noget, der trækker fra
> under tomgang sådan ca. ) Så måske!

Tag et smut forbi en VAG dealer og prøve en 160 HK med DSG.....

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Ivan Madsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 14-05-10 20:39

On Fri, 14 May 2010 21:29:19 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ivan Madsen skriver:
>>
>> Nu er den sidste kvarte million km tilbragt med noget, der trækker fra
>> under tomgang sådan ca. ) Så måske!
>
>Tag et smut forbi en VAG dealer og prøve en 160 HK med DSG.....
>
Nu tør jeg slet ikke køre den slags vilddyr ) Tror jeg nok!

Klaus G. (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 14-05-10 20:52

> Tag et smut forbi en VAG dealer og prøve en 160 HK med DSG.....
Ja, de slæber fame godt de turbobenzinere fra VAG. Her er lige hvad jeg har
fundet:

1.2TSI:
105hk@5000RPM / 175nm@1500-3500RPM.

1.4TSI:
125hk@5000RPM / 200nm@1500-4000RPM
160hk@???? / 240nm@2000RPM
180hk@6200RPM / 250nm@2000-4500RPM

1.8TSI:
160hk@5000-6200RPM / 250nm@1500-4200RPM

2.0TSI:
200hk@5100-6000RPM / 280nm@1800-5000RPM
241hk@5700RPM / 300nm@2200-5500RPM
265hk@6000RPM / 350nm@2500-5000RPM

Der er dog lidt forskel i HK mellem skoda, seat og vw. F.eks. er 1.4TSI
fundet med 122 og 125hk, dog samme moment og rpm. Ved ikke hvorfor de giver
dem forskellige hk, når der er tale om samme motor.

--
Klaus G.


Andreas M. Hansen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 14-05-10 22:21


> Der er dog lidt forskel i HK mellem skoda, seat og vw. F.eks. er 1.4TSI
> fundet med 122 og 125hk, dog samme moment og rpm. Ved ikke hvorfor de
> giver dem forskellige hk, når der er tale om samme motor.
>

Mon ikke det er lidt salgspsykologi ?
1.4 TSI i en Octavia har 122 Hk, og i en Superb har samme motor 125 Hk...
Jeg nægter at tro at der er en mm forskel på de to motorer.

Og efter at have haft min nye Octavia med denne motor sammen med DSG kassen
i en uge nu, så er jeg stadigvæk forbløffet over hvor godt denne kombination
trækker - jeg skal stadigvæk vænne mig til at den snurrer af sted med 1200
rpm i 7 gear - havde jeg selv skulle styre gearingen, så ville jeg nok have
gearet en 3-4 gear ned - men den trækker sgu bare...

mvh

Andreas M. Hansen


Klaus D. Mikkelsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-10 22:35

"Andreas M. Hansen" skriver:
>
> Og efter at have haft min nye Octavia med denne motor sammen med DSG kassen
> i en uge nu, så er jeg stadigvæk forbløffet over hvor godt denne kombination
> trækker - jeg skal stadigvæk vænne mig til at den snurrer af sted med 1200
> rpm i 7 gear - havde jeg selv skulle styre gearingen, så ville jeg nok have
> gearet en 3-4 gear ned - men den trækker sgu bare...

Hvorfor i alverden ville du geare ned?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Andreas M. Hansen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 14-05-10 22:42

> Hvorfor i alverden ville du geare ned?
>

Når man kommer fra en bovlam 1.6 MPI motor, så ligger det bare på rygraden
at den skal have nogen omdrejninger...
Jeg skal simpelthen lige vænnes til at kigge på en omdrejningstæller som
viser de omdrejninger jeg ser nu.
Jeg var lige på motorvejen for første gang i dag, og ved 130 så snurrer den
nye sådan ca. 12-1500 omdrejninger mindre end den gamle gjorde - det føles
(heldigvis) som en verden til forskel.

mvh

Andreas M. Hansen


Klaus D. Mikkelsen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 14-05-10 22:46

"Andreas M. Hansen" skriver:
>
> Når man kommer fra en bovlam 1.6 MPI motor, så ligger det bare på rygraden
> at den skal have nogen omdrejninger...

Okay

> Jeg skal simpelthen lige vænnes til at kigge på en omdrejningstæller som
> viser de omdrejninger jeg ser nu.

Er den efterhånden ikke ved at være overflødig den omdrejningstæller?

> Jeg var lige på motorvejen for første gang i dag, og ved 130 så snurrer den
> nye sådan ca. 12-1500 omdrejninger mindre end den gamle gjorde - det føles
> (heldigvis) som en verden til forskel.

Lækkert ikke

Turbo på benzin er ret okay


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Andreas M. Hansen (14-05-2010)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 14-05-10 23:05

> Er den efterhånden ikke ved at være overflødig den omdrejningstæller?
>

Aldrig i livet! - en bil uden omdrejningstæller ville være utænkeligt..

>> Jeg var lige på motorvejen for første gang i dag, og ved 130 så snurrer
>> den
>> nye sådan ca. 12-1500 omdrejninger mindre end den gamle gjorde - det
>> føles
>> (heldigvis) som en verden til forskel.
>
> Lækkert ikke
>
> Turbo på benzin er ret okay
>

Ja da, og så i sær i sammenhæng med en 7 trins DSG
I betragtning af at jeg normalt ikke gør så meget i at købe dyre ting uden
at have prøvet dem først, så er DSG kassen nok et af de køb som jeg mest
tilfreds med at have gjort i blinde.
Da jeg handlede bil, var der ikke en prøvebil med kombinationen 1.4 TSi og
DSG tættere på end det nordmidtjydske - så jeg vovede at købe den ubeset ud
fra alle de rosende omtaler jeg havde læst - og det har jeg bestemt ikke
fortrudt.

mvh

Andreas M. Hansen





Armand (15-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 15-05-10 18:29

Andreas M. Hansen skrev:
>
>> Der er dog lidt forskel i HK mellem skoda, seat og vw. F.eks. er 1.4TSI
>> fundet med 122 og 125hk, dog samme moment og rpm. Ved ikke hvorfor de
>> giver dem forskellige hk, når der er tale om samme motor.
>>
>
> Mon ikke det er lidt salgspsykologi ?
> 1.4 TSI i en Octavia har 122 Hk, og i en Superb har samme motor 125 Hk...
> Jeg nægter at tro at der er en mm forskel på de to motorer.
>
Hvis momentet er det samme og falder på samme omdrejninger, så er
effekten også ens :-|

--
Armand.

Henrik B. (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-10 23:41

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:sc3ru5tktcee0i7j0nceo0b5i466t5br7t@4ax.com...

> er det ikke sådan at du mener turbobenziner? Efterhånden er det jo
> almindeligt kendt, at TDI mfl trækker fra "brønd" - men benzinerne
> altid har haft det hægtet på sig, at "de skulle have nogle
> omdrejninger". Det har VAG mfl forhåbentlig fået løst, så de dyre
> dråber kan spares.

Saab'er har trukket "fra bunden" de sidste 20 år....

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Brian Sørup (13-05-2010)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 13-05-10 21:30


"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
news:3s6dnQyeKOX8y3HWnZ2dnUVZ876dnZ2d@telenor.com...
>
>
>
> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm ..
> Turbo diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt
> lavere nogen lidt højere

NÅ !
- jeg har Max. moment, 290Nm, fra 1800-4500 rpm i min V70 med 2,5L
turbo-benzinmotor
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser


ShutEye (15-05-2010)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 15-05-10 15:28

> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm ..
> Turbo diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt
> lavere nogen lidt højere

Måske du lige skulle læse op på hvad der er sket de sidste 3-4 år?



Henrik B. (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-10 23:44

"ShutEye" <no@no.no> skrev i meddelelsen
news:4beeaf5c$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
>> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm ..
>> Turbo diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt
>> lavere nogen lidt højere
>
> Måske du lige skulle læse op på hvad der er sket de sidste 3-4 år?

20 år....!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Henrik B. (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 16-05-10 23:40

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
news:3s6dnQyeKOX8y3HWnZ2dnUVZ876dnZ2d@telenor.com...

>> Nu taler vi jo altså trykladet benzinmotorer - ikke de brystsvage
>> sugemotorer.....
>>
>> --
>> FUGM - The trademark of world class inkompetence.
>> http://www.saabklub.dk
>
>
> Turbo benz motore har sjældent noget at byde på før efter 3-4000rpm ..
> Turbo diesel ligger som reglenmax momentet ved 1800-2600rpm nogen lidt
> lavere nogen lidt højere

Hvor mange årtier er det siden du sidst har kørt i en turbo-benziner??

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk


Martin [6000] (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 16-05-10 21:38

> hvilke vel også er ca det halve som uden cv ?

Ja det passer vist meget godt. Det er sjældent jeg fiser derudaf med 90
uden vogn, men de få gange det er sket har det været deromkring.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Martin [6000] (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 17-05-10 04:48

> hvad har du af erfaring med at køre med cv ?

Henrik er ikke borgerlig.. endnu

--
Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408509
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste