Hvorfor skjule sin nummerplade ?
Fra : Per

Dato : 12-05-10 14:56

Hej Ng !

Jeg ser tit, at private sælgere "slører" deres nummerplader ifm.
salgsannoncer.
Det samme gør man også ofte i fora, hvor man fremviser sin bil for andre
ligesindede.

Hvad er grunden til dette ?

Jeg mener:

alle og enhver kan se nummerpladen i trafikken - her er man ikke "bange"
for at vise sin nummerplade.

Der er en særlig form for hysteri herhjemme ifm. hvem, der er ejer af et
givent køretøj. Man kan ikke bare få at vide hvem der ejer et køretøj af
politiet.

I andre lande har man slet ikke denne hemmelighedskræmmeri - jeg mener endda
at man i Sverige kan se et på Nettet.

Hvorfor denne forskel ?

mvh. Per

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 15:10

On Wed, 12 May 2010 15:55:56 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

> [...]
>salgsannoncer.
>Det samme gør man også ofte i fora, hvor man fremviser sin bil for andre

Så kan intereserede ikke gå ind på div. sites og hente feks.
synsoplysninger.

>Der er en særlig form for hysteri herhjemme ifm. hvem, der er ejer af et
>givent køretøj.
Ja man kan også være "bange" for noget man ikke har sat sig ind i hvad
er.

>Man kan ikke bare få at vide hvem der ejer et køretøj af politiet.
Nej ikke altid hvis det skal være efter bogen, men med lidt held får
man nu ofte tilstrækkeligt med oplysninger til at man kan finde frem
til ejeren.

/Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-10 15:13

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> salgsannoncer.
> Det samme gør man også ofte i fora, hvor man fremviser sin bil for andre

På nogle bilsites kan man jo læse om diverse tuninger og andre ulovligheder.
Hvis nu myndighederne kiggede med, var det let at fange synderne...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk