sidespejle på 45'er?
Fra : RpR

Dato : 05-08-01 12:50

Hvad siger loven om sidespejle på 45'eren? Det er ikke lovpligtigt på
30'eren.

Min Derbi blev købt uden sidespejle, og jeg har vænnet mig til at de ikke er
der, men ville jo helst ikke trække unødig opmørksomhed fra politiet.
Desuden koster sidespejlene 400,- til min knallert.. stykket! :(

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 05-08-01 19:06

RpR wrote:

> [...]
> der, men ville jo helst ikke trække unødig opmørksomhed fra politiet.
> Desuden koster sidespejlene 400,- til min knallert.. stykket! :(

Mener bestemt at de SKAl være der!

--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

Fra : Mads Jensen

Dato : 05-08-01 22:47

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
> [...]
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!

Sidespejle på 45'ere er påkrævet.

Mads

Fra : RpR

Dato : 05-08-01 23:39

> Sidespejle på 45'ere er påkrævet.

hmm, har vi ikke en paragraf rytter herinde?

Fra : news.uunet.dk

Dato : 06-08-01 09:52

Der gælder samme regler, som for MC.
Spejlene ... alle TO ... skal være der, og de skal også overholde et
minimummål. Jeg tror nok at det er 60 kvadratcentimeter.

/B

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 06-08-01 13:36

> Der gælder samme regler, som for MC.
> Spejlene ... alle TO ... skal være der, og de skal også overholde et
> minimummål. Jeg tror nok at det er 60 kvadratcentimeter.

Jeps, begge spejle på. Og så hader jeg at gøre dette ( men gør det alligevel ).
Hvis der er nogen der kender ejeren
af en Aprillia SR50LC reg.nr. EB 608, så bed ham om at køre lidt mere
hensigtsmæssig. Jeg kommer inde fra Kbh. af Åboulevarden i bil og foran mig
kører han. Langt over det tilladte ( 60 km/t ) ingen sidespejle, og kørende som
en idiot med vognbaneskift til fare for gud og hvermand. Over Bispeengbuen (
motortrafikvej så det er ikke tilladt ). Under tunnelen ved Brønshøj (
motortrafikvej igen ). Og ud imod motorvejen er der kø så han blæser bare op på
cykelstien hvor han kører MEGET hurtigt til fare for alle her. Og da han så
kommer til motorvejen fortsætter han bare af cykelstien. Hvis jeg udelukkende
kørte bil/cykel og så sådan en idiot ville min tolerancetærskel for 45-kørere
ligge på et meget lille sted. Så hvis du kender ham eller du læser dette, så
kør i det mindste efter færdselsreglerne. Jeg er for så vidt ligeglad med om du
kører for hurtigt, det er dit eget problem men hold dig fra motortrafikvej og
cyklestier og påmonter dine spejle så du ikke gør bilister endnu mere 'glade'
for os.

Anders

Fra : Brian Sørensen

Dato : 06-08-01 17:16

Tror du ikke på Darwins teorier????? ... mon ikke han udryder sig selv!?
/Brian

Anders Sune Jensen <anders@tycho.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B6E8F38.846C5811@tycho.dk...

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 06-08-01 18:37

> Tror du ikke på Darwins teorier????? ... mon ikke han udryder sig selv!?
> /Brian

Darwin??? Er det ikke ham med marmelademadder der altid ender på hovedet. )))

Anders

Fra : Brian Sørensen

Dato : 06-08-01 20:26

Nej det er ham med evulotionsteorien ... og det har ikke noget med Polini at
gøre *LOL*

Survival of the fittest!

/B
Anders Sune Jensen <anders@tycho.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B6ED5B3.389C5601@tycho.dk...

> Darwin??? Er det ikke ham med marmelademadder der altid ender på hovedet.
)))

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 07-08-01 08:20

"Brian Sørensen" wrote:

> Nej det er ham med evulotionsteorien ... og det har ikke noget med Polini at
> gøre *LOL*

Ok bare han ikke bliver jamet(marmeladet) i trafiken. )

Anders

Fra : RpR

Dato : 07-08-01 10:49

> Ok bare han ikke bliver jamet(marmeladet) i trafiken. )

For at vende tilbage til mit topic: tak! Så ved jeg da at jeg skal til at
punge ud :/
Medmindre Sjøholms MC stadigvæk har den smadrede GPR 50 holdende, den kan
jeg sikkert nasse et par sidespejle af =)

Fra : John Hewalo

Dato : 09-08-01 08:02

On Mon, 06 Aug 2001 19:36:51 +0200, Anders Sune Jensen
<anders@tycho.dk> wrote:

>Darwin??? Er det ikke ham med marmelademadder der altid ender på hovedet. )))

Næh, det er vist Murphy

"Hvis noget _kan_ gå galt, så "vil" det gå galt"

John
John
--
Intet er umuligt for den som ikke selv skal gøre det.

Fra : John Hewalo

Dato : 09-08-01 08:02

On Mon, 6 Aug 2001 18:16:06 +0200, "Brian Sørensen" <bs@hekto.dk>
wrote:

>Tror du ikke på Darwins teorier????? ... mon ikke han udryder sig selv!?
>/Brian

Måske.
Bare han ikke tager nogen med sig.

John

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 09-08-01 08:58

> Måske.
> Bare han ikke tager nogen med sig.
>
> John

Just præcis. Hvis han kører ind i en af mine små piger bliver han ristet over
sagte ild.

Anders

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 09-08-01 10:27

> Just præcis. Hvis han kører ind i en af mine små piger bliver han ristet over
> sagte ild.

Hvis hvem gør det?

--
Regards Rasmus a.k.a. [UC]Rapperand