Feriepenge igen igen
Fra : ADL

Dato : 11-05-10 09:44

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen
news:4bd21662$0$286$14726298@news.sunsite.dk...

> Dansk rets almindelige modregninsregler er fraveget mht. modregning hvor
> hovedkravet er feriepenge jf. ferielovens § 39 som siger:
>
> Arbejdsgiveren kan modregne i en lønmodtagers krav på løn under ferie,
> ferietillæg eller feriegodtgørelse, hvis
> 1) lønmodtageren har begået et retsstridigt forhold i
> ansættelsesforholdet, som har medført et forfaldent modkrav fra
> arbejdsgiverens side, hvis arbejdsgiveren kan dokumentere dette modkravs
> størrelse, og
> 2) lønmodtageren har erkendt det retsstridige forhold, eller det
> [...]

En opfølgning til sagen, jeg har dags dato modtaget telefonisk besked fra
min fagforening om at jeg ikke kan få mine feriepenge,

Med den begrundelse at vedkommende jeg var indblandet i et trafikuheld med
er blevet kendt skyldigt i forholdet, som jeg har fået tiltalefrafald på.

Fagforeningens jurister siger at fordi han er kendt skyldigt i forholdet, så
er mit tiltalefrafald ligemeget, det fatter jeg ikke? hjælp!!

Ligeledes er jeg så blevet opfordret af fagforeningen til at klage over mit
tiltalefrafald, men jeg har 4 ugers klagefrist på denne afgørelse fra
politiet, og min fagforening

har sjovt nok brugt næsten 7 uger på at fortælle mig dette, kan det virkelig
være rigtigt at man skal finde sig i sådan en behandling?

Mvh. ADL