Den siger: Change oil soon...
Fra : Steen

Dato : 11-05-10 08:52

Min Megane, som jeg har haft en et par måneder, siger nu, at det er ved
at være tid til at skifte olie. Hvordan registrerer den egentligt det?
Er det så slut med selv at skifte olie, hvis man skal give computeren
besked om, at nu er olien altså skiftet?

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : SvenP

Dato : 11-05-10 13:20

På nogle biler kan man selv nulstille service intervallet. Prøv at se om der
er skrevet noget om det i instruktionsbogen. På andre skal der sluttes en
computer til.

Fra : Preben

Dato : 11-05-10 15:48

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i en meddelelse
> På nogle biler kan man selv nulstille service intervallet. Prøv at se om
> der er skrevet noget om det i instruktionsbogen. På andre skal der sluttes
> en computer til.
Det er ikke altid det står i bogen,
fx Opel Meriva sættes på nul ved at holde triptællerknap nede mens man
sætter tænding på, og så vente 10-15sek
værkstedet skal jo gerne leve så det beskrives ikke!
mvh
Preben

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 16:09

In article <4be96e28$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Preben" <ingenmail@***intetdomæne.overhovedet> wrote:

> [...]
> sætter tænding på, og så vente 10-15sek
> værkstedet skal jo gerne leve så det beskrives ikke!

Okay, det kan den lokale automand henne om hjørnet ikke hamle op mod, så
jeg må hellere krybe til korset, og finde et autoriseret
Renault-værksted i Randers, med sådan en fin computer...

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Henrik B.

Dato : 11-05-10 16:11

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> jeg må hellere krybe til korset, og finde et autoriseret
> Renault-værksted i Randers, med sådan en fin computer...

Ejner Hessel...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 16:23

In article <4be973ac$0$36562$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ejner Hessel...

Volvo i Randers er vist også Renault - og Pedersen&Nielsen.
Har aldrig været hos nogen af dem, så hvis noget har erfaringer...

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : alexbo

Dato : 11-05-10 16:19

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev

> Okay, det kan den lokale automand henne om hjørnet ikke hamle op mod,
Jo det vil jeg tro, på nogle Renault er der det så enkelt som en
nulstilleknap under speedometret eller lige ved omdr.tæller.

mvh
Alex Christensen

Fra : SvenP

Dato : 11-05-10 15:27

"
> Okay, det kan den lokale automand henne om hjørnet ikke hamle op mod, så
> jeg må hellere krybe til korset, og finde et autoriseret >
> Renault-værksted i Randers, med sådan en fin computer...

Det kan sagtens være at den lokale kan klare det. Ikke mindst hvis han er
tilknyttet en kæde som Mekonomen eller Automester. Prøv dog at spørg. Der er
oftest en relativ stor forskel på timeprisen i forhold til en autoriseret,
og et olieskift er ikke noget de er bedre til.

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 18:25

In article <4be98c2b$0$285$14726298@news.sunsite.dk>,
"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> wrote:

> [...]
> oftest en relativ stor forskel på timeprisen i forhold til en autoriseret,
> og et olieskift er ikke noget de er bedre til.

Laver lige en hurtig rundringning i morgen

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Henrik B.

Dato : 11-05-10 19:07

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i meddelelsen

> [...]
> tilknyttet en kæde som Mekonomen eller Automester. Prøv dog at spørg. Der
> er oftest en relativ stor forskel på timeprisen i forhold til en

Nu er nulstilling med tester ikke noget der sker efter timepris, det er en
fast pris - typisk et par hundrede. Ofte vil man dog kunne tale sig til at
få det u/b.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-05-10 16:10

"Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Er det så slut med selv at skifte olie, hvis man skal give computeren
> besked om, at nu er olien altså skiftet?

Kender du google ?
En søgning på "megane reset service" få bare hit'sene til at myldre frem.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 16:21

In article <4be97365$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

> Kender du google ?

Hov, nu kom jeg ind på noget der hedder Goggle...hvordan sletter jeg det?

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : JBH

Dato : 11-05-10 17:36

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hov, nu kom jeg ind på noget der hedder Goggle...hvordan sletter jeg det?

Sluk lortet

http://www.turnofftheinternet.com/

mvh
JBH

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 11-05-10 16:14

> [...]
> Er det så slut med selv at skifte olie, hvis man skal give computeren
> besked om, at nu er olien altså skiftet?

Hej

På min Modus skriver den det samme - så vidt jeg husker - 1000 km før de
20000 km efter sidste olieskift. Du resetter meddelelsen ligesom du
nulstiller din triptæller m.v. Du skal blot holde knappen inde i noget
længere tid. Beskeden skal naturligvis stå i displayet imens.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha FZ6s2 - den er go'