Lejekontrakt
Fra : Nanna Pedersen

Dato : 10-05-10 03:08

Hej stud.jur'ere og jurister.

Jeg står i den situation at min lejekontrakt skulle have være fornyet
i feb 2010, men det er ikke sket. Min udlejer ringede i marts og sagde
at han blev nødt til at sælge lejligheden, da hans firma er gået
konkurs. Så er været på udkig efter noget nyt at bo i.

Jeg har fundet noget andet at bo i fra den 1. juni 2010, men har jeg
så egentligt stadig 3 mdr. opsigelse?
For at være på de sikre side sendte jeg en opsigelse inden den 1 april
2010, så skal være ude til den 1 juli, men er jeg berettigt til at
betale den sidste måneds husleje, hvis min kontrakt ikke er blevet
fornyet?

Og kan jeg få alle mine depositum penge tilbage?

Hilsen Nanna p

Fra : Jubii

Dato : 10-05-10 11:01

"Nanna Pedersen" <sleepsbychoice@gmail.com> skrev i meddelelsen
Hej stud.jur'ere og jurister.

Dem skal du skrive til på jurasudierne e.lign.

[...]

Du mener vel, om du er forpligtiget til at betale.
Ret sikker på din udlejer vil være glad for du flytter til den 1 juni.
Jeg mener nu du har opsagt til 1 juli, d.v.s. du ikke skal bo i
lejemålet i juli og ej heller betale for den måned. Så juni må blive
sidste betalingsmåned.
Din kontrakt går videre uden fornyelse, så den skal du ikke spekulere
på.

Og kan jeg få alle mine depositum penge tilbage?

Det kommer an på den besigtigelse/flyttesyn der foretages ved
udflytningen.
Er alt 100% i orden skal du have al depositum tilbage.

Fra : KaZ

Dato : 10-05-10 15:07

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> Og kan jeg få alle mine depositum penge tilbage?
>
> Det kommer an på den besigtigelse/flyttesyn der foretages ved
> udflytningen.
> Er alt 100% i orden skal du have al depositum tilbage.

Ja, teoretisk... og juridisk.

Fra : Michael Weber

Dato : 10-05-10 16:03

Nanna Pedersen wrote:
> [...]
> fornyet?
>
> Og kan jeg få alle mine depositum penge tilbage?

Dette link vil måske være relevant:
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/700.html

F.eks 758 Tilbagebetaling af depositum:
"Skulle ejendommen have skiftet ejer, mens du har boet til leje på dit værelse
eller i din lejlighed, har du krav på at få dit depositum tilbagebetalt fra din nye ejer.
Dit krav er nemlig gyldigt mod enhver ejer uden tinglysning!"
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/758.html

--
Ulige skal behandles ulige, for at være lige.
http://www.dubistterrorist.de/

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 28-05-10 02:55

Nanna Pedersen skrev:
> [...]
> fornyet?
>
> Og kan jeg få alle mine depositum penge tilbage?

Når du selv har opsagt lejemålet er der ikke så meget at spille om.

Tilbagebetaling af depositum afhænger af rigtig mange faktorer.. type af
lejemål, længde af lejemål, tilstand af lejligheden etc.

- cep

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 29-05-10 10:52

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tilbagebetaling af depositum afhænger af rigtig mange faktorer.. type af
> lejemål, længde af lejemål, tilstand af lejligheden etc.

Din udlejer skulle have præsiseret din fraflytningsdato hvis kort lejemål
under 2år glemmer han det løber lejemålet videre uendeligt. Du skal læse
nøje hvad du har skrevet under på