lidt om forældremyndighed & adm. af dette
Fra : Jorn Hansen

Dato : 10-05-10 08:41

Hej gruppe!

Situation:
Vi er 3 søskende, og vore forældre er just kommet i såkaldt aflastning
på hvert sit plejehjem, hvor de er i venteposition på en alm.
plejehjems plads, de har et hus (gældfrit) der grundet tidligere
selvstændig virksomhed, står i min mors navn, hun har selv arvet huset
fra sine forældre en gang i fordums dage, endvidere har min far nogle
investeringsbeviser på et par hundredetusinde, der er løst fra
bindingen om 2 år.

Far har en fuldmagt til mors konti hvorpå hendes pension går ind, og
itide nåede vi børn, at få min fars fuldmagt på "enhver dispotion der
måtte være nødvendig, for at varetage dem og deres hjem deres hjem",
mor kan end ikke stave sit navn mere, og derfor nåede vi ikke at få
hendes underskrift også, vi har valgt vores ældste søster, til at
varetage disse opgaver, min lillebror der bor ret langtvæk, varetager
de telefoniske gøremål, der måtte være med det kommunale, jeg der så
bor blot 20km fra hjemmet deres, har så den 'praktiskeGris' huen på.

Nu har vi ladet os fortælle, der til trods for det opremsede, på et
tidspunkt vil komme en indblanding fra 'formynderiet', og her er vi så
usikker på, hvad der så videre vil ske udover sæ'fø'li, at alle disse
"væsner" jo i særdeleshed er eminente til, at trække penge ud til eget
arbejde.

Ud fra ovenstående, er der så noget vi børn overhovedet kan gøre, for
at undgå dette væsenhalløj ?

Mor er dement og far det samme omend i meget mindre grad. det skal
slutteligt understreges, der er ingen dårlige 'toner' eller uvenskab os
børn imellem ?