Nyopdaget gammel Shub-video
Fra : Ole Damgaard

Dato : 10-05-10 03:52

I arbejdet med at forevige Shu-bi-duas historiske udgivelser, dukkede
en musikvideo op på Michael Bundesens loft, som af uransagelige
årsager aldrig er vist på TV, eller for så vidt set af andre end
bandet selv.

Det er videoen til sangen ”Krig og fred”, som bandet filmede
henholdsvis i København og på St. Thomas, umiddelbart efter udgivelsen
af album nummer 7 i 1980. En sjældenhed fra en tid hvor man ikke
havde nogen musikkanaler og tradition for at producere musikvideoer i
Danmark.

Se den historiske video her:

http://www.youtube.com/watch?v=avXTiklsIko

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-05-10 11:01

Ole Damgaard skrev:

> [...]
> af album nummer 7 i 1980. En sjældenhed fra en tid hvor man ikke
> havde nogen musikkanaler og tradition for at producere musikvideoer i

Smagfuldt klip ved 2'11

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jensen

Dato : 10-05-10 11:45

On Mon, 10 May 2010 02:51:52 -0700 (PDT), Ole Damgaard <odg@dr.dk> wrote:

> [...]
>af album nummer 7 i 1980. En sjældenhed fra en tid hvor man ikke
>havde nogen musikkanaler og tradition for at producere musikvideoer i

Skidegodt nummer og dejligt med en raritet.

--
Thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-05-10 11:49

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Herlig kitched video og stadig et herligt nummer

Fra : Ulrik

Dato : 10-05-10 16:12

Ole Damgaard wrote:
> [...]
> en musikvideo op på Michael Bundesens loft, som af uransagelige
> årsager aldrig er vist på TV, eller for så vidt set af andre end

Videoen skulle efter sigende være brugt som baggrund ved shubbernes
koncerter i 1981, så der er en del flere end bandet selv, der har set den.

Det er et fedt nummer og har altid været det. I dag kan man downloade de
nye udgivelser på iTunes, og på mandag kan man købe albumene 1-9 i box,
på cd og på vinyl i butikkerne :)

Mvh
Ulrik

Fra : Steen

Dato : 10-05-10 17:48

In article <4be8224e$0$284$14726298@news.sunsite.dk>,
Ulrik <you.dont.need.it@invalid.none> wrote:

> [...]
>
> Det er et fedt nummer og har altid været det. I dag kan man downloade de
> nye udgivelser på iTunes, og på mandag kan man købe albumene 1-9 i box,

Og så er det jeg tilspørger eder: Er shubberne officielt begravet, eller
lider de en stille død?

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Martin Bak

Dato : 10-05-10 18:24

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Og så er det jeg tilspørger eder: Er shubberne officielt begravet, eller
> lider de en stille død?

Jeg så dem på Hammershusfestivallen for 2 år siden. De var _meget_ langt fra
fordums niveau. Det var faktisk lidt små-pinligt, og jeg ville ønske jeg
ikke havde set det. Det ødelagde noget.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 10-05-10 19:13

Hej Martin

> Jeg så dem på Hammershusfestivallen for 2 år siden. De var _meget_
> langt fra fordums niveau. Det var faktisk lidt små-pinligt, og jeg
> ville ønske jeg ikke havde set det. Det ødelagde noget.

Der er nok noget om ordsproget med at stoppe medens legen er god.

Max

Fra : Steen

Dato : 10-05-10 17:51

In article
Ole Damgaard <odg@dr.dk> wrote:

> [...]
> af album nummer 7 i 1980. En sjældenhed fra en tid hvor man ikke
> havde nogen musikkanaler og tradition for at producere musikvideoer i

Enten er det meget længe siden jeg har hørt den, eller også kører
musikken lige rigeligt hurtigt

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-05-10 18:07

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Enten er det meget længe siden jeg har hørt den, eller også kører
> musikken lige rigeligt hurtigt

Jeg tror de er med under dn berygtede plade-boycot fra radiostationernes
side.
Måske gruppen er lige velfolkelig. Jeg ved det ikke.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik

Dato : 10-05-10 21:52

Steen wrote:
> Enten er det meget længe siden jeg har hørt den, eller også kører
> musikken lige rigeligt hurtigt

Musikken kører hurtigere på videoen end den gør på original-albummet,
det er korrekt.
Så kender du jo din Shu-bi-dua, selvom du ikke lyder til at være meget
for at indrømme det :P

Mvh
Ulrik

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 16:15

In article <4be871f8$0$275$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> det er korrekt.
> Så kender du jo din Shu-bi-dua, selvom du ikke lyder til at være meget

Jeg har såmænd ikke noget særligt mod shubberne. Som de fleste andre, er
jeg jo nærmest vokset op sammen med Shibidua.
Alligevel synes jeg nu de var sjovest i 70'erne

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 12-05-10 09:35

Steen wrote:

> Jeg har såmænd ikke noget særligt mod shubberne. Som de fleste andre,
> er jeg jo nærmest vokset op sammen med Shibidua.
> Alligevel synes jeg nu de var sjovest i 70'erne

Enig. Fra 1973-1983 (De tidlige singler og Shub 1-10) var de gode, men siden
er der blevet længere og længere mellem snapsene.
--
Mvh. Claus
www.clask.dk