emsig p vagt 8-)
Fra : CL

Dato : 10-05-10 13:03

Fra : SvenP

Dato : 10-05-10 13:28
Fra : Craner

Dato : 10-05-10 13:54

"SvenP" <saerlig@gmail(ns).com> skrev i meddelelsen
news:4be7fbc5$0$281$14726298@news.sunsite.dk...

> Lidt i samme stil:
> http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1343728.ece

Ja der er godt nok nogle nidkære idioter ind imellem, Jeg kan ikke lade være
med at tænke på den franske film med titlen" De elendige" hvor en emsig
politichef begår selvmord til sidst, da det går op for ham hvor ringe et
menneske han er.
Gad vise hvor stor selvmord procenten på P-vagter er? Jeg tror ikke der er
mange af dem, der får fuld fornøjelse af deres pension.
Det er ikke forbudt at have en godt menneskesyn, samt lidt kondite.

Poul

Fra : Andersen [3650]

Dato : 10-05-10 14:34

SvenP kom med denne ide:
> Lidt i samme stil:
> http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1343728.ece

Du er da helt afsporet. Det ene er en begravelse, det andet
et bryllup

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Henning

Dato : 10-05-10 17:12

On Mon, 10 May 2010 16:57:48 +0430, "SvenP" <saerlig@gmail(ns).com>
wrote:

>Lidt i samme stil:
>http://ekstrabladet.dk/kup/forbrug/article1343728.ece

Hvorfor? Hvorfor er en p-vagt "emsig" fordi han udfører sit job? Hvor
irriterende tror du det er for naboerne, at der søndag efter søndag er
smidt biler i området?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-05-10 10:01

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvorfor? Hvorfor er en p-vagt "emsig" fordi han udfører sit job? Hvor
> irriterende tror du det er for naboerne, at der søndag efter søndag er
> smidt biler i området?

Hvorfor læser du ikke artiklen: Det var kun bryllupsgæsterne der fik bøde

Per

Fra : Henning

Dato : 12-05-10 19:41

>Hvorfor læser du ikke artiklen: Det var kun bryllupsgæsterne der fik bøde

Hvordan kan man udtale sig om dette? Ved gommmen præcis hvem der fik
en bøde? Har han talt med alle bilejere i området den dag? Under alle
omstændigheder er der en grund til der er givet en afgift, havde folk
parkeret lovligt havde de ikke fået en.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-05-10 14:51

On Mon, 10 May 2010 14:03:27 +0200, "CL" <ffffffff@ffff.ff> wrote:

>http://www.myupload.dk/showfile/505641c7651.jpg/

Har ordet "kildekritik" nogen sinde sagt dig noget ?

Kirken vi kan skimte i baggrunden har nok lagt på stedet i rigtig
mange år.
Gaden har nok også ligget der hvor den nu er i tilsvarende lang tid.
Der har nok også været talrige begravelser fra kirken før.
Vi får heller ikke at vide hvorfor rustvognen bliver fjernet, ja den
kunne jo lige så godt være ved at blive sat ned på vejen ? Eller der
står en anden til venstre, bare udenfor billed ?

Men har chaufføren parkeret et sted hvor han ikke må, er det jo bare
ok at bilen bliver fjernet, hvis det ellers er sådan de lokale regler
er.

Det er sjovt nok altid dem der har fået parkeringsbøder/afgifter der
skriger "emsig p vagt" / "rigmelighed" / "konduite". Dem der døjer med
at der parkeres forkert er sådan set tilfredse med at der uddeles
disse bøder/afgifter.

/Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-05-10 14:54

On Mon, 10 May 2010 17:50:44 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>Har ordet "kildekritik" nogen sinde sagt dig noget ?
Læs det som værende et spørgsmål: Hvorfor er der en mikrofon oven over
"begravelsesoptoget" ?

/Hans

Fra : CL

Dato : 10-05-10 15:45

Hans Kjaergaard wrote:

> Læs det som værende et spørgsmål: Hvorfor er der en mikrofon oven over
> "begravelsesoptoget" ?

Jeg er overbevist at fotoshop,eller lignende
har været inde over, men jeg syntes
stadig at det er godt fanget/fundet på.

Carsten Larsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-05-10 16:20

On Mon, 10 May 2010 16:44:57 +0200, "CL" <ffffffff@ffff.ff> wrote:

>Jeg er overbevist at fotoshop,eller lignende
>har været inde over
Det tror jeg ikke, det er højst sandsynligt konstrueret til
lejligheden.

>, men jeg syntes
>stadig at det er godt fanget/fundet på.
Helt enig, lige til Dave Allen, den passer ind.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 10-05-10 15:10

"CL" skrev
> http://www.myupload.dk/showfile/505641c7651.jpg/

Nu er det ikke til at vide om det er et konstrueret billede, men jeg synes
faktisk at det i dette og i det omtalte i Ekstrabladet er kirkens fejl.

Hvis der er parkering forbudt eller måske stopforbud hvad den røde linie kan
antyde, så må kirken sørge for en plads med f.eks 30 min. Parkering kun for
rustvogne.
I Hornbæk kan kirken da heller ikke have undgået at opdage at der er for få
pladser, så må de skaffe nogle flere eller gøre deres gæster opmærksom på
problemet når begravelsen eller brylluppet bliver bestilt.

Nu smider gæsterne bare bilerne på nogle smalle veje så beboerne dårligt kan
komme frem eller tilbage og deres børn ikke kan cykle sikkert, og så brokker
de sig bagefter, for de blev nødt til at parkere påstår de, man er ikke nødt
til noget som helst, det er et valg man tager.

mvh
Alex Christensen

Fra : CL

Dato : 10-05-10 15:46

alexbo wrote:
> [...]
> nødt
> til noget som helst, det er et valg man tager.

Enig

Carsten Larsen

Fra : Brian Lund

Dato : 11-05-10 09:29

> Enig

Jeg er som sådan også enig... Jeg har selv med nogle kammerater _valgt_
at parkere hvor vi ikke havde ret til det, det var en Rammstein koncert
i forum - vi kom i en handicap bil og alle pladser i nærheden var
optaget, vi skulle have en kørestol med ind og var derfor ikke
interreseret i at parkere langt væk!

Så vi fandt et andet sted hvor der kun var parkering med tilladelse,
stillede bilen og blev enige om at dele bøden hvis der kom en, vi var
trodsalt flere om at dele den så 510 kr slog ikke ligefrem bunden ud af
budgettet. Selvfølgelig sad der også en bøde i ruden efter koncerten,
men vi slap for at gå langt!

Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 11-05-10 20:41

> [...]
> forum
>Selvfølgelig sad der også en bøde i ruden efter koncerten,

Udstedt 5-10min efter koncert start ?

been there, done that, got the fine to proove it ...

Men selvom man ikke er lokalkendt er det en fejl at tro at man kan parkere
et sted i nærheden ...

Derfor det er en stor fordel at være på mc i kbh. Den kan smides hvor som
helt bare den ikke holder i vejen (selvom p bekendtgørelsen siger noget
andet, men den håndhæver de ikke.)

/A

Fra : Armand

Dato : 12-05-10 13:49

Anders Majland skrev:

> [...]
> som helt bare den ikke holder i vejen (selvom p bekendtgørelsen siger
> noget andet, men den håndhæver de ikke.)

Bortset fra at man ikke har nogen modargumentation hvis man alligevel
skulle få en P-bøde jvf. trådens emne

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-05-10 14:27

> Bortset fra at man ikke har nogen modargumentation hvis man alligevel
> skulle få en P-bøde jvf. trådens emne

Ja det er lidt retsløse tilstande. For et par år siden var der en emsig
p-vagt der begyndte skrive mc'er i nørrebrogade ved bakkens åbning. Dvs dem
der var kommet i god tid før politiet spærrede vejen af. Og det mc'er der
holdt på fortove, helleanlæg mm hvor de var mindre i vejen end ved
kanstensparkering ...

Jeg har 7-9-13 ikke fået nogle p-bøder på mc i kbh. Og det trods jeg holdt
fast og reelt ulovligt dagligt fra 1998 til 2002 - og siden kun flere gange
om ugen ...

Samme sted som min mc har kunnet "få lov" at stå har flere bilister fået en
b-bøde med teksten. Parkering på fortov, helt på fortov. Det er asfalt på
privat grund på indersiden af fortovsfliser. Men ifølge færdselsloven er det
hele at regne som et fortov og så må der ikke parkeres der ...

/A

Fra : alexbo

Dato : 12-05-10 14:39

"Anders Majland" skrev

> Ja det er lidt retsløse tilstande. For et par år siden var der en emsig
> p-vagt der begyndte skrive mc'er i nørrebrogade ved bakkens åbning.

Jeg opfatter retsløse tilstande som at lovene ikke håndhæves, eller at man
fængsles uden dom og lign.,
at få en bøde for at overtræde reglerne kan da ikke være retsløst.
Man kan endda få bøden prøvet i retten.
Jeg synes nærmest det er klynketilstande at jamre over bøder når man helt
bevidst overtræder reglerne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 12-05-10 19:09

> Jeg opfatter retsløse tilstande som at lovene ikke håndhæves, eller at man
> fængsles uden dom og lign.,

For ~5år siden lavede man om på reglerne således at mc'er ikke længere måtte
parkeres på fortove. Man må heller ikke holde i båse til biler og er derved
henvist til kantstenparkering. Og dermed slås med bilisterne om de få meter.

I praksis er det derfor nærmest umuligt at parkere lovligt. Det har politiet
/parkering københavn også indset og derefter lavet en vag formulering om
vagternes normalt ser igennem fingrene med den normale parkering

Her er en ilste over motorcykel parkeringsmuligheder i kbh
http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/Parkering/PRegler/specielle_forhold/~/media/VejPark/byenstrafik/TBO-Hjemmeside/Motorcykel/mc%20pladser.pdf.ashx

Der er faktisk kommet mange nye til siden de nye p bestemmelser. Men i
forhold til antal motorcykler ret forsvindende.

> Jeg synes nærmest det er klynketilstande at jamre over bøder når man helt
> bevidst overtræder reglerne.

Retsløs i den forstand at der ikke er nogen klare regler for hvordan man må
parkere.

Der er da også i bilisternes interesse at motorcykler ikke fylder ved
kantstenen, men derimod henstilles hvor de ikke er i vejen. Desuden hælder
vejen ofte således at en mc ikke står særlgt godt ved kanstenen. Det kan
man så forsøge at løse ved at holde på skrå/tværs - men det er ikke lovligt
.... Desuden er der problemet med at bilister overser dem under p-manøvrer.
En kåbecykel der skubbes af støttefoden får nemt skader for 20-25000kr (En
af grundene til at jeg ikke kører på sådan en ...) Så derfor vil de fleste
motorcyklister også helst undgå at skulle parkere klods op ad bilerne.

Og parkerer man efter "bedste praksis" og alligevel får en bøde hjælper det
ikke at klage da det jo er en klokkeklar overtrædelse af
parkeringsbekendgørelsen.

Det kunne nemt løses ved at tillade parkering af 2 hjulet mc på fortov
ligesom knallerter. Det er jo sådan tilstandene er i praksis - på nær når
man får en bøde for det ...

Selvfølgelig er der også nogle der parkerer til gene men prøv at læg mærke
til at de fleste parkerede mc'er ikke er i vejen for nogen ...

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-05-10 19:38

On Wed, 12 May 2010 20:08:45 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

> [...]
>henvist til kantstenparkering. Og dermed slås med bilisterne om de få meter.
Ja det kan undre at MCer ikke må holde i P-båse, men det må de ikke,
det kunne man måske få lavet om, men er det ønskeligt for MCerne ?

>I praksis er det derfor nærmest umuligt at parkere lovligt.
Nej, "I praksis er det derfor nærmest umuligt at parkere lovligt der
hvor folk gerne vil holde"

> [...]
>
>Der er faktisk kommet mange nye til siden de nye p bestemmelser. Men i
>forhold til antal motorcykler ret forsvindende.
Al byplanlægning er et kompromis, nogen gange tilgodeses enkelte
grupper til fordel for andre, sådan er det, man kan IKKE tilfredstille
alle og det går oftes ud over minirotetsgrupper som MCer/billister
(som jo er et mindretal når alt kommer til alt) specielt når det går
på at planlægge så det bliver nemt og bekvemt af færdes i byerne.

>Retsløs i den forstand at der ikke er nogen klare regler for hvordan man må
>parkere.
Ja der er. At P-København / politiet giver vage retningslinjer mht.
parkeringsmuligheder og deres fortolkning går jo som hovedrelen til de
parkeringshungrendes fordel (men ikke altid)

>Der er da også i bilisternes interesse at motorcykler ikke fylder ved
>kantstenen, men derimod henstilles hvor de ikke er i vejen.
I vejen for hvem ?

> [...]
>af grundene til at jeg ikke kører på sådan en ...) Så derfor vil de fleste
>motorcyklister også helst undgå at skulle parkere klods op ad bilerne.
En masse klynk, hvis man er motoriseret er der parkeringsproblemer i
stort set alle større byers centrum (de fleste steder i verden !). Man
kan jo parkerer et andet sted udenfor centrum og benytte offentlig
transport, bevares det er ikke altid bekvemt og det koster også, men
der er altså løsninger, men de giver ikke at man kan parkerer udenfor
den dør man skal ind ad.

>Og parkerer man efter "bedste praksis" og alligevel får en bøde hjælper det
>ikke at klage da det jo er en klokkeklar overtrædelse af
>parkeringsbekendgørelsen.
At "bedste praksis" ikke er 100% efter love/regler er jo bare trist
for dem der benytter dette, det burde jo være "lovlig praksis" der var
fremhærskende.

>Det kunne nemt løses ved at tillade parkering af 2 hjulet mc på fortov
>ligesom knallerter.
Ja det er sgu sjovt med hensyn til andre, det bliver jo ofte til at
man tager snævert hensyn til andre af samme kaliber som en selv,
"bilister parkerer så de ikke generer andre bilister", "MCer parkerer
så de ikke generer andre MCer"' osv. det er lidt småt med det store
hensyn, det til alle andre end enes egen gruppe.

-----
>Selvfølgelig er der også nogle der parkerer til gene men prøv at læg mærke
>til at de fleste parkerede mc'er ikke er i vejen for nogen ...
Prøv at være fodgænger, eller fodgænger med barnevogn, ja for ikke at
nævne kørestolsbruger.
Men samme udtagelser kommer også fra både billister og
lastbilerschauffører, kan ikke bruges til noget.

/Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 15-05-10 19:38

Man skal på MC parkere som en bil parrallelt med kanstenen og tæt på denne.
Da vejen typisk har et fald mod kanten indebærer det at cyklen på
sidestøttefoden enten står mere oprejst end tiltænkt eller heller mere end
tiltænkt. På den led optaget man så også et par meter kansten. Parkerer man
derimod på tværs, optager man kun omkring en meter, men det er ikke lovligt.

> [...]
> stort set alle større byers centrum (de fleste steder i verden !). Man
> kan jo parkerer et andet sted udenfor centrum og benytte offentlig

Jeg tænker nu mere for dem der bor i byen og ønsker at parkere et sted i
nærheden af bopælen...

> Ja det er sgu sjovt med hensyn til andre, det bliver jo ofte til at
> man tager snævert hensyn til andre af samme kaliber som en selv,

Hvor jeg bor i valby er fortovet 4-5 meter bredt. Og sålænge man ikke holder
foran en opgang eller butiksfacade er cykler og knallerter ikke i vejen for
nogen. Det er min mc heller ikke. Holder ved siden af en flaskecontainer og
der spildes altid glas fra den når den tømmes så jeg holder med ret god
afstand ... Men det areal jeg holder på er ikke i nogens ganglinie. Og
sådanne områder er der mange af rundt omkring.

> Prøv at være fodgænger, eller fodgænger med barnevogn, ja for ikke at
> nævne kørestolsbruger.

Jeg kommer ikke ret meget centralt i kbh, men havde et ærinde på Gunløgsgade
på amager hvor der vist er ved at blive bygget en metro station eller lign.
Der var det bar da et kaos af cykler opad husmurene og der var ikke ret
meget plads mod vejen da det var hegnet ind. Men da en lokal kunne komme
rundt med ladcykel valgte jeg at følge efter - Var der kommet en ladcykel
den anden vej var det blevet noget mere rod ...

Men min pointe er blot:
- for biler og cykler/knallerter er reglerne klare. Og jeg har også fået
p-bøder for ikke at have fulgt dem
- for motorcykler forreskriver reglerne at man parkerer på en "umulig" måde.
Men der ses heldigvis oftest igennem fingre med dem normale måde at parkere
på (Altså henstille mc'en et sted den ikke er i vejen).

Meni kbh sparer man meget i ikke at skulle betale p-afgift på mc, så hvis
man skulle få en p-bøde for en ellers hensigstmæssig parkering tjener mc
parkeringen sig nok ind igen ...

Generelt kan en bil standses eller parkeres med en del af køretøjet på
fortov - altså med mindre medmindre andet bestemmes i en lokal
bekendtgørelse. Som f.eks i kbh. Det er imho noget rod at man er nødt til at
sætte sig ind i lokale p bekendtgørelse når man kommer til en ny by ...

Btw så er private p-pladser endnu værre at parkere lovligt på. Der er oftest
blot skiltet med at man ikke må parkere udenfor p-båsene. Men på mc må man
(normalt) heller ikke holde i båsene.

Fra : Henning

Dato : 10-05-10 17:14

>I Hornbæk kan kirken da heller ikke have undgået at opdage at der er for få
>pladser, så må de skaffe nogle flere eller gøre deres gæster opmærksom på
>problemet når begravelsen eller brylluppet bliver bestilt.

Hvem siger de ikke har gjort det? At komme tudende 7 år efter er da
til grin! Er der parkeringsforbud er der parkeringsforbud, lige gyldig
hvor irrelevant eller irriterende gæsterne synes det er. Havde
brudeparret været ordentlig forberedte havde de informeret gæsterne på
forhånd i invitationen.

Fra : Craner

Dato : 10-05-10 21:25

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen
> http://www.myupload.dk/showfile/505641c7651.jpg/

> Carsten Larsen

Du skulle nok have smidt den ind på Dk vittigheder , Der er ikke mange her i
gruppen der kan se det humoristiske i dette her.

vh
Poul

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-05-10 22:20

Den Mon, 10 May 2010 15:33:31 +0200 skrev Andersen [3650]:

> SvenP kom med denne ide:
>
> Du er da helt afsporet. Det ene er en begravelse, det andet et bryllup

Det er da lige nøjagtig samme stil

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."