det ryger meget til Højre
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-05-10 02:07

Kim har en gang været så rar at lave den her skabelon til mig - men .. den
gang opførte den sig som den skulle billedet blev i midten ... men af en
eller anden grund ryger billederne nu til højre ... er der en der har en
simpel pædagogiske forklaring for ny begynder og idioter på hvordan man for
sin jpg til at stå i midten på en side som denne :

http://chokmah.dk/03.BILLEDER/ug.html
og
http://chokmah.dk/03.BILLEDER/dgs.html

Mv.
BMM

Fra : Preben Larsen

Dato : 10-05-10 07:05

Bo M. Mogensen
> gang opførte den sig som den skulle billedet blev i midten ... men af en
> eller anden grund ryger billederne nu til højre

Der er ikke plads i Div class, .textarea eller .divtyle til så store billeder,
derfor rækker de ud over højre kant! Lav mere plads på dit stilark eller brug
et mindre billdetformat.
Mvh
Preben Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 10-05-10 10:27

Den 10-05-2010, skrev Bo M. Mogensen:
> [...]
> simpel pædagogiske forklaring for ny begynder og idioter på hvordan man for
> sin jpg til at stå i midten på en side som denne :

Det ryger ikke på min skærm. Så det må være meget langt til højre...

body {
text-align : center;
}
img {
margin : 5px auto;
}
burde få billedet til at centrere vandret i browserne.
Under forudsætning af at der er plads i body - eller det element du
indsætter billedet i.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 10-05-10 19:55

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i en meddelelse

> Det ryger ikke på min skærm. Så det må være meget langt til højre...

jeg ved sgu ikke hvad der sker har prøvet i 3 browser og det er det samme ..

> body {
> text-align : center;
> }
> img {
> margin : 5px auto;
> }

Puhh ...nu må jeg se om jeg kan finde ud af det - men normalt så går det
hvis jeg smider hele koden i et txt dokuemt

> burde få billedet til at centrere vandret i browserne.
> Under forudsætning af at der er plads i body - eller det element du
> indsætter billedet i.

Tak skal du have Birger jeg vil se om jeg kan finde ud af det
Mv.
BMM