Anbefalinger om wokgryde til el?
Fra : Jan Viegand

Dato : 09-05-10 22:35

Hej alle

Jeg er ude efter en wokgryde til el. Jeg har tjekket på nettet, men svært at
finde en vinder.

Måske Scanpan, men hvilken?

Jamie Oliver får også god kritik af nogle, men andre siger, at belægningen
hurtigt ryger af.

Forslag?

Tak.

Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-05-10 12:17

"Jan Viegand" <jv@FJERNjanviegand.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Måske Scanpan, men hvilken?
>
> Jamie Oliver får også god kritik af nogle, men andre siger, at belægningen

Jeg kender ikke så mange andre - men jeg har en IKEAmodel med noget
slipletværk af en eller anden art. Det ser ud til at være ganske holdbart og
jeg bruger wok'en temmeligt meget med rigtig meget varme, så jeg tror
faktisk den er OK. Svjh. koster den et par hundrede kroner i en solid og
nogenlunde pæn udførelse.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Billeder fra fiskerlandsby i

Fra : Jan Viegand

Dato : 10-05-10 17:50

"Jan Bøgh" <nothanx@nospam.tome> wrote in message
.....>
> [...]
> og jeg bruger wok'en temmeligt meget med rigtig meget varme, så jeg tror
> faktisk den er OK. Svjh. koster den et par hundrede kroner i en solid og

Hej Jan

Tak for det. Hvad hedder den?

Ikea har 4 typer:
MEDALJ kr 229
PYRA kr 39
SKÄNKA kr 149
STIL kr 279

http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=wok

Stil er nok den jeg synes bedst om ud fra beskrivelsen.

Mvh.

Jan

Fra : Max

Dato : 10-05-10 19:11

Hej Jan

> [...]
> STIL kr 279
>
> http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=wok
>
> Stil er nok den jeg synes bedst om ud fra beskrivelsen.

Mange vil nok mene at PYRA er den eneste der minder om en Wok,
ligeledes mener mange også at man ikke kan bruge et elkomfur
til sin Wok, og mange mener også at den skal kunne blive så varm
at belægninger bliver et problem. Så alt i alt er der vel kun at
prøve sig frem, det er jo en rimelig billig fornøjelse.

Max

Fra : smiley

Dato : 10-05-10 19:37

On 11-05-2010 01:11, Max wrote:

> [...]
> at belægninger bliver et problem. Så alt i alt er der vel kun at
> prøve sig frem, det er jo en rimelig billig fornøjelse.

Jeps, den passer meget godt på mig. Den klassiske jernwok
rund i bunden og gas. Det skal lyde som en børnehaveklasse
der går amok på slaginstrumenter, når man laver wok mad.
Ribbensteg kan den også bruges til, foto:
http://www.smileymax.com/2010thai/wok.html

Fra : Jan Viegand

Dato : 10-05-10 20:50

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> [...]
> at belægninger bliver et problem. Så alt i alt er der vel kun at
> prøve sig frem, det er jo en rimelig billig fornøjelse.

Hej Max

Meget enig, men det er bare ikke muligt hos os, vi har kun el og vil ikke
sætte et ekstra gasblus op. Eneste vi kunne overveje var en wok med
indbygget varmelegeme. Men det er også lidt besværligt.

Så vi går efter den mindst dårligste løsning til elkomfur.

Mvh.

Jan

Fra : Max

Dato : 10-05-10 22:04

Hej Jan

> Så vi går efter den mindst dårligste løsning til elkomfur.

Ja, man kan ikke altid få hvad man vil have uden besvær.
Jeg skal da indrømme at jeg har noget man kalder en
støbejerns Wok til elkomfuret, men den minder nu mere
om en stegegryde i sin funktion, købte den for en femmer
på et spejderloppemarkede. Men jeg har også en tyndplade
Wok, og så et gasblus af den type der sidder ovenpå en
gasflaske, og det virker.

Max

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-10 21:54

> [...]
> indbygget varmelegeme. Men det er også lidt besværligt.
>
> Så vi går efter den mindst dårligste løsning til elkomfur.

Min bliver brugt på et induktionskomfur og den bliver betydeligt varmere,
når der fyres godt op under den, end min gamle 'blik-wok' gjorde på det
største blus på mit gamle Voss gaskomfur for fuld knald. Men næppe
sammenlignet med en flerringsbrænder - som jeg bare ikke gider bruge inde i
mit køkken, men gerne ude i haven.

vh
Jan

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-05-10 21:51

> [...]
> STIL kr 279
>
> http://www.ikea.com/dk/da/search/?query=wok
>
> Stil er nok den jeg synes bedst om ud fra beskrivelsen.

Det er STIL, jeg har. Den er så, kan jeg se, en anelse over et par hundrede,
men den er det helt sikkert værd.

vh
Jna

Fra : Jan Viegand

Dato : 14-05-10 19:18

> Det er STIL, jeg har. Den er så, kan jeg se, en anelse over et par
> hundrede, men den er det helt sikkert værd.

Hej Jan

Tak for dit input, det var god hjælp for mig.

Mvh.

Jan