Plæneklipper.. Gas justering
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 21:21

Hej,

Efter min plæneklipper gik i døden, måtte jeg nøjes med en brugt, så har
købt mig en billig Ginge clasic med en 3.5hk BS motor på.

Problemet er den variere meget i gas når den kører, og til tider kan den gå
i stå, jeg har kigget lidt på det regulering med feedback fra motoren og en
"choker???"
Her er et billede:
http://rapzak.mine.nu/bs.jpg

jeg undre mig over at den lille fjeder umiddelbart ikke kan komme i spænd
uanset hvad, nogle der ved om det hele sidder som det skal???

Kasper

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-05-10 22:23

On Sun, 9 May 2010 22:20:33 +0200, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
>
>jeg undre mig over at den lille fjeder umiddelbart ikke kan komme i spænd
>uanset hvad, nogle der ved om det hele sidder som det skal???

Det kan være en utæt membran i bensinpumpen.
--
OV1A Jens

Drive the way you wish your children would.

Fra : JBH

Dato : 10-05-10 01:19

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan være en utæt membran i bensinpumpen.

Der er ikke nogen bensinpumpe på den karburator/motor, men ja, havde den
haft det, var symptomerne rigtige

mvh
JBH

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-05-10 09:04

On Mon, 10 May 2010 02:19:28 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>Der er ikke nogen bensinpumpe på den karburator/motor, men ja, havde den
>haft det, var symptomerne rigtige

Hvad laver den membran så, der er integreret med kaburatorpakningen -
og som får motoren til at opføre sig som beskrevet når den er lindet
fra i den ene side?

Fra : JBH

Dato : 10-05-10 01:17

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> jeg undre mig over at den lille fjeder umiddelbart ikke kan komme i spænd
> uanset hvad, nogle der ved om det hele sidder som det skal???

Det sidder umiddelbart som det skal, Selve reguleringen foregår ved at en
lille plade på en svingarm, påvirkes af køleluften som svinghjulet
frembringer. Flere omdrejninger= mere luft og karburatorspjældet justeres
ned. "Gaspedalen" er den store drejeplade tv. Finjusteringen foregår ved at
vride armen på den store drejeplade, til den kraftige fjeder.
Check at den lille plade på svingarmen kan bevæge sig frit, der kan samle
sig en del græs derinde.

Der er ikke nogen decideret "choker" på sådan en BS. Man primer 2-3 gange på
gummibolden så får indsugningen en sjat bensin.

Sørg for at det er frisk bensin som er i tanken, og ikke noget overgemt fra
sidste år, check at der ikke er vand i tanken og skidt i dyserne og vask
skumsvampen i luftfilteret i noget sæbevand, hvis den er meget beskidt.

Check tændrør og afledning ved "stopknappen" Det er ofte en lille
kobberplade som kortsluttes til stel når gassen reguleres helt ned.

mvh
JBH

Fra : Eigil Gregersen

Dato : 22-05-10 14:23

hej.

Et nyt eller rengjort luffilter er jeg ret sikker på løser dit problem.

Eigil